Gå til innhold

TEST: iPhone 6S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

hva er det som ikke er innovativ med denne teknologien, er det andre telefoner som har brukt den tidligere?

og apple prøver ihvertfall, det de andre gjør er jo bare å øke CPU, Ram eller større skjerm. ikke spesielt innovativ.

Lenke til kommentar

Syntes nå Apple skal ha honnør når de prøver ut noe nytt. Akkurat som MS skal ha honnør for at de prøver noe nytt med den nye Surface Book saken sin.

Syntes nå de seneste årene at Apple har vært tidlig ute med produkter som i dag har blitt vanlig.

Tynne laptoper som i Air, iPad etc. Jada, Apple var ikke først ute, men de satt noen en standard, som førte til at de andre begynte å kopiere. Noen ganger vel mye også (ref: Samsung).

At den er dyrere i år enn i fjor er så enkelt at krona er svekket 25% ca i forholdt til i fjor.

PS: Jeg syntes forøvrig ikke andre mobil produsenter sine innovative tankegang er så flott heller. Den holdningen "alt skal være fortere, større" funker ikke så bra. Og det er jo merkelig at en dual core SoC holder følge med S6 sin 4-6-8 core variant.

Endret av henrikrox
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Rart at dere faktisk gir den en 9/10 med slike minus sider. Hmm

 

"

Minus

  • Ekstremt dyr
  • Ingen minnekortplass
  • Proprietære løsninger
  • Taleassistenten kunne virket bedre

 

 

1. Dyrt er et minus, men dette handler da ikke om selve telefonens evne til å fungere osv osv.

2. Minnekortplass kan jeg se for meg som minus, så da trekker vi av 1 poeng.

3. Apple har alltid vært slik og det ser jeg ikke endringer på og alle har visst om dette lenge så ser ikke noen grunn til at dette skal gi enda et - i poeng summen.

4. Dette er sant, men det er bare å sette den til engelsk å den funker utrolig bra, men kunne jo fungert bedre på norsk. Men dette kom just og vill bli bedre med litt tid. Her ser jeg heller ikke noen grunn til å gi et - poeng i summen.

 

Jeg har alltid vært en hardcore android bruker, men skal nå bytte over for å gi de en fortjent sjangse. Så mine meninger er basert på helt normale og rettferdige tanke ganger ovenfor apple og andre telefoner med android og windows OS.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Forøvrig har jeg aldri hatt problemer med Siri. Men jeg bruker den ikke til annet enn "sett alarm til 0700", og "send melding til xxx og skriv xxxxx" hvis jeg sitter i bilen. Men jeg snakker bokmål, merker at samboer med dialekt så kan det hende den bommer.

 

Det jeg dog syntes er mest fantastisk med Siri, er at jeg kan si "Skru av alle lysene". Jeg bruker Philis Hue light, som kan kontrolleres av Siri, så det er litt gøy. Kan også si, dim belysning osv. eller "gjør klar til fest", hvis du har skapt en scene.

 

Har man mere homekit stuff, så kan alt kobles sammen, slå av lyset, låse døra, sette på favoritt musikken fks klokka 0700 om morgenen. Samtidig som at kaffemaskinen slåes på.

 

Syntes bare hele greia er tatt ut av en Sci-Fi flm. Ble en liten digresjon dette, men syntes teknologien er spennede.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jau jau, da har visst Apple revolusjonert mobilmarkedet enda en gang, akkurat som alle andre gangene de har lansert en ny iPhone. Gratz

Før jeg kommenterer så må det nevnes at jeg ikke er en utpreget Apple-tilhenger. Frem til poenget: hvem i faen er egentlig innovativ i dagens marked? Skal ikke Apple få litt kudos for å være en av de første til å bringe ny teknologi som "3D touch" på markedet? Er så lei av sarkastiske og negative kommentarer på hver post som omhandler telefoner. Kom iallefall med en saklig mening istedet for å slenge dritt som en annen idiot.

 

/rant

 

 

At du leser mitt innlegg som sarkastisk eller tror det er drittslenging så får du ta det på din kappe. Hvorfor i all huleste verden tror du innlegget mitt er useriøst? De får faktisk skryt for revolusjonerende ting hver gang de lanserer en ny telefon, selv om det er litt overdrevet så har de bittelitt fantasi hvertfall :)

 

Men det er slike som deg som fyrer oppunder. Hvorfor tror du mange liker å klage på Apple? Fordi man får så mange sinte reaksjoner fra Apple-folk at det er helt tragisk, jeg storkoser meg i hver eneste tråd om Apple, so much craziness :D

 

52530736.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

3. Apple har alltid vært slik og det ser jeg ikke endringer på og alle har visst om dette lenge så ser ikke noen grunn til at dette skal gi enda et - i poeng summen.

At de alltid har vært slik tilsier ikke at det ikke er et minus, tvert imot kan man heller si. Så jo, etter min mening er det et minus

 

 

Er derfor det er på minus lista og ikke - på poeng/konklusjons summen.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Tror jeg heller venter på Microsoft sin telefon.

950 XL vs iPhone 6s

 

950 XL er noe kortere enn 6s+.

950 XL er noe smalere enn 6s+.

950 XL er riktignok noe tykkere enn 6s+, men det er bare 0,8 mm(!).

950 XL har 0,2" større skjerm.

950 XL er 27 gram lettere enn 6s+.

950 XL har høyere oppløsning enn 6s+.

950 XL har høyere pikseltetthet enn 6s+.

950 XL har 4 ganger så mange kjerner enn 6s+.

950 XL har raskere prosessor enn 6s+.

950 XL kan utvide minnet med minnekort, det kan man ikke med 6s+.

950 XL kan har utskiftbart batteri, det har ikke 6s+.

950 XL har større batteri enn 6s+.

950 XL har innebygget trådløs lading, det har ikke 6s+.

950 XL har utskiftbart bakdeksel, det har ikke 6s+.

950 XL har bedre kamera enn 6s+.

950 XL er billigere enn 6s+.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Fra en annen journalist...

 

Produsentene har kun seg selv å takke: Mangelen på innovasjon fra generasjon til generasjon har vært påfallende stor. Høyere skjermoppløsning, raskere prosessor og noen tidels millimeter tynnere utforming, kan ikke kalles innovasjon, og er knapt noe kjøpsargument for folk flest. 

 

Gjelder for øvrig alle produkter og ikke bare Apple.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 3
Lenke til kommentar

6s+ har et større og bedre app utvalg enn 950 XL 

6s+ har større brukt verdi enn 950 XL

 

Og for ellers så er det smak, behag, og hva man har økonomi til.

 

Dette kan jeg også si om dette. Utrolig dårlig app marked og oppdatering potensiale har det vært lenge på windows phone dessverre :S Prøvd de ut og blitt skuffet alle gangene, med win phone 7 og windows phone 8. Får håpe det blir bedre med WP10.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...