Gå til innhold

Er storspillæraen over for Konami?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mobilspill ja, det føyer seg inn i rekken med casual-spill som gjør at folk bruker masse penger takket være gated content system.

Bare casual-spill blir utviklet nå for tiden, alt for å dra ut så mye som mulig penger av spillerne, bare se på LoL eller WoW hvor mye de har tjent på gated content... Latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det koster enorme summer å utvikle storspill. Ett spill som feiler kan føre til undergang. Det har vi sett mange ganger.

Mobilspill er kommet for å bli i en eller annen form, så tror ikke det er så dumt, samtidig vet ikke dagens 14-åringer hvem Konami er, så brandet vil ikke automatisk gi dem kred, de må også levere.

Regner med at PES koster mye å utvikle, men fotballspill er jo ekstremt lisensstyrt, så riktig lisens kan fort endre på ting. PES 2016 trender jo nesten på 90 på Meta, så produktet er jo bra.

Samtidig håper jeg at de fortsetter. Konami har jo gjort mye gøy, men alt tar jo slutt engang.

Endret av Dinsdale
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det koster enorme summer å utvikle storspill. Ett spill som feiler kan føre til undergang. Det har vi sett mange ganger.

 

Mobilspill er kommet for å bli i en eller annen form, så tror ikke det er så dumt, samtidig vet ikke dagens 14-åringer hvem Konami er, så brandet vil ikke automatisk gi dem kred, de må også levere.

 

Regner med at PES koster mye å utvikle, men fotballspill er jo ekstremt lisensstyrt, så riktig lisens kan fort endre på ting. PES 2016 trender jo nesten på 90 på Meta, så produktet er jo bra.

 

Samtidig håper jeg at de fortsetter. Konami har jo gjort mye gøy, men alt tar jo slutt engang.

Jup mobilspill er kommet for å bli spiller dem selv.

Problemet for en produsent å satse på mobilspill er at det er titusener med spill og du skal ha en god porsjon flaks for å selge.

Et storspill i en serie kan du ta opp lån på.

Lenke til kommentar

Det har jo lenge vært kjent at Konami skal trekke seg ut av spillbransjen og begynne å satse på pachinko og f2p spill på mobil i stedet.

 

Hvorfor har dere ikke nevnt at Konami kuttet pengene til MGS V sånn at store deler av spillet har blitt kuttet, både når det gjelder funksjoner og når det gjelder historien.

 

Hva med at PES 2016 på PC er en port fra forrige generasjon konsoller og derfor ser verre ut enn feks PS4 versjonen? De bruker falske screenshots på Steam, det de driver med er svindel.

 

Julien Merceron forlot Konami fordi Konami ikke kommer til å bruke Fox Engine til noe som helst til tross for mengden penger, tid og arbeid som gikk med på å utvikle Fox Engine.

 

Dere må jo rapportere om sånt som dette når det skjer, jeg skjønner ikke hva dere driver med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dårlig utvikling, men Konami har vel tro på at di skal lykkast betre med små-spill? Har prøvd diverse spill på mobil og nettbrett, men fekk ikkje go'følelsen og følte heile opplevelsen var bortkasta tidsfordriv.

Spilling er for meg å sette meg ned aleine eller saman med venner for å nyte opplevelsen. Vite at eg har satt av godt med tid. Lene meg tilbake og bare kose meg. Helst i ein sofa eller godstol. Enn så lenge er bare konsoll og PC godt nok. Alt anna er å besudle hobbyen.

Endret av Maabren
Lenke til kommentar

Det har jo lenge vært kjent at Konami skal trekke seg ut av spillbransjen og begynne å satse på pachinko og f2p spill på mobil i stedet.

 

Hvorfor har dere ikke nevnt at Konami kuttet pengene til MGS V sånn at store deler av spillet har blitt kuttet, både når det gjelder funksjoner og når det gjelder historien.

 

Hva med at PES 2016 på PC er en port fra forrige generasjon konsoller og derfor ser verre ut enn feks PS4 versjonen? De bruker falske screenshots på Steam, det de driver med er svindel.

