Gå til innhold

Danske Popcorn Time-brukere får pengekrav i posten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje de nå endelig må begynne å skjønne at de må få en bedre streamingtjeneste og slutte med DVD/Blu-ray tullet.

Ingen som liker fysisk media til film lengre, tar opp alt for mye plass om man er en ivrig samler.

Hadde lett betalt 500kr pr mnd for å få en filmtjeneste som gir både gode filmer og serier som er relativt nye og ikke gammelt søppel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det kan jo skje i Norge også?

Er det da riktig at de som priatkopier skal få høyest pris, og bli tvunget til det?

Man kan jo få spyware\virus med på kjøpet også da.

 

Håper netflix og andre arktører kommer med større innhold, ellers må man vurdere andre løsninger.

Er ikke sikkert piratkopiering blir noe billigere fra popcorn time.

Lenke til kommentar

 

Det kan jo skje i Norge også?

Er det da riktig at de som priatkopier skal få høyest pris, og bli tvunget til det?

Man kan jo få spyware\virus med på kjøpet også da.

 

Håper netflix og andre arktører kommer med større innhold, ellers må man vurdere andre løsninger.

Er ikke sikkert piratkopiering blir noe billigere fra popcorn time.

 

 

What? Dette har jo ingenting med "pris for å piratkopiere". Det er en bot for de som blir tatt.

Piratkopiering er jo gratis. Jeg skjønner ikke hva du mener med at det skal bli billigere med Popcorn Time?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som vanlig starter dem i feil ende. Bøtelegg først, deretter forsøk å forbedre systemet.

 

Hadde Netflix hatt utvalget popcorntime har, betaler vi alle med glede.

Netflix, viaplay etc etc er alle tjenester med elendig utvalg pga et dustete undersystem fra filmbransjen.

Vi er ikke villige til å måtte betale for 3-4 forskjellige streamingtjenester for å få filmene vi ønsker.

Det blir mange hundre kroner i måneden det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

What? Dette har jo ingenting med "pris for å piratkopiere". Det er en bot for de som blir tatt.

Piratkopiering er jo gratis. Jeg skjønner ikke hva du mener med at det skal bli billigere med Popcorn Time?

Om man risikerer å betale 2200 kr for en måned om man blir tatt. Og får krav om dette 12 ganger i året.

Du ser vel poenget, man betaler aldri så mye for netflix, dermed blir popcorn time dyrere en netflix.

 

Morgis: Tror alle er enige med deg, problemet er nok filmprodusentene har andre utgifter, som leier av server, og infrastruktur, de må også betale pantent, så ja de velger løsninger der de tjenester mest og har lavest mulig utgifter.

 

Sånnsett kan de tjene mere å kreve fra piratpersoner som piratkopier en de ville tjent om det startet en tjeneste på dette. Men spørsmålet om dette er lov, da 2200 kr sier ikke noe om hvor ofte dette blir krevd inn.

Om det 1 gang i året eller måneden.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis man ikke leier linjen fra andre i familjen, eller bedrift.

Så det er vel ikke riktig, de skal betale da.

 

Problemet med VPN man kan aldri vite om det hjelper, særlig om vpn levrandøren sladder siden ellers får de nok problemet istedenfor, de ungår problemet om de sier hvem som er skyld i dette.

 

Så vil det nok ta tid før man får pengekrav som brev.

Så godt mulig man får det halv år etter, så det er også problemet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det kan jo skje i Norge også?

Er det da riktig at de som priatkopier skal få høyest pris, og bli tvunget til det?

Man kan jo få spyware\virus med på kjøpet også da.

 

Håper netflix og andre arktører kommer med større innhold, ellers må man vurdere andre løsninger.

Er ikke sikkert piratkopiering blir noe billigere fra popcorn time.

 

 

What? Dette har jo ingenting med "pris for å piratkopiere". Det er en bot for de som blir tatt.

Piratkopiering er jo gratis. Jeg skjønner ikke hva du mener med at det skal bli billigere med Popcorn Time?

Advokatfirma har ingen mulighet til å utstede bøter. Dette er jo nærmere tigging eller svindel. Her spør, eller nesten krever, advokatfirmaet en betaling som de ikke kan bevise at de har krav på. Ligner veldig på fakturasvindel spør du meg.

