Gå til innhold

Stort gjennombrudd: NASA har funnet bevis for flytende vann på Mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sa da er det ikke bare is og snø dem har funnet nå! Kult! Husker fortsatt en livestream fra Mars i fjor (eller året før) hvor jeg så det faktisk snødde på Mars (en av polene), SNØDDE!!

 

Noen andre som fikk med seg streamen til Curosity når den sendte en sang fra Mars og tilbake til Tellus? Tror det var nesten rett etter at den hadde landet.

 

Husker også videoen fra når de Russiske kosmonautene kom til ISS for et par år siden. Det var en laptop der som hadde kabal (eller et annet kortspill) oppe på skjermen.

Lenke til kommentar

Artig å observere hvordan min kommentar kan tolkes av andre. Jeg leser en artikkel som sier at NASA har funnet bevis for flytende vann på Mars, og antyder at jeg tror de vet mer enn de forteller oss. Folk kan faktisk påstå hva som helst på et forum som dette. Man har lov å lufte tankene sine litt...! Folk sin apetitt for bevis er dessverre større enn evnen til å tenke utenfor boksen ;)

 

Verden vi lever i og tror er solid, er faktisk en illusjon, et hologram om du vil. Verden er inni oss, ikke utenfor oss. Nå venter jeg bare på kommentarer som : "Bevis det! Det du sier der er latterlig! Det der gidder jeg ikke kommentere engang, så tåpelig er det" :green:

Endret av Betroz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Drypp drypp dypp... NASA forteller oss ikke 0.001% engang av hva som er "der ute". 

Om du er fullstendig blind for hvordan NASA opererer så skjønner jeg at det kan være oppfatningen din. Men sånn for alle oss andre er det ikke NASA som er det mystiske ...

 

Noen ganger så tror jeg kanskje NASA forteller for mye. Har ofte ikke nok tid til å lese alle artiklene de skriver på sin egen side (og blogger).

 

Så til kjære @Betroz her er endel lenker til masse rart og spennende NASA har publisert, de publiserer det meste offentlig, også via universiteter og ikke kun på sin egen side. Det er sjeldent tabloid avisene (som VG, Dagbladet osv) skriver om noe NASA har publisert.

 

International Space Station (Last Updated: Sept. 22, 2015)

Journey to Mars (Last Updated: Sept. 28, 2015)

Earth (Last Updated: Sept. 15, 2015)

Technology Drives Exploration (Last Updated: Aug. 11, 2015)

Aeronautics (Last Updated: Sept. 2, 2015)

 

Merk deg spesielt denne:

Solar System and Beyond (Last Updated: Sept. 14, 2015)

 

NASA Education (Last Updated: Sept. 18, 2015)

NASA History (Last Updated: Sept. 25, 2015)

Benefits to You (Last Updated: July 31, 2015)

 

Vennligst klikk deg inne her kjære @Betroz: https://www.nasa.gov/

 

Også har man også utallige andre universiteter og andre forskningssentre som forsker på verdensrommet, romfart osv, er ikke BARE N.A.S.A, hvis det er noe NASA faktisk ikke har fortalt, så er det stor sjanse for at noen andre har skrevet en publikasjon om det samme.

 

Som konspirasjonsteoretikere "alltid" sier; "Hvis du ikke finner noe om *putt inn valgt konspirasjon* så har du ikke letet lenge nok."

Endret av Gnålern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel, om man kommer med idiotiske utsagn osv osv.

 

Ja idiotiske etter ditt syn.

 

 

Nei, ikke mitt. En samlet vitenskapelig verden, hvor ingen vil noe mer enn å kunne debunke andres, og hverandres, teorier og hypoteser. Debunking er på sett og vis vitenskapens "greie", og den som debunker best vinner en Nobelpris.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Artig å observere hvordan min kommentar kan tolkes av andre. Jeg leser en artikkel som sier at NASA har funnet bevis for flytende vann på Mars, og antyder at jeg tror de vet mer enn de forteller oss. Folk kan faktisk påstå hva som helst på et forum som dette. Man har lov å lufte tankene sine litt...! Folk sin apetitt for bevis er dessverre større enn evnen til å tenke utenfor boksen ;)

 

Verden vi lever i og tror er solid, er faktisk en illusjon, et hologram om du vil. Verden er inni oss, ikke utenfor oss. Nå venter jeg bare på kommentarer som : "Bevis det! Det du sier der er latterlig! Det der gidder jeg ikke kommentere engang, så tåpelig er det" :green:

 

Er det tåpelig å spørre om bevisgrunnlag for fantastiske påstander?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Hundrevis av milliarder dollar kastes bort på tulleforskning. Penger som kunne vært brukt på å mette verden.