 

Julien Merceron forlot Konami fordi Konami ikke kommer til å bruke Fox Engine til noe som helst til tross for mengden penger, tid og arbeid som gikk med på å utvikle Fox Engine.

 

Dere må jo rapportere om sånt som dette når det skjer, jeg skjønner ikke hva dere driver med.

 

Gamer.no skrev også en artikkel om at Konami skulle gå over til mobilspill for lenge siden. Ingen nyhet det nei.

Lenke til kommentar

Det har jo lenge vært kjent at Konami skal trekke seg ut av spillbransjen og begynne å satse på pachinko og f2p spill på mobil i stedet.

 

Hvorfor har dere ikke nevnt at Konami kuttet pengene til MGS V sånn at store deler av spillet har blitt kuttet, både når det gjelder funksjoner og når det gjelder historien.

 

Hva med at PES 2016 på PC er en port fra forrige generasjon konsoller og derfor ser verre ut enn feks PS4 versjonen? De bruker falske screenshots på Steam, det de driver med er svindel.

 

Julien Merceron forlot Konami fordi Konami ikke kommer til å bruke Fox Engine til noe som helst til tross for mengden penger, tid og arbeid som gikk med på å utvikle Fox Engine.

 

Dere må jo rapportere om sånt som dette når det skjer, jeg skjønner ikke hva dere driver med.

 

De skrev jo om det for flere måneder siden, og linka til det i artikkelen. Foreslår du våkner opp istedet.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobilspill ja, det føyer seg inn i rekken med casual-spill som gjør at folk bruker masse penger takket være gated content system.

Bare casual-spill blir utviklet nå for tiden, alt for å dra ut så mye som mulig penger av spillerne, bare se på LoL eller WoW hvor mye de har tjent på gated content... Latterlig.

 

På hvilken måte er league of legends "gated content" ? Du trenger ikke bruke et rødt øre på å oppleve alt spillet har å tilby.

 

Champions kan du kjøpe deg med IP poeng du tjener i kamper du spiller. Alle brettene er tilgjengelig for deg gratis. Det eneste du må betale ekte penger på er kosmetiske gjenstander som skins, ikoner, wards osv.

 

Alt annet er gratis. Du trenger ikke engang bruke IP poeng på å kjøpe champions siden det er en syklus med free to play champions hver uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobilspill ja, det føyer seg inn i rekken med casual-spill som gjør at folk bruker masse penger takket være gated content system.

Bare casual-spill blir utviklet nå for tiden, alt for å dra ut så mye som mulig penger av spillerne, bare se på LoL eller WoW hvor mye de har tjent på gated content... Latterlig.

 

Jeg ville ikke ha sidestilt "casual" med "spill hvor man kan betale for ekstra innhold". 

Hvorfor nevner du WoW i denne sammenehengen? Mener du expansion packs? 

Lenke til kommentar

Kan ikke helt si jeg sjønner denne trenden, som flere store selskaper har kastet seg på, å satse på mobil/nettbrett spill fremfor trippel A produksjoner.

 

Det blir litt som et selskap som jobber med golf produkter skulle skiftet til fotball produkter istedenfor fordi det er mer penger (total) i markedet.

 

Det er vel heller tvilsom om produktene konkurerer mot hverandre eller stjeler fra samme bruker gruppe.

Lenke til kommentar

Kan ikke helt si jeg sjønner denne trenden, som flere store selskaper har kastet seg på, å satse på mobil/nettbrett spill fremfor trippel A produksjoner.

 

Det blir litt som et selskap som jobber med golf produkter skulle skiftet til fotball produkter istedenfor fordi det er mer penger (total) i markedet.

 

Det er vel heller tvilsom om produktene konkurerer mot hverandre eller stjeler fra samme bruker gruppe.

 

Sikkert fordi at det er ingen som reagerer på at spill er smekkfulle av micro-trasnsactions når det er på mobil, og dermed kan de tjene store summer på unger som ikke innser at det koster noe å kjøpe i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...