Gå til innhold

Nå har det kommet en egen Bitcoin-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt sært at de ikke sier noe om hvor kraftig denne boksen er til å mine bitcoins. Ser man på strømkravet, prisen og størrelsen, er nok dette en overpriset boks med litt fancy software som ikke er egnet til mining. Spesielt med den økende vanskelighetsgraden. Tipper den yter ca 15-30 gh/s

For ca samme pris(400$), kan man kjøpe en antminer som miner ca. 400-450 gh/s

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der var den ja, tok litt tid før jeg så den. Heldigvis kom en rød sirkel meg til unnsetning.

 

En ting jeg ikke skjønner er hvordan en sånn boks kan være optimalisert for gruvedrift. Kanskje de klarer å få maks ytelse ut av Pi'en, men den er fremdeles veldig begrenset.

 

De har nok en asic miner som sitter på toppen av kortet, som gjør selve gravingen. Pi'en gjør ikke noe av utregningen, men passer på andre ting.

Lenke til kommentar

Er det noen vanlige mennesker som klarer å tjene penger på dette etter at utgifter til nett, strøm og innkjøp er gjort??

Jeg satte meg litt inn i dette forrige uke, og det korte svaret er nei.

 

...men det spørs helt hvor mye du investerer i utstyr + strømutgifter etc.

Hvis du kjøpter den siste og raskeste bitcoin mineren på markede, må du ut med ca. 2000 dollar pr enhet. Kjører du den alene, vil den betale seg selv i løpet av 1 år ca, og etter det vil du tjene penger. Problemet er at det vil ikke fungere. Vansklighetsgraden for å mine bitcoins øker hele tiden, og dermed vil maskinen kanskje generer en del bitcoins til å begynne med, med etterhvert blir det minde og mindre. Dermed må du kjøpe flere maskiner som kan mine sammen, og da kan du kanskje tjene noen slanter.

Jeg tror du må ut med minimum 100 000 dollar, eller 50 stk av raskeste bitcoins minerene til 2000 dollar pr stk. før du går i pluss.

 

Søker du litt rundt på nettet, finnes det flere bitcoins kalkulatorer som tar for seg alle utgifter + økende vanskelighetsgrad.

 

Hadde man kanskje vært tidlig ute, kunne man tjent penger på dette, men i disse dager er det et ganske stort og kostbart prosjekt med en svært stor risiko. Bitcoins har jo falt en del i verdi den siste tiden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen vanlige mennesker som klarer å tjene penger på dette etter at utgifter til nett, strøm og innkjøp er gjort??

Jeg satte meg litt inn i dette forrige uke, og det korte svaret er nei.

 

...men det spørs helt hvor mye du investerer i utstyr + strømutgifter etc.

Hvis du kjøpter den siste og raskeste bitcoin mineren på markede, må du ut med ca. 2000 dollar pr enhet. Kjører du den alene, vil den betale seg selv i løpet av 1 år ca, og etter det vil du tjene penger. Problemet er at det vil ikke fungere. Vansklighetsgraden for å mine bitcoins øker hele tiden, og dermed vil maskinen kanskje generer en del bitcoins til å begynne med, med etterhvert blir det minde og mindre. Dermed må du kjøpe flere maskiner som kan mine sammen, og da kan du kanskje tjene noen slanter.

Jeg tror du må ut med minimum 100 000 dollar, eller 50 stk av raskeste bitcoins minerene til 2000 dollar pr stk. før du går i pluss.

 

Søker du litt rundt på nettet, finnes det flere bitcoins kalkulatorer som tar for seg alle utgifter + økende vanskelighetsgrad.

 

Hadde man kanskje vært tidlig ute, kunne man tjent penger på dette, men i disse dager er det et ganske stort og kostbart prosjekt med en svært stor risiko. Bitcoins har jo falt en del i verdi den siste tiden...

Dette gir ikke mening.

 

Hvorfor skal det være lønnsomt med 50 maskiner og ikke med 1 maskin?

 

For at dette skal stemme må det være slik at inntekten per enhet øker når antallet maskiner øker.

Eller så må kostnadene per enhet synke når antallet maskiner øker.

 

Inntektene øker ikke per enhet dersom det totale antallet øker.

 

Kostnadene består av strøm og lokaler. Kostnader til strøm endrer seg ikke stort per enhet ved å øke antallet.