 

hvis man skal ta penger fra et sted for å mette verden, (eller bekjempe sykdommer og forbedre helsesystemet) er romforsking langt fra det første stedet man bør ta penger fra.

Lenke til kommentar

Hundrevis av milliarder dollar kastes bort på tulleforskning. Penger som kunne vært brukt på å mette verden.

Dette er ikke tulleforskning. Det er ut av generell vitenskapelig nysgjerrighet at urealisert potensial utløses. Det gir oss en dypere innsikt som sender ringvirkninger langt utover det umiddelbare målet. Det er en verktøykasse som stadig utvides. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hundrevis av milliarder dollar kastes bort på tulleforskning. Penger som kunne vært brukt på å mette verden.

 

Øh, ja, la oss bruke alle våre ressurser til å dekke "hull" som mennesker er både flinke til å ha, og å finne på stadig nye. Det fantes all slags problemer da man begynte å utforske vår egen klode, og om alle hadde hatt ditt pessimistiske og lite fantasifulle tankegang hadde vi enda ikke oppdaget Amerika og hele verden for den saks skyld.

 

At noen en eller annen plass sulter, dør av sykdom eller blir drept betyr ikke at hele verden skal trykke på nødstoppen for å løse problemer som vi har levd med så lenge vi har eksistert.

Lenke til kommentar

Hundrevis av milliarder dollar kastes bort på tulleforskning. Penger som kunne vært brukt på å mette verden.

Etter dette resonnementet bør menneskeheten snarest slutte å gjøre noe som helst annet enn å løse det som etter noens mening er de største problemene. Spille spill? Pfft, barn sulter i sahara. Høre på musikk? Pfft, barn dør av malaria. Snakke om alt og ingenting med venner? Pfft, folk dør som fluer av AIDS i Afrika. Å bruke penger på tull og vas er bortkastet, da vi tross alt har mye viktigere ting å ta oss av her i verden. Tenk, folk kaster bort hundrevis av millioner på musikk når folk sulter. Det er en skandale!

 

Til sammenligning: NASA har $18 milliarder å rutte med i år. Det amerikanske militæret er estimert til å bruke $637 milliarder.

 

EDIT: kilder:

https://en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_NASA

https://en.wikipedia.org/wiki/Military_budget_of_the_United_States

Endret av WD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk også at det er vanskelig å vite kva forskning leder til. Det ville feks vært veldig dumt å bruke pengane på å mette jordas befolkning i dag, dersom det viser seg at mars holder nøkkelen til å dyrke mat i lite fruktbare områder.

 

Den fyrste framgangsmåten vil utsette sultkatastrofene ei lita stund, det andre alternativet vil kunne fjerne alle sult for alltid.

 

 

Sjå berre kva Columbus og gjengen gjorde for Europa ved å reise til Amerika. Hadde dei ikkje gjort dette så hadde dei heller ikkje kunne tatt med poteta tilbake til Europa og på den måten sikra nok mat til europerane. Meir mat gjorde at befolkningstallet auka og Europa kunne gå frå eit fattig bondesamfunn til ei industriell stormakt.

Men om ingen hadde sett verdien av bruke penger på å segle vestover så hadde Europa (og USA/Canada) vært ein heilt anna plass i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hundrevis av milliarder dollar kastes bort på tulleforskning. Penger som kunne vært brukt på å mette verden.

Er du kjent med sitatet "Great minds discuss Ideas; Average minds discuss Events; Small minds discuss People." ?

 

Om du hele tiden skal oppta deg med det som hender her, vil du aldri kunne få noe til å hende der. Og om du hele tiden skal oppta deg med det som hender her, vil du aldri kunne ta leksjon av det som hender der.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...