 

Etter min mening får de gå rettens vei om de ønsker å kreve privatpersoner for penger de ikke har et dokumentert krav på. Om de ikke føler de har en sterk nok sak til å gjøre det så får de heller la være, og da heller gjøre som Rettighetsalliansen gjør i Norge, altså gå etter tilbyderne. Faktisk har Rettighetsalliansen blir en smule mer fornuftige med årene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil bare minne på en del viktige ting: betal ikke, svar ikke. At man betaler kan brukes senere i en rettsak som et bevis at man innrømmer skyld.

Også husk å bruke velrenomerte VPN tjenester med god kryptering, det er *din* rettighet å unngå å bli overvåket. For eksempel har BlackVPN gode tilbud på både servere, har meget god krypteringsklient og har tilbudspakker for spesifikke "film-servere" som gir deg en IP adresse som gir deg tilgang til amerikanske (lovlige) film/musikk/TV tjenester, som Hulu etc.

 

Dette er egentlig svindel og trakassering fra filmbransjen, og må behandles deretter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Det kan jo skje i Norge også?

Er det da riktig at de som priatkopier skal få høyest pris, og bli tvunget til det?

Man kan jo få spyware\virus med på kjøpet også da.

 

Håper netflix og andre arktører kommer med større innhold, ellers må man vurdere andre løsninger.

Er ikke sikkert piratkopiering blir noe billigere fra popcorn time.

 

 

What? Dette har jo ingenting med "pris for å piratkopiere". Det er en bot for de som blir tatt.

Piratkopiering er jo gratis. Jeg skjønner ikke hva du mener med at det skal bli billigere med Popcorn Time?

Advokatfirma har ingen mulighet til å utstede bøter. Dette er jo nærmere tigging eller svindel. Her spør, eller nesten krever, advokatfirmaet en betaling som de ikke kan bevise at de har krav på. Ligner veldig på fakturasvindel spør du meg.

 

Etter min mening får de gå rettens vei om de ønsker å kreve privatpersoner for penger de ikke har et dokumentert krav på. Om de ikke føler de har en sterk nok sak til å gjøre det så får de heller la være, og da heller gjøre som Rettighetsalliansen gjør i Norge, altså gå etter tilbyderne. Faktisk har Rettighetsalliansen blir en smule mer fornuftige med årene.

 

 

Det er jo fritt frem for Rettighetsalliansen å sende ut en bot (eller "bot") rettere sagt, med skremselspropaganda om hva som skjer dersom man ikke betaler denne.

Deretter er det jo opp til mannen i gata om han bestrider kravet og vil ta dette videre. Det er nok dessverre skummelt mange som bare betaler for å glemme hele greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil bare minne på en del viktige ting: betal ikke, svar ikke. At man betaler kan brukes senere i en rettsak som et bevis at man innrømmer skyld.

 

Dette er egentlig svindel og trakassering fra filmbransjen, og må behandles deretter.

Hva skjer når man ikke betaler regninger? Enten går de til inkasso ellers så blir de krevd inn på andre måter, gjennom rettsak.

Overrasker meg ikke filmprodusenten betaler for å vinne saken fordi produsentene mener det blir for dyrt for dem å tilby tjeneste for hele verden.

 

Staten gjør mye samme gjennom NRK lisens, hvis man sender pakke for reprasjon må man i noen tilfelle betale moms selv om man skulle ikke trenge det og andre ting.

 

Men vet ikke om filmbransjen får medhold i så fall.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kanskje de nå endelig må begynne å skjønne at de må få en bedre streamingtjeneste og slutte med DVD/Blu-ray tullet.

Ingen som liker fysisk media til film lengre, tar opp alt for mye plass om man er en ivrig samler.

Hadde lett betalt 500kr pr mnd for å få en filmtjeneste som gir både gode filmer og serier som er relativt nye og ikke gammelt søppel.

 

 

 

 

Hei... Mitt navn er Ingen... @(:->)-[--<

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kanskje de nå endelig må begynne å skjønne at de må få en bedre streamingtjeneste og slutte med DVD/Blu-ray tullet.

Ingen som liker fysisk media til film lengre, tar opp alt for mye plass om man er en ivrig samler.

Hadde lett betalt 500kr pr mnd for å få en filmtjeneste som gir både gode filmer og serier som er relativt nye og ikke gammelt søppel.

 

 

 

Hei... Mitt navn er Ingen... @(:->)-[--<

 

 

Så fint for deg at du samler på filmer.

Personlig så synes jeg at dette tar opp alt for mye plass, på samme måte som at jeg kjøper alle spillene mine via steam eller lignende tjenester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...