Gå til innhold

Nvidia lanserer strømmeboks som feier konkurrentene av banen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Tegra X1, som først ble avduket i januar i år, har hele 256 prosessorkjerner basert på Maxwell-arkitekturen, og skal levere en total ytelse på rundt én teraflops."

 

Leste jeg det riktig? Som en gamling som nylig var imponert over octacore og fortsatt prøver å måle kraft i gHz - er dette virkelig en 256-kjerner på samme måte som en dualcore er tokjerner? I så fall må jeg si toget aksellererte voldsomt fort, min ganske nye maskin på kontoret har 4 kjerner..

 

Hva er en flops, er det oversettbart til ghz?

Lenke til kommentar

"Tegra X1, som først ble avduket i januar i år, har hele 256 prosessorkjerner basert på Maxwell-arkitekturen, og skal levere en total ytelse på rundt én teraflops."

 

Leste jeg det riktig? Som en gamling som nylig var imponert over octacore og fortsatt prøver å måle kraft i gHz - er dette virkelig en 256-kjerner på samme måte som en dualcore er tokjerner? I så fall må jeg si toget aksellererte voldsomt fort, min ganske nye maskin på kontoret har 4 kjerner..

 

Hva er en flops, er det oversettbart til ghz?

Her tror jeg artikkelforfatter har hatt litt hastverk i kopieringen av pressemeldingen.

 

Tegra X1 har 8 "normale" prosessorkjerner, 4 A57 og 4 A53, i likhet med mange mobiltelefoner. A57-kjernene er klokket til 2 GHz.

 

256 kjerner henviser til grafikkdelen av Tegra X1, som har 256 CUDA-kjerner. Til sammenligning har mellomklasse-skjermkoret GTX 950 768 CUDA-kjerner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvilken boks det er snakk om (som helt sikkert er bedre enn Apple TV på mange måter), så støtter ingen av dem AirPlay.. Har ikke noen Apple TV selv enda, men dette er én av de største grunnene til å kjøpe en for min del.

Hvorfor må du ha akkurat AirPlay når det er plenty tilsvarende, dårligere og bedre, løsninger? Hva bruker du primært AirPlay til?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Uansett hvilken boks det er snakk om (som helt sikkert er bedre enn Apple TV på mange måter), så støtter ingen av dem AirPlay.. Har ikke noen Apple TV selv enda, men dette er én av de største grunnene til å kjøpe en for min del.

Hvorfor må du ha akkurat AirPlay når det er plenty tilsvarende, dårligere og bedre, løsninger? Hva bruker du primært AirPlay til?

 

 

 

Hvilke alternativer har vi per idag som klarer å matche simplisiteten til AirPlay? Og hvis man først har iOS-enheter så er det vel fryktelig skralt med reelle alternativer osv..?

Lenke til kommentar

"Tegra X1, som først ble avduket i januar i år, har hele 256 prosessorkjerner basert på Maxwell-arkitekturen, og skal levere en total ytelse på rundt én teraflops."

 

Leste jeg det riktig? Som en gamling som nylig var imponert over octacore og fortsatt prøver å måle kraft i gHz - er dette virkelig en 256-kjerner på samme måte som en dualcore er tokjerner? I så fall må jeg si toget aksellererte voldsomt fort, min ganske nye maskin på kontoret har 4 kjerner..

 

Hva er en flops, er det oversettbart til ghz?

 

Det er en måleenhet for ren compute ytelse. Kan ikke sammenliknes med ghz ettersom arkitektur forskjeller spiller en viktig rolle i forhold til denne ytelsen og antall streamprosessorer/cuda.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Uansett hvilken boks det er snakk om (som helt sikkert er bedre enn Apple TV på mange måter), så støtter ingen av dem AirPlay.. Har ikke noen Apple TV selv enda, men dette er én av de største grunnene til å kjøpe en for min del.

Hvorfor må du ha akkurat AirPlay når det er plenty tilsvarende, dårligere og bedre, løsninger? Hva bruker du primært AirPlay til?

 

 

 

Hvilke alternativer har vi per idag som klarer å matche simplisiteten til AirPlay? Og hvis man først har iOS-enheter så er det vel fryktelig skralt med reelle alternativer osv..?

Kodi har en AirPlay-plugin, testet den?

Lenke til kommentar

Uansett hvilken boks det er snakk om (som helt sikkert er bedre enn Apple TV på mange måter), så støtter ingen av dem AirPlay.. Har ikke noen Apple TV selv enda, men dette er én av de største grunnene til å kjøpe en for min del.

 

Da må du nok kjøpe et apple produkt, siden de valgte å gå for en egen standard.

Lenke til kommentar

"Tegra X1, som først ble avduket i januar i år, har hele 256 prosessorkjerner basert på Maxwell-arkitekturen, og skal levere en total ytelse på rundt én teraflops."

 

Leste jeg det riktig? Som en gamling som nylig var imponert over octacore og fortsatt prøver å måle kraft i gHz - er dette virkelig en 256-kjerner på samme måte som en dualcore er tokjerner? I så fall må jeg si toget aksellererte voldsomt fort, min ganske nye maskin på kontoret har 4 kjerner..

 

Hva er en flops, er det oversettbart til ghz?

 

Her er det snakk om GPU og de kan ikke samenlignes med CPU siden arkitekturen er svært forskjellig. I opperasjoner som i stor grad kan paralelliseres så kan man øke efektiviteten ved å dele jobben opp i mange små jobber og utføre de i paralell. Slik som å beregne 3d bilder eller knekke koder. Til samenligning har Nvidia GTX 970 1664 slike kjerner (CUDA cores)

 

flops er FLoatingpoint OPerations pr Second og sier hvor mange flyttalls operasjoner som kan utføres hvert sekund. Det kan ikke oversettes til GHz siden GHz bare sier hvor mange steg som prosessoren kan utføre hvert sekund klokkesykluser. En flyttalls operasjon kan ta flere prosessor steg og flere parallelle operasjoner kan utføre flere flyttalls operasjoner samtidig. For å kunne si noe om forholdet mellom Hz og flops så må man inkludere Arkitekturen og antall parallelle kjerner. På lik linje som de forskjellige generasjonen av Intel prosessorer kan avvike i GHz uten å ha avvik i flops til og med høyere flops og lavere GHz siden parallelliteten er økt eller antallet prosessor steg for hver operasjon er senket.

Lenke til kommentar

 

Uansett hvilken boks det er snakk om (som helt sikkert er bedre enn Apple TV på mange måter), så støtter ingen av dem AirPlay.. Har ikke noen Apple TV selv enda, men dette er én av de største grunnene til å kjøpe en for min del.

 

Da må du nok kjøpe et apple produkt, siden de valgte å gå for en egen standard.

Som da kalles en proprietær standard, siden Apple mest sannsynlig ikke vil gjøre AirPlay til en åpen standard fordi de ønsker å låse kundene til Apple produkter. Apple (og andre) burde gått for åpne standarder for mer "fair play" som gagner kunden, ikke Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...