Gå til innhold

ANNONSE: Disse mobilene slår iPhone 6S på hver sine felt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Registrerer at man må ha 4 telefoner for å slå en iPhone 6S...

 

Og bare for å ha sagt det, S6 Edge er ikke behagelig i hånda.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Sikkert fine alternativer for de som er ute etter noe med Android. Ikke særlig fine alternativer for de som er ute etter noe med iOS...

Jeg tror folk ble lei etter den 20. gangen du postet denne kommentaren etter at noen har kommet med et bra argument for å velge noe annet enn iPhone. Blir liksom litt mye, og jeg tror de fleste har fått med deg hva du synes om dette. Tallene viser jo at det er stor flytting mellom iOS og android, ganske likt begge veier.

 

Registrerer at man må ha 4 telefoner for å slå en iPhone 6S...

 

Og bare for å ha sagt det, S6 Edge er ikke behagelig i hånda.

Da har du nok ikke lest artikkelen. Artikkelen viser mange alternativer for folk som vil ha ting, og mobiler er ulike enn iPhone. Direkte konkurrent for å gjøre det samme som en iPhone er kun Galaxy S6, altså bare en telefon.

 

Jeg synes ellers artikkelen var overraskende bra skrevet. Veldig lite reklamepreg, og skrevet på en lett forståelig og god måte. Den fremstår og veldig nøytral. Det er jo fordelen med at en operatør har vært avsender for dette. De er jo først og fremst opptatt av at folk skal finne en mobil de vil ha. Åpenbart noen som er litt ekstra glade i Apple her som er raske ute med et par kommentarer. Det virker likevel som om de ikke har forstått at denne artikkelen er ment for å fremheve alle telefonene som er vist her, som gode valg. De vil bare at du skal finne deg en god mobil, som du vil ha, og så kjøpe abonnemang fra djuice. De er jo ikke opptatt av å øke salget av Sony Z5 f. eks. Men selvfølgelig så kan en alltid la seg fornærme av alt mulig hvis en ønsker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

De vil bare at du skal finne deg en god mobil, som du vil ha, og så kjøpe abonnemang fra djuice. De er jo ikke opptatt av å øke salget av Sony Z5 f. eks.

 

 

Om dette virkelig hadde vært tilfellet så hadde ikke Djuice hatt store interessen av å betale for en såpass stor annonseartikkel på Tek.no? Om de kun tenker abonnementer så bryr det dem fint lite hvorvidt brukere velger telefon A, B eller C og ergo skulle man tro de ikke var interessert i å bruke penger på artikler som forsøker å få kundene til å velge en mobil fremfor en annen, helt uavhengig av hvilken agenda som måtte ligge bak.

 

 

Du må ikke glemme at alle de telefonene Djuice nevner her er telefoner de leverer med egen programvarepakke bundlet med diverse Telenor / Djuice applikasjoner og det hele. Det er klart at Djuice (Telenor-eid) har stor interesse av å fronte telefoner hvor de har fritt spillerom til å gå inn med egen firmware og programvareløsning, bundle med sine egne programmer og løsninger og det hele fremfor en iPhone fra Apple hvor de ikke kan gjøre nada og dermed ikke har friheten til å føre egenreklame med på telefonene osv..

Lenke til kommentar

Dette er jo en artikkel som viser at de ikke bryr seg om hvilken modell folk kjøper. De bare skriver mye positivt om hver modell, og er bare opptatt av at kjøper noe, ett eller annet.

 

Det er mulig det er sant som du sier at de liker bedre at folk kjøper Android, da de kan legge inn mer kontroll osv. her. Selv om jeg ikke ser den store profittmuligheten av dette, så ser jeg godt at denne vinklingen kan være riktig. Hadde ikke tenkt over det.

 

Vi kan altså endre det til hvilken som helst telefon, men foretrekker at den er Android, da de får bedre kontroll på denne måten kontra iOS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvis man kunne anonymisere disse telefonene hvordan vill da resultatet blir når tilfeldige personer får teste dem ?

Dette er jo ment som en annonse. Djuice vil fremheve de positive aspektene med hver av disse telefonene, for å hjelpe brukerne å finne en telefon som er riktig for dem. Det er altså mer kjøpshjelp enn noen test. Som jeg skrev tidligere. De prøver jo egentlig ikke å putte telefonene opp mot hverandre å si "denne er best". Selv om det kan stemme det RamGuy skriver om at de foretrekker om folk velger Android, og at det er derfor artikkelen er bygget opp slik den er. Så alt i alt, de hjelper deg, med å hjelpe dem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

hvis man kunne anonymisere disse telefonene hvordan vill da resultatet blir når tilfeldige personer får teste dem ?

Spiller det noen rolle? Er det ikke litt bedre om folk får handle som de vil uten å bli stemplet som noe som helst?

 

forstår du hva du svarer på her , egentlig ?

 

jeg spurt om hva som ville skje om man klarte å anonymisere telefonene , en såkalt blind test

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

hvis man kunne anonymisere disse telefonene hvordan vill da resultatet blir når tilfeldige personer får teste dem ?

 

Spiller det noen rolle? Er det ikke litt bedre om folk får handle som de vil uten å bli stemplet som noe som helst?

forstår du hva du svarer på her , egentlig ?

 

jeg spurt om hva som ville skje om man klarte å anonymisere telefonene , en såkalt blind test

Jada, elgen. Det var ikke så veldig vanskelig spørsmål. Blindtester er jo veldig populært og brukes av mange testere.

Det jeg spurte deg om er hvorfor det er så viktig for deg...(?)

 

Noen kjøper Android fordi det passer best sammen med andre ting de har, eller de foretrekker det. Akkurat på samme måte som noen kjøper iOS. Hvorfor skal dette blindtestes?

 

Hvis folk er helt uavhengig av omkringliggende enheter, så velger de den de liker best. Det er da ingen stor sak...?

Lenke til kommentar

Du må ikke glemme at alle de telefonene Djuice nevner her er telefoner de leverer med egen programvarepakke bundlet med diverse Telenor / Djuice applikasjoner og det hele. Det er klart at Djuice (Telenor-eid) har stor interesse av å fronte telefoner hvor de har fritt spillerom til å gå inn med egen firmware og programvareløsning, bundle med sine egne programmer og løsninger og det hele fremfor en iPhone fra Apple hvor de ikke kan gjøre nada og dermed ikke har friheten til å føre egenreklame med på telefonene osv..

 

Jeg har kjøpt S6 fra djuice og har ikke fått noe "diverse Telenor/Djuice applikasjoner og det hele" bundlet i telefon?

Endret av kim3k
Lenke til kommentar

 

...og det hadde jo vært artig å vite hvordan du skulle ha blindtestet mobiltelefoner...:-)))))

 

fordi jeg ønsker vit om opplevelsene og egenskapen det skrytes av  faktisk stemmer.

opplever folk det på samme måte ?

Jeg før vel spørre deg det samme du spurte meg om litt lenger oppe: Forstår du hva du svarer på her, egentlig?

 

Les spørsmålet du siterer en gang til...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...