Gå til innhold

iPhone 6S er ikke vanntett, men er den vanntett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tek.no er et klikkhus.... dem har ikke ferdighet til å produsere eget innhold. Bare Copy/google translate/paste.... 

Selv tek.no sine såkalte "seniorer" skriver stort sett tulleartikler om strøm på tog og 4g dekning på badet hjemme.... voksne mennesker altså, helt sprøtt... skulle tro dem ikke hadde litt respekt for seg selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var kanskje i strengeste laget. Det dukker fremdeles opp artikler med innsikt fra Tek, men det er langt mellom de.

 

Som jeg har rantet om mange ganger, så savner jeg tilbake til 2000-tall når hw.no var synonymt med entusiaster og dertil entusiastiske, egenproduserte artikler og tester.

 

Det er mulig verdens websider er inne i en slags resesjon, hvor man ikke helt vet hva man skal gjøre for å være interessant og samtidig skape overskudd. Og at i denne forvirringen så handler alt om å skape klikk ettersom det er antall klikk som bestemmer inntekten.

 

Kanskje om 10-20 år vil historiebøkene se tilbake på denne tiden og på en bedrevitende måte påpeke hvor håpløst dette var.

Ingen ville betale, ingen ville se på reklame, men alle forventet kvalitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi må bare innse at massene er målgruppen, og vi entusiastene er i mindretall og ikke interessante. Hvorfor lage en innfløkt detaljert artikkel med stor teknisk dybde når bare 3% av leserne leser den og 1% forstår den? Satt litt på spissen, ja, men slik er det.

 

Samme grunnen til at utviklere lager spill primært for konsoll, selv om PC gir der mer frihet og muligheter på alle måter. Det er bedre å lage noe enklere, teknisk underlegent, mindre utfordrende med mindre dybde som når ut til mange brukere enn å bruke ekstra resurser på høyere teknisk kvalitet og mer dybde som appellerer til oss entusiaster.

 

Når var siste gang et spill var vanskelig? Når var siste gang et spill presset den splitter nye gaming riggen til det ytterste?

 

Same same, but different...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samme grunnen til at utviklere lager spill primært for konsoll, selv om PC gir der mer frihet og muligheter på alle måter. Det er bedre å lage noe enklere, teknisk underlegent, mindre utfordrende med mindre dybde som når ut til mange brukere enn å bruke ekstra resurser på høyere teknisk kvalitet og mer dybde som appellerer til oss entusiaster.

 

Når var siste gang et spill var vanskelig? Når var siste gang et spill presset den splitter nye gaming riggen til det ytterste?

 

Same same, but different...

 

Hvis du tror utviklere lager primært for konsoll tar du veldig feil. Mange av dem gjør deg også fordi de enten er eid av Sony/Nintendo, eller får penger for å utvikle til deres plattform.

 

Et bedre eksempel er nok kvalitet på spillene. Spesielt for mobile enheter hvor utviklere tjener haugevis å¨ekstremt simple spill, som er nærmere scam enn en spillopplevelse.

Lenke til kommentar

sykt at den varer så lenge.. min s6 edge ble nesten ødelagt av bittelitt regn..

Det er ikke samme test i det hele tatt. Du finner tester av S6 som blir senket i vann også,og overlever fint. Ikke i en time, men mye lengre enn bittelitt regn.

 

Grunnen er jo at telefonene lages så forseglet på alle måter, og kompakte. Da vil de naturligvis overleve bedre i vann. Forrige gen iPhone klarte seg og lenge i vann. Så dette med indre beskyttende lag..... Som ingen andre har oppdaget i teardowns.... vel..

 

Helt rent vann er jo heller ikke farlig, men regn er dessverre langt ifra helt rent. Det er en grunn til at produsenter ikke sier de er vanntette. iPhonen din kan overleve i vann, men den kan og bli utsatt for bittelitt regn, og du kan være uheldig å få den ødelagt av det. Saltvann er jo og myyye verre enn ferskvann. Altså er den langt ifra noen IP sertifisering.

 

At den varer lengre i denne testen enn en S6 er nok riktig, og den tåler jo da muligens mer ellers og, men hjelper lite når ingen av dem er vantnette. Sånn sett kan mobiler med uttagbart batteri tåle mer. Da du kan kutte all strømførsel til telefon. Selv om det ikke helt vil kutte all strøm i hele enheten, så kan det lett redde elektronikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I det siste har det vært svært mange kopierte nyheter fra macrumors, 9to5mac, imore, appleinsider osv.

 

Jeg mener dere hadde utnyttet tiden deres bedre ved å bare linke til de artiklene dere mente var relevante (alternativt med google translate-link) og heller brukt tiden på å skrevet egne kvalietsartikler.

 

Alternativt at du selv går direkte inn på kilden hvis det plager deg å lese de samme nyhetene oversatt til Norsk.