Kostnader for lokaler vil være litt annerledes. Du trenger ikke dedikere egne lokaler for å kjøpe en maskin, men det trenger du dersom du skal huse en hel park.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen vanlige mennesker som klarer å tjene penger på dette etter at utgifter til nett, strøm og innkjøp er gjort??

Jeg satte meg litt inn i dette forrige uke, og det korte svaret er nei.

 

...men det spørs helt hvor mye du investerer i utstyr + strømutgifter etc.

Hvis du kjøpter den siste og raskeste bitcoin mineren på markede, må du ut med ca. 2000 dollar pr enhet. Kjører du den alene, vil den betale seg selv i løpet av 1 år ca, og etter det vil du tjene penger. Problemet er at det vil ikke fungere. Vansklighetsgraden for å mine bitcoins øker hele tiden, og dermed vil maskinen kanskje generer en del bitcoins til å begynne med, med etterhvert blir det minde og mindre. Dermed må du kjøpe flere maskiner som kan mine sammen, og da kan du kanskje tjene noen slanter.

Jeg tror du må ut med minimum 100 000 dollar, eller 50 stk av raskeste bitcoins minerene til 2000 dollar pr stk. før du går i pluss.

 

Søker du litt rundt på nettet, finnes det flere bitcoins kalkulatorer som tar for seg alle utgifter + økende vanskelighetsgrad.

 

Hadde man kanskje vært tidlig ute, kunne man tjent penger på dette, men i disse dager er det et ganske stort og kostbart prosjekt med en svært stor risiko. Bitcoins har jo falt en del i verdi den siste tiden...

Dette gir ikke mening.

 

Hvorfor skal det være lønnsomt med 50 maskiner og ikke med 1 maskin?

 

For at dette skal stemme må det være slik at inntekten per enhet øker når antallet maskiner øker.

Eller så må kostnadene per enhet synke når antallet maskiner øker.

 

Inntektene øker ikke per enhet dersom det totale antallet øker.

 

Kostnadene består av strøm og lokaler. Kostnader til strøm endrer seg ikke stort per enhet ved å øke antallet.

Kostnader for lokaler vil være litt annerledes. Du trenger ikke dedikere egne lokaler for å kjøpe en maskin, men det trenger du dersom du skal huse en hel park.

Jeg må innrømme at jeg satte med akkurat samme inntrykk som deg, før jeg leste meg litt opp på dette.

Men det er flere ting du ikke tar med i regnestykket ditt. Først og fremst, den økende vanskelighetsgraden.

Det andre, er at når man kobler flere minere sammen, opptrer de som en enkelt maskin, og jobber sammen.

 

Dermed blir regnestykket litt litt annerledes.

 

Se for deg en tung stein som skal slepes fra a til b.

Steinen dobles i vekt hver dag, kontinuerlig.

Hvis du bruker 1 bil til å slepe steinen, vil du kunne slepe steinen et lite stykke, før steinen blir for tung.

Med 2 biler, kommer du enda lengre, men fortsatt ikke langt nok.

Med 5 biler, vil du klare å slepe steinen fram til punkt b, men det vil ta mye lengre tid, enn hvis du har 10 biler, eller 50 biler.

Hvis steinen ikke dobles i vekt, vil regnestykket ditt gå opp, men i bitcoin verdenen, så blir det vanskeligere og vanskeligere å mine coins. Og siden en maskinpark vil slepe på samme "steinen" som en enkeltstående maskin, vil kvantitet være en fordel.

 

Alt i alt, så er det nok meget mulig å tjene penger på å mine, men du må gjøre en stor investering og ha en meget god og langsiktig plan.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Man må vel nesten ha kjøpt mining utstyr for lenge siden, som allerede har betalt seg ned når det var mindre vanskelighetsgrad. Pluss stjele/ha gratis strøm og nett for at det skal lønne seg nå.

 

Drev jo å rotet litt med noen skjermkort for 2-3 år siden, men det var jo egentlig altfor høy vanskelighetsgrad da, og folk begynte å selge unna asic minersene sine, siden de ikke var lønnsomme lenger. Og da mener jeg kursen var $900-1000.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det noen vanlige mennesker som klarer å tjene penger på dette etter at utgifter til nett, strøm og innkjøp er gjort??

Jeg satte meg litt inn i dette forrige uke, og det korte svaret er nei.

