Gå til innhold

– 40 prosent av forhåndsbestilte iPhone 6S har dette til felles


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Selvfølgelig! Stort sett damer og veldig feminine menn som kjøper iphone pga at OS'et er enkelt og simpelt med bare ikoner å forholde seg til.. til og med barn forstår det. Android er for litt mer teknisk anlagte brukere.

I motsetning til skikkelig barske mannfolk med skjegg, som er så sikre på sin egen legning at de må komme med antakelser om andre basert på fargevalg, og som digger å ha noe vanskelig å slite med. Et OS som stadig må rebootes og reinstalleres fordi det er sånn ekte mannfolk driver med. Virker det ordentlig er det for "kvinnfolk"!!

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor det skal være så dyrt som 10000 kr? Du kan få en PC for sånt... (selvfølgelig får du pc til prisen av lavere kostnads telefoner, men 10000 gir deg en rimelig bra en).

Apple liker å beholde marginene sine.

Folk er villige til å betale for dette.

Kronekursen er særdeles svekket, i fjor var 1 dollar verdt 6 kroner, i år er den samme dollaren verdt 8.5 kroner, det er en økning på 40% i et marked der de fleste varene selges til eller under kostpris.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Et OS som stadig må rebootes og reinstalleres fordi det er sånn ekte mannfolk driver med.

 

Øh, for å være helt ærlig så sliter jeg med å kjenne igjen beskrivelsen....så hvilket operativsystem er det du tenker på?

 

Android er dette ikke eksisterende.

Windows er dette ikke eksisterende(Etter Windows7)

 

Er det Blackberrys egne variant de prøvde på, eller den sære Firefox mobilen du tenker på?

 

(Faktisk eneste OS jeg vet at er anbefalt å reinstallere/nullstille, før du kjører en opppgradering er Apples system)

https://support.apple.com/en-us/HT205239

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor det skal være så dyrt som 10000 kr? Du kan få en PC for sånt... (selvfølgelig får du pc til prisen av lavere kostnads telefoner, men 10000 gir deg en rimelig bra en).

 

Tja, å forklare dette som er såpass sammensatt av mange ulike elementer er kanskje ikke helt enkelt. Men kanskje kan jeg jeg forsøke likevel...

 

For det første så er prisen på alle de ulike toppmodellene omtrent den samme. Den starter på rundt 6-7000 og ender opp på 10-11000 avhengig av ulike spesifikasjoner. Prisen i norske kroner tar utgangspunkt i USD, og nå som kursen er såpass svak så blir prisen i vårt marked en god del høyere enn bare for noen måneder siden.

 

Ulike strategiske valg er selvsagt helt avgjørende for hvilken del av markedet en produsent ønsker å henvende seg til. Slik det er med alle produkter vi forbrukere kjøper oss.

 

Du sammenligner prisen med en PC, og det er kanskje mer relevant enn du kanskje hadde til hensikt. For en smartmobil er svært sammenlignbar med en bærbar PC. Kanskje til og med såpass sammenlignbar at den kunne blitt kalt en lomme-PC, da er det kanskje ikke så rart at de har sammenlignbart prisnivå. Bruksområdene er litt ulike, teknologien er svært lik. Det er kanskje ikke lenge før man kommer på jobb og "docker" mobilen sin til mus, skjerm og tastatur og bruker den i stedet for bærbar PC. Hvem vet...:-)

 

Men du får da mye billigere smartmobiler enn de 10.000 du nevner som eksempel. Hvis du kan leve med Android/Windows, så skal det vel være mulig å få tak i billige utgaver helt ned i et par tusen kroner, hvis jeg ikke har oppfattet dette feil.

 

 

Jeg stopper der selv om det mange, mange flere momenter i prispolitikken til de ulike produsentene.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig! Stort sett damer og veldig feminine menn som kjøper iphone pga at OS'et er enkelt og simpelt med bare ikoner å forholde seg til.. til og med barn forstår det. Android er for litt mer teknisk anlagte brukere.

 

 

 

 

Et OS som stadig må rebootes og reinstalleres fordi det er sånn ekte mannfolk driver med.

 

Øh, for å være helt ærlig så sliter jeg med å kjenne igjen beskrivelsen....så hvilket operativsystem er det du tenker på?

 

Android er dette ikke eksisterende.

Windows er dette ikke eksisterende(Etter Windows7)

 

Er det Blackberrys egne variant de prøvde på, eller den sære Firefox mobilen du tenker på?

 

(Faktisk eneste OS jeg vet at er anbefalt å reinstallere/nullstille, før du kjører en opppgradering er Apples system)

https://support.apple.com/en-us/HT205239

Alltid morsomt å lese kommentarene til fanboys :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor det skal være så dyrt som 10000 kr? Du kan få en PC for sånt... (selvfølgelig får du pc til prisen av lavere kostnads telefoner, men 10000 gir deg en rimelig bra en).

 

Så lenge "alle" skal ha iPhone uansett pris så er det naturleg at prisen blir ekstrem, eg trur prisen blir høgare for kver generasjon. Men så lenge iPhone ikkje fristar meg så skal ikkje eg klage på prisen:)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Årsaken er at det er ingen grunn til å punge ut så mye penger for den nye iPhone, dersom folk ikke *vet* at du har den nye.

...og derfor er det rundt 60% som bestiller de "gamle" fargene...?

 

Jeg tror neppe dette handler om at folk, med mulig unntak for noen få, skal vise frem at det er den nye modellen. Mitt tips er noe så enkelt som at de som bestiller rose gold faktisk liker hvordan den fargen ser ut, og kjøper den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...