Gå til innhold

iPhone 6s og 6s Plus har fått norsk dato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tydelig at det koster å være kar. Er vel å forvente en prisøkning på såpass sterk dollar og veldig svak krone, men det er sykt at vi nå bikker 7000-kroner for rimeligste av siste generasjon mobiltelefon. Husker tilbake da jeg syntes at det var voldsomt at vi bevegde oss fra en grense på 5000-kroner og opp mot 6000-kroner...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Helt enig med de 2 over her. Jeg synes iPhone er den beste telefonen som finnes, og jeg vil gjerne fortsette å bruke iPhone, men med de prisene som nå presenteres blir det ikke aktuelt. Når min iPhone 6 64 GB kjøpt for en obskøn pris av 6500 kr tar kvelden ser jeg ingen annen utvei enn å bytte merke. 

Lenke til kommentar

Ekstreme priser. Men en annen rar ting,har dere lagt merke til at prisforskjellen på vanlig og pluss-modellen plutselig er nesten borte? Men bare på 16 gig-versjonen. Har det skjedd en feil her?

Altså, iphone 6 koster (og har kostet) 6290 (16 gb). Iphone 6 pluss koster 7390. Mens iphone 6s koster 7390, og 6s pluss koster 7490 ...? Men på høyere lagringsplass har de beholdt en prisdifferanse mellom 6s og 6s pluss på ca 1000 kr.

Hva skjer?

 

EDIT: Ser jeg ikke var den eneste som la merke til dette.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg synes dette er bra jeg. Jo dyrere 6s blir, jo bedre holder iPhone 6 seg i pris. Er jo uansett ikke noe problem, hvis jeg ønsker å oppgradere fra iPhone 6, kan jeg bare selge den, og med tanke på hvor godt den holder seg i pris kan jeg enkelt få 3000-4000kr for den. Legger da til 3000kr+ og vips, så har jeg en 6s. Helt topp :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg synes dette er bra jeg. Jo dyrere 6s blir, jo bedre holder iPhone 6 seg i pris. Er jo uansett ikke noe problem, hvis jeg ønsker å oppgradere fra iPhone 6, kan jeg bare selge den, og med tanke på hvor godt den holder seg i pris kan jeg enkelt få 3000-4000kr for den. Legger da til 3000kr+ og vips, så har jeg en 6s. Helt topp :-)

 

Hvor mye har du da betalt totalt ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Kurant prisøkning. 

 

Overraskende drøy pris, selv om dollaren er høy ift nok.

 

Lurer på om de kommer til å beholde prisen på iphone 6, isåfall er det en god del som skal selge brukt som har fått seg en god latter nå

Lenke til kommentar

Greit det skal koste for premium - men dette er jo absurd. Tenkte i år var året jeg skulle gå for iPhone igjen, men dette gav meg en liten klump i magen mens jeg kikket på kortholderen min.

 

Fezzern, tenkte å gå fra iPhone 6 min til iPhone 6s Pluss men 10k omtrent for en telefon. Kan se ut som jeg venter på Z5 Premium istedenfor da -_- dette er helt på jordet. 2 oppjusteringer på 1 år. Vet at alu7000 biten er dyrerer å produsere grunnet bruken av zink. Men 2000kr oppjustering er beyond!!

Lenke til kommentar

Ekstreme priser. Men en annen rar ting,har dere lagt merke til at prisforskjellen på vanlig og pluss-modellen plutselig er nesten borte? Men bare på 16 gig-versjonen. Har det skjedd en feil her?

 

Altså, iphone 6 koster (og har kostet) 6290 (16 gb). Iphone 6 pluss koster 7390. Mens iphone 6s koster 7390, og 6s pluss koster 7490 ...? Men på høyere lagringsplass har de beholdt en prisdifferanse mellom 6s og 6s pluss på ca 1000 kr.

 

Hva skjer?

 

EDIT: Ser jeg ikke var den eneste som la merke til dette.

 

"iPhone 6s Plus vil være tilgjengelig med en veiledende pris på kr 8 490 for 16 GB-modellen".

Lenke til kommentar

 

Greit det skal koste for premium - men dette er jo absurd. Tenkte i år var året jeg skulle gå for iPhone igjen, men dette gav meg en liten klump i magen mens jeg kikket på kortholderen min.

Fezzern, tenkte å gå fra iPhone 6 min til iPhone 6s Pluss men 10k omtrent for en telefon. Kan se ut som jeg venter på Z5 Premium istedenfor da -_- dette er helt på jordet. 2 oppjusteringer på 1 år. Vet at alu7000 biten er dyrerer å produsere grunnet bruken av zink. Men 2000kr oppjustering er beyond!!

 

 

 

Prisen er jo ikke oppjustert på grunn av komponenter eller materialvalg da, prisen er jo identisk med iPhone 6S i USA så det er kun valutaforskjeller som ligger til grunn for justeringen.

Lenke til kommentar

Egentlig ufattelig at man MÅ ha en telefon til over 7000. Junior kjøpte seg en Sony M4 Aqua til 2495, faktisk er den minst like rask til det meste som min iPhone 6 (firmatelefon), muligens er kameraet bittelitt svakere, men til gjengeld er den vanntett. Så om han skulle knuse den har han faktisk råd til 2 telefoner til før han er oppe på en iPhone. Vi burde vel alle begynne å kjøpe etter hva vi trenger og ikke etter hva vi ønsker, han ga iallefall et stikk til far der :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...