Gå til innhold

Klarer PC-en din å kjøre Fallout 4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At man trenger GTX 780 eler 290X for å kjøre et spill med den grafikken der er bare ren sprøyt. Enten er det ren markedsføring for AMD og nVidia, eller så har har Bethesda en stor jobb å gjøre med å optimalisere spillet.

 

Du ser at det sto anbefalt eller?

De har vel prøvd spillet med det korte (eller lignende) og følte det var bra nok opplevelse for at det gikk under anbefalt.

 

Jeg er rimlig sikker på at de ikke tjener noe mer om de skriver Nvidia GTX 750ti eller GTX 780.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Anbefalt maskinvare: Er alltid krevende i nye spill. Det er snakk om render distanse og antall partikler samtidig på skjermen, samt oppløsning du bruker på monitor.

Anbefale GTX780 er sikkert pga 4K. Grafikken er jo ikke den beste heller.

Lenke til kommentar

 

At man trenger GTX 780 eler 290X for å kjøre et spill med den grafikken der er bare ren sprøyt. Enten er det ren markedsføring for AMD og nVidia, eller så har har Bethesda en stor jobb å gjøre med å optimalisere spillet.

Du ser at det sto anbefalt eller?

De har vel prøvd spillet med det korte (eller lignende) og følte det var bra nok opplevelse for at det gikk under anbefalt.

 

 

Og hvis de prøver spillet med GTX 980 Ti og føler det er bra nok opplevelse; skal det også gå under "anbefalte innstillinger"?

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Anbefalt maskinvare: Er alltid krevende i nye spill. Det er snakk om render distanse og antall partikler samtidig på skjermen, samt oppløsning du bruker på monitor.

 

Nei, det er det ikke. Star Wars: Battlefront 3, som har betydelig bedre grafikk enn Fallout 3, kan enkelt kjøre 60 FPS på en GTX 760, en gammel Nehalem-prosessor fra 2009 (i5 750) og 4GB minne. Og det er i beta-utgaven (antar at man kan kjøre de samme innstillingene med enda dårligere kort når spillet lanseres). Interessant nok var 8GB blant annet "minimal requirement" for BF3, i følge EA. 

 

Spesifikasjonene for Youtuberen var:

i5 750 overclocked to 3.7 ghz
Asus H55 LGA 1156 motherboard
4GB DDR3 memory
GTX 760
320GB Samsung Spinpoint HDD
Cooler Master Wavemaster Case
Arctic Alpine 11 GT cpu cooler
EVGA 430 watt PSU

 

Nå kan jeg riktignok akseptere at CPU- og minnekravene til Fallout 4 er større. Men at man må ha ytelse tilsvarende en GTX 970 (som er der GTX 780 og 290X ca. havner) for å kjøre et så grafisk dårlig spill er helt idiotisk. Da er det to problemstillinger: enten er spillet helt ræva optimalisert, eller så er det spredning av feilinformasjon (og den eneste som tjener på dette er jo de som selger maskinvare). Om vi ser på erfaringen, så er det faktisk slik at systemkrav som spillutgivere slipper ut, aldri er i samsvar med virkeligheten. Det er heller ikke små marginer det er snakk om.

 

Anbefale GTX780 er sikkert pga 4K. 

 

 

Hvor har du det fra?

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

 

Anbefalt maskinvare: Er alltid krevende i nye spill. Det er snakk om render distanse og antall partikler samtidig på skjermen, samt oppløsning du bruker på monitor.

 

Nei, det er det ikke. Star Wars: Battlefront 3, som har betydelig bedre grafikk enn Fallout 3, kan enkelt kjøre

, en gammel Nehalem-prosessor fra 2009 (i5 750) og 4GB minne. Og det er i beta-utgaven (antar at man kan kjøre de samme innstillingene med enda dårligere kort når spillet lanseres). Interessant nok var 8GB blant annet "minimal requirement" for BF3, i følge EA. 

 

Spesifikasjonene for Youtuberen var:

i5 750 overclocked to 3.7 ghz

Asus H55 LGA 1156 motherboard

4GB DDR3 memory

GTX 760

320GB Samsung Spinpoint HDD

Cooler Master Wavemaster Case

Arctic Alpine 11 GT cpu cooler

EVGA 430 watt PSU

 

Nå kan jeg riktignok akseptere at CPU- og minnekravene til Fallout 4 er større. Men at man må ha ytelse tilsvarende en GTX 970 (som er der GTX 780 og 290X ca. havner) for å kjøre et så grafisk dårlig spill er helt idiotisk. Da er det to problemstillinger: enten er spillet helt ræva optimalisert, eller så er det spredning av feilinformasjon (og den eneste som tjener på dette er jo de som selger maskinvare). Om vi ser på erfaringen, så er det faktisk slik at systemkrav som spillutgivere slipper ut, aldri er i samsvar med virkeligheten. Det er heller ikke små marginer det er snakk om.

 

Anbefale GTX780 er sikkert pga 4K. 

 

 

Hvor har du det fra?

Du sammenligner Fallout 4 og Star Wars: Battlefront 3? Bare der så skjønner jeg at du har null innsikt i hvor vidt forskjellige spill det faktisk er. Blir som å sammenligne Arma 3 og COD....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

At man trenger GTX 780 eler 290X for å kjøre et spill med den grafikken der er bare ren sprøyt. Enten er det ren markedsføring for AMD og nVidia, eller så har har Bethesda en stor jobb å gjøre med å optimalisere spillet.

 

 

 

 

Det står ikke at man...trenger...et "GTX 780" eller "R9 290X"...,det står at det anbefales.

Man trenger et "GTX 550 Ti" eller "HD 7870".

 

Personlig så er dette spillet langt ifra hva min PC klarer...,samme hvordan jeg snur og vender på det.

Med untak av Harddisk-plass.

Lenke til kommentar

Var veldig overasket at jeg klarte og kjøre MGS5 på min gamle pc i 60 Fps.

Her har Kojima satt en ny standar for optimalisering.

Spill som Sims 3 og BF 4 er spill som jeg fortsatt ikke klarer og kjøre, Dragon Age Origins må hvert det verste, spiste jo opp pcn, enda spillet er gammelt.

 

Kom akkurat på at alle titlene er fra EA, hmmmm

Endret av Realzi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Skjermkortkravene virker noe meningsløse såfremt ikke dette kun kan spilles med 4K/8K eller en har krav til 100+ fps.

Det som imidlertid sikkert stemmer er krav om 2mb GDDR.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor CPU krav for AMD alltid er langt under Intel. Begge Intel modellene som er listet slår klart sin AMD motpart. Har AMD CPUene AMD-magi som gjør at de funker like bra i spill, selv om de ikke gjør...?

 

det er desværre tester som ikke viser reel spillytelse, men mer enkeltkjerne, eller firekjerners program. amd har 8 kjerner, intel har 4. spill som utnytter 8 kjerner blir ikke testet opp mot intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...