Gå til innhold

Pinell tilbakekaller radioene sine på grunn av brannfare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radio2.jpg?chk=3E8F62Feilene er har vært veldig alvorlige, da radioene har eksplodert, selv uten å ha vært koblet i lader/strøm.
I den siste hendelsen som er omtalt i enkelte media (med bilder av radioen), var det flaks at personen slapp unna alvorlige øyne/hodeskader, da den eksploderte midt på natten (uten strømtilkobling) på nattbordet til vedkommende.

Branneksplosjon med brennende plastbiter er ikke å spøke med.

Sikkert fler som har en slik på nattbordet og har hodet bare noen titall centimeter fra radioen.

Ikke bare har den eksplodert, men tatt god fyr i brennbar plast også.

 

Fra avisa Nordland 10. sept 2015 (som vel var den 14. kjente eksplosjonen for Pinell):

 

"Det var natt til tirsdag, Lillian Løkås fra Valnesfjord, fikk en opplevelse hun sent vil glemme.

Klokka halv tre på natta, eksploderte DAB-radioen av typen Pinell GO på nattbordet.

Veldig dramatisk

- Jeg våknet av et forferdelig brak, og så flammer rett foran meg. Først trodde jeg det var et lynnedslag, og ble redd for at hele huset sto i full fyr. Det var veldig dramatisk, sier 85-åringen.

Hun forteller at hun fikk pakket et håndkle rundt radioen, og tatt den med til vasken.

- Det falt av smeltede plastbiter hele veien, men heldigvis tok det ikke fyr i senga, sier hun.

85-åringen brukte dagen på å lufte ut, samt å kontakte produsenten av radioen og forsikringsselskapet.

Kunne gått mye verre

- Det var fryktelig mye røyk inne i huset, og det var sot overalt. Det så ikke ut, sier hun vel vitende om at det hele kunne gått mye verre.

- Hvis radioen hadde stått der den pleier å stå i stua, så ville den stått rett under gardinene. Da hadde nok hele huset tatt fyr, sier hun.

Hun har hatt radioen, av typen Pinell GO en stund.

- Den har fungert kjempefint før dette skjedde, og jeg har til og med anbefalt den til folk jeg kjenner. Håper de finner ut av hva som var feil. Radioen var ikke koblet til med strømkabel heller, sier hun."

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...