Gå til innhold

Avslørt: Her er Microsofts nye toppmodeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne tenkt meg å prøve W10Phone selv, men det finnes jo nesten ikke noen apper til det.

 

Det er en sannhet med modifikasjoner. Mener å ha sett at det ligger mellom 6 og 700 000 apper i MS store nå. Den største manglen finner du vel når du leter etter apper du kjenner navnet på fra de andre. Men det er klart, de mest kjente appene, og da spesielt om det er sosiale apper folk kommuniserer på, merkes vel bedre på enkeltapp nivå.

 

Personlig, da jeg uansett ikke ser poenget med snapchat, er ikke mangelen på apper noe som i praksis fremstår som problematisk 98% av tiden.

 

Med det sakt. Jeg har vært på noen dagers seminar nå og snakket mye med både hw produsenter, utviklere, analytikere og distribusjonskanaler, og jevnt over er det enorm tro på at W10 vil komme for fullt. Spesielt i bedriftsmarkedet og i større grad ute i Europa. Dette mye grunnet funksjonalitet, management og pris. Men det er også spådd ny giv i privatsegmentet.

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg er spesielt begeistret for verken design eller formfaktor på flaggskipene. Lite sexy, og alt for store (for min smak). Har en 930 nå, og den føles også i største laget på grunn av den trådløse ladekapasiteten som jeg aldri bruker.

 

Med tanke på app-gap som Svar tar opp over her, så ville jeg ha tenkt meg om før jeg hoppet på WM-toget. Personlig lever jeg OK uten Snapchat, men det er flere lokale apper som ikke finnes, og enda flere apper som eksisterer, men som ikke blir vedlikeholdt/oppgradert. Man må ganske enkelt leve med å være sist i utviklernes prioriteringsrekke (noe jeg husker at Android-folket klaget høylytt over i sin tid når alt kom til iOS først). Det er godt mulig Microsoft klarer å levere med W10, men jeg ser ikke for meg noen snarlig løsning.

Lenke til kommentar

Når det gjelder å snu så trenden og skape colum er det flere faktorer som kan spille inn. Jeg nevnte positiv respons i bedriftssegmentet, og det er en ting.

 

På hjemmemarkedet vil spill kunne være en faktor, og om man fikk med seg MS slipp av DX12 var det helt klart lagt mye resurser i tilpassning mot mobilsegmentet, og spesielt opp mot ytelse. Med felles plattform for appstore fordelt over devicer som mobile, pc, xbone og diverse hybrider så er det potensielle nedslagsfeltet plutselig enormt. Spill er en stor del av suksessfaktoren.

 

Men, verdensledne innen utgangen av dette året er MS nok ikke på mobile devicer.

Lenke til kommentar

Godt mulig det. Likevel tenker jeg at det vil gå en stund fra spillene lages til forbrukerne får øynene opp for platformen og begynner å bytte ut sine eksisterende telefoner. Deretter tar det nok enda mer tid før utviklerne ser at det er en stabilt voksende platform og tar seg bryet med å lage apps. Selv med en sterkt voksende platform, så mener jeg å huske at det tok en god stund før Android ble prioritert like høyt som iOS, Jeg tror det vil ta enda lengre tid for WM, men siden jeg nå utelukkende har MS-produkter, så håper jeg selvsagt at jeg tar grundig feil. :)

Lenke til kommentar

Microsoft har gjort en del smarte ting i forhold til app-situasjonen med w10m. De har laget verktøy som gjør det svært enkelt å porte iOS og Android applikasjoner til Windows, samtidig som W10m faktisk har Android subsystem integrert og lar deg kjøre kompilerte Android applikasjoner med ingen eller minimale endringer i koden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er allerede mange som lager spill for både Windows på PC og XBOX. Disse benytter allerede direct x, og med felles APIer, felles store, og i det heletatt felles plattform så kan disse utviklerne lett gi ut spillene til W10m. Det eneste som behøves er å legge på et nytt lag for user interface tilpasset touch. Ikke alle spill vil være egnet, men svært mange vil være det. Og så er det som nevnt ovenfor sluppet kraftige verktøy for portering.

 

Men nei. Det skjer ikke på et blink

Lenke til kommentar

 

Kunne tenkt meg å prøve W10Phone selv, men det finnes jo nesten ikke noen apper til det.

Eit godt mobil OS er verdt meir enn nokon apper.

 

 

Problemet er at MS nå beveger seg bort fra ett godt OS for få flere apper. Måtte gå tilbake til min Lumia 900 nå pga at jeg klarte å knuse min 1520, og jeg må si at jeg savner de gode gamle dagene med WP.

 

Gi meg WP 7.8 med appengine fra W10,  action center og Cortana og jeg hadde vert strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

 

Kunne tenkt meg å prøve W10Phone selv, men det finnes jo nesten ikke noen apper til det.

 

Det er en sannhet med modifikasjoner. Mener å ha sett at det ligger mellom 6 og 700 000 apper i MS store nå. Den største manglen finner du vel når du leter etter apper du kjenner navnet på fra de andre. Men det er klart, de mest kjente appene, og da spesielt om det er sosiale apper folk kommuniserer på, merkes vel bedre på enkeltapp nivå.

 

Personlig, da jeg uansett ikke ser poenget med snapchat, er ikke mangelen på apper noe som i praksis fremstår som problematisk 98% av tiden.

 

Med det sakt. Jeg har vært på noen dagers seminar nå og snakket mye med både hw produsenter, utviklere, analytikere og distribusjonskanaler, og jevnt over er det enorm tro på at W10 vil komme for fullt. Spesielt i bedriftsmarkedet og i større grad ute i Europa. Dette mye grunnet funksjonalitet, management og pris. Men det er også spådd ny giv i privatsegmentet.

Du skriver om bedriftsmarkedet. Har også tro på at andelen øker der med W10 og continuum.

WP er oppe på 30% i bedriftsmarkedet i UK.

Lenke til kommentar

Trenger ny mobil og vil teste windows.

Kommer det noen billigere modeller eller er det bare flaggskipa som skal vises?

 

Jeg var i samme båt og kjøpte LUmia 640 XL dual sim. Har ikke angret et sekund. Litt mindre apper til WP foreløpig, men ikke verre enn at jeg klarer meg fint. Windows Phone er genialt enkelt. Anbefales!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...