Gå til innhold

Slik skal Far Cry Primal takle steinalderen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir det neste kanskje? Jeg synes også dette ser veldig spennende ut og akkurat det Far Cry trenger. Virker som om de nesten inntar overlevelses-sjangeren også, men det blir vel mer FC som vi kjenner det. Jeg håper bare det er en viss dybde i systemene rundt crafting og det å overleve.

Lenke til kommentar

Syntes dette ser veldig spennende ut, men personlig så hadde jeg funnet det mer spennende om de gikk enda mer ballsy og baserte det rundt dinosaurer osv.. Her fremstår mammuter som en ren re-skin av elefanter fra Far Cry 4, og sabeltigerne som en ren re-skin av tigere fra Far Cry 4.

 

Du tenker på den historiske perioden da menneskene levde i konstant frykt for å bli spist av dinosaurer?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Men kva med det store spørsmålet som alle lurer på, er dette ei setting som er valgt til eit varmt steinalderklima slik at vi igjen får sjå digitale tribal-pupper?  :wee:

 

Meir seriøst så er eg ikkje utan vidare kjempepositiv til dette konseptet. Ein del av det som var stilig i FC3 og FC4 var kjøyretøya, hanglider og flygedrakt, samt at ein kunne velge mellom å springe rett inn i fiendeleiren med eit automatvåpen, elller å klatre opp på ein fjelltopp for å ta ut ein etter ein med snikskyttarrifla.

Å gjere det samme med ei klubbe eller i beste fall ein bue medan ein vandrar over store avstandar til fots blir liksom ikkje heilt det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan glede meg til dette spillet. Men jeg HÅPER at Ubisoft denne gangen kan gå vekk fra sin standard open world oppsett som nærmest alle open world spill nå til dags driver å kopierer fra hverandre.

 

Open World betyr så mye mer enn å åpne opp et kart, finne nærmeste utkikkspost. Erobre den for å reveale alle point-of-interresert side oppdragene. Gå til nærmeste og gjør ditt, gå til neste, gjør datt. Når man er ferdig å tømme lokasjonene for alle POI på kartet drar man til neste utkikkspost, rinse and repeat.

 

Jeg hatet at The Witcher 3 valgte å beholde noen av de typiske open world fremgangsmåtene ved å reveale alle POI på kartet, som tok vekk magien ved å stumble over ting dersom man valgte å utforske litt. 90% av tiden man spilte Witcher 3 (og fleste andre open world spill nå til dags) går på å stirre i hjørnet på minimappen og følge en pil. Hva skjedde med å faktisk se på verden i spillet. Lære seg å gjennkjenne landmarks, oppdage landsbyer, og gå seg vill og ende opp på en sprø journey som ikke var planlagt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan glede meg til dette spillet. Men jeg HÅPER at Ubisoft denne gangen kan gå vekk fra sin standard open world oppsett som nærmest alle open world spill nå til dags driver å kopierer fra hverandre.

 

Open World betyr så mye mer enn å åpne opp et kart, finne nærmeste utkikkspost. Erobre den for å reveale alle point-of-interresert side oppdragene. Gå til nærmeste og gjør ditt, gå til neste, gjør datt. Når man er ferdig å tømme lokasjonene for alle POI på kartet drar man til neste utkikkspost, rinse and repeat.

 

Jeg hatet at The Witcher 3 valgte å beholde noen av de typiske open world fremgangsmåtene ved å reveale alle POI på kartet, som tok vekk magien ved å stumble over ting dersom man valgte å utforske litt. 90% av tiden man spilte Witcher 3 (og fleste andre open world spill nå til dags) går på å stirre i hjørnet på minimappen og følge en pil. Hva skjedde med å faktisk se på verden i spillet. Lære seg å gjennkjenne landmarks, oppdage landsbyer, og gå seg vill og ende opp på en sprø journey som ikke var planlagt?

 

Jeg er egentlig enig... Jeg liker forsovit Openworld spill, derfor spiller jeg stort sett MMO, emn de fleste MMO spillene jeg spiller så vet jeg alltid hvor jeg skal gå I det øyeblikket jeg har fått ett oppdrag, altså ingen utforsking å snake om, og da er ting plutselig ikke så gøy lenger. Husker vanilla WOW hvor du faktisk matte finne tingene og stedene selv.

Lenke til kommentar

 

Syntes dette ser veldig spennende ut, men personlig så hadde jeg funnet det mer spennende om de gikk enda mer ballsy og baserte det rundt dinosaurer osv.. Her fremstår mammuter som en ren re-skin av elefanter fra Far Cry 4, og sabeltigerne som en ren re-skin av tigere fra Far Cry 4.

 

Du tenker på den historiske perioden da menneskene levde i konstant frykt for å bli spist av dinosaurer?

Menneskene kom 65 millioner år etter dinosaurusene ble utryddet.

Lenke til kommentar

Jeg kan glede meg til dette spillet. Men jeg HÅPER at Ubisoft denne gangen kan gå vekk fra sin standard open world oppsett som nærmest alle open world spill nå til dags driver å kopierer fra hverandre.

