Gå til innhold

Blokkeringen av The Pirate Bay har startet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De gidder heller ikke gjøre mer en de får påbud om å gjøre

 

 

Det er jeg klar over. De ønsker å holde kundene sine så fornøyde som mulig, så å sperre mer enn de er påbudt å sperre vil de bare tape på. Det er derfor jeg lurer på om de er påbudt å sperre proxyer til disse sidene. Hvis de ikke er det, virker loven helt meningsløs.

Lenke til kommentar
 

TPB er åpent her hos meg akkurat nå, og jeg har Altibox...

Men jeg har kastet ut ISPen sine DNS servere og spør root gutta direkte, samt at jeg cacher resultatet.

Hvordan vet du at det er åpent derosm du bruker annen DNS`?

Hvorfor er ikke google.com blokkert? Der kan man jo også finne mye som er ulovlig...

Google var ikke blandt noen av partene i saken, derfor faller dem utenom

Spørsmål: Er internettleverandørene også pliktig til å sperre alle proxy-sider som leder til disse sidene?

Nop

Lenke til kommentar

 

 

TPB er åpent her hos meg akkurat nå, og jeg har Altibox...

Men jeg har kastet ut ISPen sine DNS servere og spør root gutta direkte, samt at jeg cacher resultatet.

Hvordan vet du at det er åpent derosm du bruker annen DNS`?

Hvorfor er ikke google.com blokkert? Der kan man jo også finne mye som er ulovlig...

Google var ikke blandt noen av partene i saken, derfor faller dem utenom

Spørsmål: Er internettleverandørene også pliktig til å sperre alle proxy-sider som leder til disse sidene?

Nop

 

 

Root DNS er faktisk de som har hovedregisteret som alle andre DNS servere, inkludert Google baserer seg på.

Lyver disse til deg så er en nettside faktisk borte fra nettet, de er riktige nok ikke ufeilbarig imot regjeringer sensur ønsker, men de er så solide som enhver sentral aktør kan være.

Alternativet er ett DNS system basert på Namecoin, men dette har ikke tatt av riktig enda.

https://en.wikipedia.org/wiki/Root_name_server

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...