Lenke til kommentar

 

I det siste har det vært svært mange kopierte nyheter fra macrumors, 9to5mac, imore, appleinsider osv.

 

Jeg mener dere hadde utnyttet tiden deres bedre ved å bare linke til de artiklene dere mente var relevante (alternativt med google translate-link) og heller brukt tiden på å skrevet egne kvalietsartikler.

Alternativt at du selv går direkte inn på kilden hvis det plager deg å lese de samme nyhetene oversatt til Norsk.

 

 

Du misforstår poenget mitt.

Jeg har som regel allerede lest artiklene fra før når de dukker opp på Tek noen dager etter de er publisert på andre nyhetssider.

 

Det jeg ønsker meg er at Tek legger mer vekt på sine egne artikler istedenfor å kopiere andres. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å linke til private blogger og youtube-brukere som best kan karakteriseres som entusiaster (i denne sammenheng Apple-entusiast) blir litt for søkt for meg til at jeg egentlig kan ta det seriøst.

 

Det er nesten på nivå med om en 12-år gammel gutt skulle påstå via sin private blogg at han har fått sin Galaxy S6 Edge til å sveve, og har lagt ut et par bilder av telefonen i lufta eventuelt redigert en video til å få det se ut som telefonen faktisk svever via en eller en annen app etc... Og en eller en annen nettside biter på og lager sak ut av det, noen andre linker videre osv og et par dager senere finner vi det som en klikk-artikkel på tek.no eller lignende side...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor mange journalister jobber for tek.no? Føler de oppdaterer sjeldent og oversetter bare artikler fra andre. Itavisen er jo bedre.

 

Digi.no er egentlig mer interessant, her handler det kun om forbruker teknologi og hype rundt urealistiske teknologier som kanskje kommer om 100 år.

 

Haga dagens :) Itavisen vel er den største copy/paste clickbait siden i norge.. å sammenligne tek.no og Itavisen blir som å sammenligne vg og seoghør :)

Lenke til kommentar

 

Hvor mange journalister jobber for tek.no? Føler de oppdaterer sjeldent og oversetter bare artikler fra andre. Itavisen er jo bedre.

 

Digi.no er egentlig mer interessant, her handler det kun om forbruker teknologi og hype rundt urealistiske teknologier som kanskje kommer om 100 år.

Haga dagens :) Itavisen vel er den største copy/paste clickbait siden i norge.. å sammenligne tek.no og Itavisen blir som å sammenligne vg og seoghør :)

 

Itavisen oppdaterer oftere, de er dårligere enn tek.no det er jeg enig i. Skulle spesifisert det bedre.

Lenke til kommentar

 

Samme grunnen til at utviklere lager spill primært for konsoll, selv om PC gir der mer frihet og muligheter på alle måter. Det er bedre å lage noe enklere, teknisk underlegent, mindre utfordrende med mindre dybde som når ut til mange brukere enn å bruke ekstra resurser på høyere teknisk kvalitet og mer dybde som appellerer til oss entusiaster.

 

Når var siste gang et spill var vanskelig? Når var siste gang et spill presset den splitter nye gaming riggen til det ytterste?

 

Same same, but different...

Hvis du tror utviklere lager primært for konsoll tar du veldig feil. Mange av dem gjør deg også fordi de enten er eid av Sony/Nintendo, eller får penger for å utvikle til deres plattform.

 

Et bedre eksempel er nok kvalitet på spillene. Spesielt for mobile enheter hvor utviklere tjener haugevis å¨ekstremt simple spill, som er nærmere scam enn en spillopplevelse.

 

Spill for mobile enheter er jo enda ett steg videre som underbygger poenget i det jeg skriver. Hvorfor legge penger i noe avansert og teknisk når flesteparten av brukerne vil ha glatt og enkelt.

 

Så til spørsmålet om konsoll vs PC. Jeg vet at spillmarkedet for PC totalt sett er større enn konsoll. Jeg mente ikke nødvendigvis at alle utviklere satser på konsoll, men at utviklere primært satser på konsoll. Det finnes så klart mange mindre og større utviklere som utelukkende lager spill for PC av forskjellige grunner. Det kan være alt fra hvor lett det er å jobbe som uavhengig utvikler, til at spillene er større enn gjeldende konsoll på markedet kan takle, til mye annet. Det skal også legges til at markedet har endret seg noe de siste to årene, til fordel for PC.

 

Men, når vi først er på den diskusjonen har det vært en periode der fokuset for bredden av de mest ettertraktede spillene har gått mot konsoll. Og, en stor andel av spillene som har kommet til alle tre plattformer har ikke fått utnyttet sitt potensiale på PC. På samme måte har kompleksiteten i spillene blitt tilpasset et mer allment publikum.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...