 

...men det spørs helt hvor mye du investerer i utstyr + strømutgifter etc.

Hvis du kjøpter den siste og raskeste bitcoin mineren på markede, må du ut med ca. 2000 dollar pr enhet. Kjører du den alene, vil den betale seg selv i løpet av 1 år ca, og etter det vil du tjene penger. Problemet er at det vil ikke fungere. Vansklighetsgraden for å mine bitcoins øker hele tiden, og dermed vil maskinen kanskje generer en del bitcoins til å begynne med, med etterhvert blir det minde og mindre. Dermed må du kjøpe flere maskiner som kan mine sammen, og da kan du kanskje tjene noen slanter.

Jeg tror du må ut med minimum 100 000 dollar, eller 50 stk av raskeste bitcoins minerene til 2000 dollar pr stk. før du går i pluss.

 

Søker du litt rundt på nettet, finnes det flere bitcoins kalkulatorer som tar for seg alle utgifter + økende vanskelighetsgrad.

 

Hadde man kanskje vært tidlig ute, kunne man tjent penger på dette, men i disse dager er det et ganske stort og kostbart prosjekt med en svært stor risiko. Bitcoins har jo falt en del i verdi den siste tiden...

Dette gir ikke mening.

 

Hvorfor skal det være lønnsomt med 50 maskiner og ikke med 1 maskin?

 

For at dette skal stemme må det være slik at inntekten per enhet øker når antallet maskiner øker.

Eller så må kostnadene per enhet synke når antallet maskiner øker.

 

Inntektene øker ikke per enhet dersom det totale antallet øker.

 

Kostnadene består av strøm og lokaler. Kostnader til strøm endrer seg ikke stort per enhet ved å øke antallet.

Kostnader for lokaler vil være litt annerledes. Du trenger ikke dedikere egne lokaler for å kjøpe en maskin, men det trenger du dersom du skal huse en hel park.

Jeg må innrømme at jeg satte med akkurat samme inntrykk som deg, før jeg leste meg litt opp på dette.

Men det er flere ting du ikke tar med i regnestykket ditt. Først og fremst, den økende vanskelighetsgraden.

Det andre, er at når man kobler flere minere sammen, opptrer de som en enkelt maskin, og jobber sammen.

 

Dermed blir regnestykket litt litt annerledes.

 

Se for deg en tung stein som skal slepes fra a til b.

Steinen dobles i vekt hver dag, kontinuerlig.

Hvis du bruker 1 bil til å slepe steinen, vil du kunne slepe steinen et lite stykke, før steinen blir for tung.

Med 2 biler, kommer du enda lengre, men fortsatt ikke langt nok.

Med 5 biler, vil du klare å slepe steinen fram til punkt b, men det vil ta mye lengre tid, enn hvis du har 10 biler, eller 50 biler.

Hvis steinen ikke dobles i vekt, vil regnestykket ditt gå opp, men i bitcoin verdenen, så blir det vanskeligere og vanskeligere å mine coins. Og siden en maskinpark vil slepe på samme "steinen" som en enkeltstående maskin, vil kvantitet være en fordel.

 

Alt i alt, så er det nok meget mulig å tjene penger på å mine, men du må gjøre en stor investering og ha en meget god og langsiktig plan.

Helt korrekt, selv gjorde jeg dette for ett halvannet år siden, i løpet av 30 dager tjente jeg inn igjen det jeg hadde investert i utstyr (75 000 Kr), nå skal det sies at på dette tidspunkt var det ett eldorado innen "alt" coins hvor jeg traff blink, men kort tid etter var det ikke lengre profitt å ha utstyret gående da AMD sine skjermkort trekker for mye strøm og profittmargin er for lav og en kan dermed ende opp å brenne mer av i strømutgifter enn det en faktisk tjener i løet av en måned.

 

Nå skal det sies at det er pool's en kan mine for som Nicehash hvor mye av spekulasjon er noe man ikke trenger å tenke på, men det var nøyaktig her jeg traff blink som gjorde at jeg kunne betale ned såpass mye i løpet av såpass kort tid.

 

Om det er noen som har lyst å kjøpe "XFX Radeon R9 280x Double Disspation" har jeg 18 for salg, samt noen par Radeon R9 280x av MSI og Asus (2 stk Asus Matrix) send meg en privat melding så kan vi diskutere kvanta og pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...