Gå til innhold

INTERVJU: Hvis du vil lære om naturfoto finnes det knapt noen bedre å snakke med


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Dra på turer i skog og mark, ta med en pølsepakke og lag bål, og la dem bli glade i naturen, det er kjempeviktig

Hva har dette med naturfoto og gjør?

 

Overskriften og innholdet samsvarer ikke siden det overhode ikke står noe om hvordan og hva man skal skal gjøre for og få fotografert dyreliv.

Synes det passer bra sammen, jeg. Det er et intervju av en naturfotograf, ikke et kurs i naturfotografi.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Dra på turer i skog og mark, ta med en pølsepakke og lag bål, og la dem bli glade i naturen, det er kjempeviktig

Hva har dette med naturfoto og gjør?

 

Overskriften og innholdet samsvarer ikke siden det overhode ikke står noe om hvordan og hva man skal skal gjøre for og få fotografert dyreliv.

 

 

Det har alt med naturfoto å gjøre. Et intervju med en strålende naturfotograf, og hans erfaringer og opplevelser var akkurat det jeg forventet å finne her. Guiden til hvordan man tar naturbilder er en egen artikkel, så her får man både i pose og sekk!

 

Dette er Tek.no slik det burde være.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Utvilsomt flotte og unike bilder, men signaturmerkingen hans ødelegger litt, synes jeg. Skjønner at han ønsker å vise verden hvem som er fotografen bak, men det får da være måte på? Hva med å bruke en litt mindre skrifttype neste gang, herr Næss?

 

Kanskje det er fordi bildene trykkes på en nettside der det er enkelt å kopiere dem? og mest sannsynlig uten vederlag ...

Bare en tanke ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ikke noe mas, ingen som sier du skal støvesuge eller noe. 

 

This.

 

Ellers den artikkelen jeg har satt mest pris på fra tek.no på lang tid. Og den tilhørende ekstra-artikkelen var et flott supplement. Tommel opp!

Hoppsann, se der var en luring ja, rettet opp i den nå :-) Takk for tilbakemelding :-)

 

 

Hehe. Så ikke feilen før nå selv. Bare syntes det var morsomt å kunne lese mellom linjene hva som kanskje er en vel så god grunn til å sitte timevis i skogen alene... Uten mas fra sin bedre halvdel.

 

Men bare hyggelig å kunne hjelpe. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utvilsomt flotte og unike bilder, men signaturmerkingen hans ødelegger litt, synes jeg. Skjønner at han ønsker å vise verden hvem som er fotografen bak, men det får da være måte på? Hva med å bruke en litt mindre skrifttype neste gang, herr Næss?

 

Det er ikke en signatur som er der for å vise hvem som er fotografen, det gjør jo bildeteksten under, men et vannmerke som skal sørge for at fotografens navn er synlig selv om noen skulle kopiere bildene fra denne artikkelen. Næss har ikke dette som hobby, men lever av bildene sine, og blant profesjonelle fotografer er dette nokså alminnelig praksis som en liten sikring mot uautorisert bildebruk.

 

Noen har kanskje mer moderne skrifttyper av den såkalte groteske typen, hva som er penest sånn sett er nok like mye en smak sak. Til Næss' motiver synes jeg fonten han bruker fungerer veldig fint, særlig når han har tatt seg bryet med å matche fargene med bildet. Jeg ville nok kanskje ikke brukt den fonten hvis jeg var en fotograf som spesialiserte meg på arkitektur for eksempel, men det gjør jo ikke Næss heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...