 

Open World betyr så mye mer enn å åpne opp et kart, finne nærmeste utkikkspost. Erobre den for å reveale alle point-of-interresert side oppdragene. Gå til nærmeste og gjør ditt, gå til neste, gjør datt. Når man er ferdig å tømme lokasjonene for alle POI på kartet drar man til neste utkikkspost, rinse and repeat.

 

Jeg hatet at The Witcher 3 valgte å beholde noen av de typiske open world fremgangsmåtene ved å reveale alle POI på kartet, som tok vekk magien ved å stumble over ting dersom man valgte å utforske litt. 90% av tiden man spilte Witcher 3 (og fleste andre open world spill nå til dags) går på å stirre i hjørnet på minimappen og følge en pil. Hva skjedde med å faktisk se på verden i spillet. Lære seg å gjennkjenne landmarks, oppdage landsbyer, og gå seg vill og ende opp på en sprø journey som ikke var planlagt?

 

Spill kan ikkje bli så vanskelige, da vil ikkje alt og alle spille di...

 

Ubisoft med fleire kunne løst dette med å gi oss ei vanskelighetsgrad utan alskens av hjelpemiddel, eventuellt med mulighet for å slå av den slags fjas.

 

Om ikkje anna håper eg på ok PC-utgave og mod. Vil heller oppdage sjølv enn å bli plaga av kart/minikart.

Lenke til kommentar

"Far Cry Primal er et førstepersons skytespill satt til steinalderen."

 

Førstepersons skytespillet? Bløir ikke det historisk litt feil å kalle et spill satt opp i steinalder epoke for et skytespill?

 

Hvorfor det? Det er mulig å skyte uten å bruke krutt. Bueskyting har du vel hørt om?

Lenke til kommentar

Syntes dette ser veldig spennende ut, men personlig så hadde jeg funnet det mer spennende om de gikk enda mer ballsy og baserte det rundt dinosaurer osv.. Her fremstår mammuter som en ren re-skin av elefanter fra Far Cry 4, og sabeltigerne som en ren re-skin av tigere fra Far Cry 4.

Nei nok amerikanerne tror allerede at mennesker levde sammen med ikke-fugle-dinosaurer.

De trenger ikke enda ett inntrykk som forsterker deres mangel på virkelighetsforståelse.

Lenke til kommentar

Jeg må si at dette er veldig spennende og tøft gjort av Far Cry-gjengen! Var virkelig redd for at Far Cry-serien skulle stagnere og bli som alle andre AAA-spill, (Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed osv.) hvor normen er å re-skinne det forrige spillet, putte det i en litt annerledes setting og kaste inn noen ekstra våpen sammen med to-tre nye middelmådige funksjoner. Men denne endringen må jeg si er veldig drastisk, og står i sterk kontrast med utviklingen jeg hadde forventet etter Far Cry 4. Om spillet blir bra eller ikke vil vise seg, men de skal allerede nå få mye skryt for å tørre å prøve noe nytt!

 

Kudos, Ubisoft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Syntes dette ser veldig spennende ut, men personlig så hadde jeg funnet det mer spennende om de gikk enda mer ballsy og baserte det rundt dinosaurer osv.. Her fremstår mammuter som en ren re-skin av elefanter fra Far Cry 4, og sabeltigerne som en ren re-skin av tigere fra Far Cry 4.

 

Du tenker på den historiske perioden da menneskene levde i konstant frykt for å bli spist av dinosaurer?

Menneskene kom 65 millioner år etter dinosaurusene ble utryddet.

Yeah. :-)

Lenke til kommentar

 

 

Syntes dette ser veldig spennende ut, men personlig så hadde jeg funnet det mer spennende om de gikk enda mer ballsy og baserte det rundt dinosaurer osv.. Her fremstår mammuter som en ren re-skin av elefanter fra Far Cry 4, og sabeltigerne som en ren re-skin av tigere fra Far Cry 4.

Du tenker på den historiske perioden da menneskene levde i konstant frykt for å bli spist av dinosaurer?

Menneskene kom 65 millioner år etter dinosaurusene ble utryddet.

Alle ikke-fugle-dinosaurer døde ut 65 000 000år før mennesker dukket opp +- noen millioner basert på hvordan du definerer menneske, og nøyaktig når den siste ikke-fugle-dinosaur døde.

Lenke til kommentar

Jeg må si at dette er veldig spennende og tøft gjort av Far Cry-gjengen! Var virkelig redd for at Far Cry-serien skulle stagnere og bli som alle andre AAA-spill, (Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed osv.) hvor normen er å re-skinne det forrige spillet, putte det i en litt annerledes setting og kaste inn noen ekstra våpen sammen med to-tre nye middelmådige funksjoner. Men denne endringen må jeg si er veldig drastisk, og står i sterk kontrast med utviklingen jeg hadde forventet etter Far Cry 4. Om spillet blir bra eller ikke vil vise seg, men de skal allerede nå få mye skryt for å tørre å prøve noe nytt!

 

Kudos, Ubisoft.

 

Vær så snill si dette bar ironisk ment...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...