Gå til innhold

GUIDE: Slik lytter du til Spotify på det «dumme» anlegget ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal man først ha en slik guide synes jeg det var veldig snevert å kun nevnt et forholdsvis ukjent program. 

Hva med i det minste å nevne muligheter som Sonos og Bluesound, selv om de er high end-løsninger? Eller hva med Blåtann (som det finnes mye hardware til) eller Google Audio, som gir noe av den samme funksjonaliteten som Sonos og Bluesound?

Lenke til kommentar

...også kan vi som har investert i Sonos eller andre skikkelige løsninger le med en gang vi vil ha synkronisert lyd i mer enn ett rom. 

Ja sånn som den dyre Chromecast Audio kan.

Jeg ler med.

 

Edit: Funksjonen er ikke lansert enda. Det er annonsert at det kommer.

Endret av TBJ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja sånn som den dyre Chromecast Audio kan.

Jeg ler med.

 

Edit: Funksjonen er ikke lansert enda. Det er annonsert at det kommer.

 

 

Det er flott om flere får til multiromlyd - særlig om de får det til med en dongle som funker mot alt av anlegg. Det er nemlig ikke å få kjøpt fra andre enn Sonos i dag, og de tar seg betalt deretter (ca. 4000 per anlegg som skal kobles til). 

 

En ting er iallfall sikkert - et finnes ingen programvare som pr. i dag løser det på en god måte uten at man har en datamaskin koblet til hvert punkt.  DLNA vil aldri noensinne kunne gjøre jobben. 

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flott om flere får til multiromlyd - særlig om de får det til med en dongle som funker mot alt av anlegg. Det er nemlig ikke å få kjøpt fra andre enn Sonos i dag, og de tar seg betalt deretter (ca. 4000 per anlegg som skal kobles til). 

 

En ting er iallfall sikkert - et finnes ingen programvare som pr. i dag løser det på en god måte uten at man har en datamaskin koblet til hvert punkt.  DLNA vil aldri noensinne kunne gjøre jobben. 

 

Airplay? (Det krever riktignok enten hardware støtte i forsterker eller høyttaler, eller en Airport enhet) 

Lenke til kommentar

Airplay? (Det krever riktignok enten hardware støtte i forsterker eller høyttaler, eller en Airport enhet) 

 

 

Sist jeg testa multirom-airplay funka ikke syncen i det hele tatt. Rommene vandret i forhold til hverandre. Med Sonos kan man kjøre et helt hus på samme låt uten problemer, hver eneste gang. 

Lenke til kommentar

 

Airplay? (Det krever riktignok enten hardware støtte i forsterker eller høyttaler, eller en Airport enhet) 

 

 

Sist jeg testa multirom-airplay funka ikke syncen i det hele tatt. Rommene vandret i forhold til hverandre. Med Sonos kan man kjøre et helt hus på samme låt uten problemer, hver eneste gang. 

 

 

Kjører Airplay her i huset og opplever at der hvor jeg benytter Airport Expresser er alt i sync. Dvs. stue, kjøkken, gang, kjellerstue og kontor.

 

På badet og soverommet derimot hvor jeg har Airplay høyttalere fra andre produsenter kan jeg ane en liten forsinkelse. Men det er for meg ikke noe stort problem. Stue, kjøkken og gang er viktigst siden de rommene "overlapper" hverandre, og der klarer jeg ikke å høre noe forsinkelse.

Endret av Valotunk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

vel... har brukt Logitech sin squeezebox serie i en årrekke med multiroom og spotify,soundclod,og streaming direkte fra pc. der er til og med en PC og linux versjon av squeezebox som kjører en touch software direkte på din pc og oppfører seg som en vanlig boks. og boksene er billige på finn.no for tiden. "squeeze control" appen koster noen kroner og er konge. styrer hele sulamitten og demper volum når noen ringer meg, eg kan velge rom eg vil styre eller eg kan styre alle synkront eller noe utvalgte synkront.. velkommen etter folkens, det er open source og enkelt å utvikle for og det er i stadig utvikling

Lenke til kommentar

Eller så står chromecasten i anlegget, og jeg bruker spoticast for Spotify og Google Play Music for evt annen musikk jeg vil caste... Caste radio? TuneIn...

 

Snart trenger du ikke Spoticast. Spotify har fått Chromecast støtte!!! Du må ha den nye Chromecasten da. Den gamle får støtte litt senere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...