Gå til innhold

SAMLETEST: Bør du betale mange hundrelapper mer for disse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Premiumkort varer lenger!

Vet ikke.

----------------

vil nok svært få merke noen forskjell mellom komponentene som benyttes i premiumkortene og referansekortene før det uansett ligger på dynga.

 

Jeg tenker at disse to utsagnene står litt i konflikt med hverandre. Først sier man at man ikke vet, deretter kommer man med antakelser man kanskje ikke har dekning for?

Lenke til kommentar

En ting som dere hopper helt over er om disse premiumkortene har med egen software kun for disse kortene og om dette gir noen forskjell.

 

Vet at noen produsenter gir deg verktøy som har utrolig mye funksjonalitet som å :

 

*Kunne justere på spenninger på det meste på skjermkortet.

*Verktøy for å justere enkelt og trygt på firmwaren med en oppdatering eller to.

*Egne vifteprofiler som er enkle å justere.

*Real time temperatur overvåkning osv.

 

Hadde vært fint å vite i alle fall.

Utover det så vil jeg si at en bedre kjøleløsning og at man har sørget for at kortene ikke har Coil Whine er svært viktig , kan ikke komme på at dere nevner noe angående Coil Whine men det er mange kort i 970 / 980 og ti serien som sliter med det så hadde vært fint om dere hadde nevnt dette også da det kan være en avgjørende faktor for noen brukere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Så ved vannkjøling kan man likeså kjøpe nvidias

 

Lite vits å betale for et kort med bedre kjøleløsning visst du allikevell skal vannkjøle det. Eneste forskjellen er at de har overklokket kortet litt fra fabrikk å satt på bedre vifter.

De forandrer på mer enn kjølinga

Jepp. Det er heller ikke målt temperaturer på mosfet eller ram. som vil påvirke levetiden på kortet drastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som dere hopper helt over er om disse premiumkortene har med egen software kun for disse kortene og om dette gir noen forskjell.

 

Vet at noen produsenter gir deg verktøy som har utrolig mye funksjonalitet som å :

 

*Kunne justere på spenninger på det meste på skjermkortet.

*Verktøy for å justere enkelt og trygt på firmwaren med en oppdatering eller to.

*Egne vifteprofiler som er enkle å justere.

*Real time temperatur overvåkning osv.

 

Hadde vært fint å vite i alle fall.

Utover det så vil jeg si at en bedre kjøleløsning og at man har sørget for at kortene ikke har Coil Whine er svært viktig, kan ikke komme på at dere nevner noe angående Coil Whine men det er mange kort i 970 / 980 og ti serien som sliter med det så hadde vært fint om dere hadde nevnt dette også da det kan være en avgjørende faktor for noen brukere.

 

Hei,

Vi benyttet MSIs AfterBurner for å justere GPU- og minnefrekvenser, samt regulere spenning og viftehastighet. Også overvåkning av temperaturer og mulighet for ulike profiler var på plass her. MSI After Burner kan brukes for alle Nvidiakort.

 

Vi tittet så vidt på hver tredjepartprodusents egne verktøy, men fant generelt ingen "killer"-features her som ikke AfterBurner hadde. (Med unntak av verktøy for FW-oppdatering)

 

Vi la ikke merke til coil whine på noen av premiumkortene. Heller ikke på vårt referansekort.

/Anders

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hei,

Vi benyttet MSIs AfterBurner for å justere GPU- og minnefrekvenser, samt regulere spenning og viftehastighet. Også overvåkning av temperaturer og mulighet for ulike profiler var på plass her. MSI After Burner kan brukes for alle Nvidiakort.

 

Vi tittet så vidt på hver tredjepartprodusents egne verktøy, men fant generelt ingen "killer"-features her som ikke AfterBurner hadde. (Med unntak av verktøy for FW-oppdatering)

 

Vi la ikke merke til coil whine på noen av premiumkortene. Heller ikke på vårt referansekort.

/Anders

 

 

Fint at dette ble avklart.

Da trekker jeg den konklusjonen at det var ingen software med som var bedre enn Msi afterburner eller som hadde det lille ekstra som kunne gi akkurat den produsenten en fordel i forhold til de andre kortene.

 

At dere ikke registrerte Coil Whine er jo også bra , er jo mange brukere som irriterer seg grønt om dette , men har produsentene passet på hjemmeleksa si burde jo det ikke være noe problem lenger.

Lenke til kommentar

Har en original Thermaltake Level 10, og kjøleegenskapene dens er.. ikke ideelle. De ekstra hundrelappene (eh..) jeg ga for et EVGA 980Ti Hybrid-kort holder både kortet og resten av systemet behagelig kaldt og veldig stille i forhold til 7870-kortet det erstattet. Noe coilwhine, men når hovedkort og strømforsyning snart bikker 7 år kan jeg ikke skylde på kortet alene.

 

Men det er jo greit å vite at jeg bare kan gå for de billigste kortene når jeg skal bygge opp en helt ny vannkjølt Skylake-E-maskin når det kommer ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...