Gå til innhold

Slik er nye iPhone 6S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En høy pikseltetthet er først og fremst viktig for den som skal stirre på skjermen med forstørrelsesglass, slik du gjør om du bruker VR-briller. "

Dette utsagnet høres ut som om det kommer direkte fra en Apple fanboy. Dere er helt utrolig at dere seriøst kan påstå noe som dette. Du kan diskutere verdien av flere piksler målt opp mot andre ting. På INGEN måte kan du si at det ikke er noe poeng i å øke mengde piksler med mindre du bruker forstørrelsesglass(!!!!). Hvis dere har planere om å fortsatte være seriøse og nøytrale, så bør dere virkelig endre denne setningen.....

Og nei. Saffir glass er IKKE sterkere enn Gorilla glass. Du får ikke riper, men det knuser lettere, det er vesentlig tyngre, det har langt høyere refleks i sollys, det er ikke påstått at lysstyrken blir svekket. Den BLIR svekket. Saffir glass er ikke noe mystisk. Vennligst les dere litt opp om saffir glass før dere kommer med påstander som er direkte feil.

Apple har IKKE sterkere glass en konkurrentene. De bruker Gorilla glass som de alltid har gjort. Hvem får nyeste Gorilla glass først? Samsung gjør. De har joint Venture med Corning, og har en av få Gorilla glass fabrikker i verden i SK. Ingen andre nettsider skriver at Apple hevder det er verdens sterkeste. De skriver at det er på høyde med de sterkeste glassene som du kan få, som stemmer. Siden det er SAMME glass.

Sammenligningen med fly gir ellers lite mening. Fly brukes for andre formål enn mobiler. Du lager jo legeringer som passer etter bruk. Mobilen skal forhåpentligvis ikke høyt opp og i stor fart. I fly brukes jo duraluminium, som har fokus på durability. I iPhone er jo problemet helst styrken. Like sterkt som i et fly kan jo bety -50%, +50%, +10% for alt jeg vet, og det gjelder nok for alle andre og da det ikke finnes sammenligning mellom de to.

 

Jeg lurer også på om tek kan peke på en iPhone modell som har "beskjedent" kamera. iPhone 6 bruker jo et Sony kamera av høy kvalitet, akkurat som Sony, Lg, Samsung og Motorola med flere. Apple får ut mye av brikkene, men er ikke de som får ut mest, og de bruker på ingen måte beskjedne bildebrikker....


Til den faktiske saken:
Jeg pleier å trykke svært lett på det aller meste. Vil det da si at jeg må venne meg til å trykke hardere enn jeg gjør for å åpne apps? Virker litt upraktisk om du ikke kan stille inn å velge dette selv, da folk sin vanlige trykking sikkert foregår med forskjellige styrker. Håper det finnes innstilling for dette, men jeg har mine tvil..

Endret av TKongen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg pleier å trykke svært lett på det aller meste. Vil det da si at jeg må venne meg til å trykke hardere enn jeg gjør for å åpne apps? Virker litt upraktisk om du ikke kan stille inn å velge dette selv, da folk sin vanlige trykking sikkert foregår med forskjellige styrker. Håper det finnes innstilling for dette, men jeg har mine tvil..

Så ut til å fungere akkurat slik du er vant til med iPhone, men nå med kraft som ny måte å gi input på i tillegg.

 

Kjempebra!

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke trådløs ladning, turbo charge av noe slag eller 32gb som minste model... de krever virkelig bare mer og mer for mindre og mindre.

 

Edit: Og de har enno ikke kommet over full HD på ikke-plus modellen mens jeg sitter her med en snart 1 år gammel mobil med QHD, ufattelig for et prispunkt som starter på over 6k  :nei:

Endret av samobil
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så ut til å fungere akkurat slik du er vant til med iPhone, men nå med kraft som ny måte å gi input på i tillegg.

 

Kjempebra!

 

Hvis du leser skal den har 3 nivåer. Lett, vanlig og hardt. Jeg trykker altså lett til vanlig, og det har en annen funksjon enn å trykke vanlig. Så da må jeg i så fall trykke vanlig og ikke lett for å åpne apps. Altså lære meg til å trykke vanligere enn jeg vanligvis gjør. touchskjermer virker jo med elektrisk lading. Du trenger ikke å berøre skjermen engang for å trykke, hva registreres da slike trykk som?

 

Hardt touch er jeg helt på, men er spent på å se hvordan implementeringen av lett touch skal fungere i praksis.

 

iphone 6s+ eller edge+ ???

Ikke spør i denne tråden hvis du vil ha gode råd. Vent til 6S+ kommer i butikkene, som ikke burde være lenge til. Gå og prøv begge modellene, og se hva du synes passer best for deg, hva som føles best. Spesielt egde+, den må du nesten holde og se på i person, da den er ekstra spesiell. For noen er de tynnere kantene ikke et problem, mens noen vil finne det problematisk. Ikke noe du vet før du har prøvd.

Lenke til kommentar

Hvis du leser skal den har 3 nivåer. Lett, vanlig og hardt. Jeg trykker altså lett til vanlig, og det har en annen funksjon enn å trykke vanlig. Så da må jeg i så fall trykke vanlig og ikke lett for å åpne apps. Altså lære meg til å trykke vanligere enn jeg vanligvis gjør. touchskjermer virker jo med elektrisk lading. Du trenger ikke å berøre skjermen engang for å trykke, hva registreres da slike trykk som?

....

Det finner vi nok mer ut av når iPhone 6s dukker opp i levende live. Nå er det en måte å gå input på som vi ikke har hatt på telefoner før, så det gir hvert fall utviklere av applikasjoner muligheter til å komme opp med mange spennende løsninger.

Lenke til kommentar

Har de ikke sagt noenting om mengden RAM? Fortsatt 1 GB da kanskje?

Står 1 GB RAM på GSMArena, RAM er ellers DDR4 og ikke DDR3. Så ja, fortsatt 1 GB.

 

Det står ellers ny transistorarkitektur(?). Regner med dette betyr 14/16nm. Så det er bra at Apple gikk for dette. De har også økt frekvens på sin CPU ganske mye (1,4 Ghz til 2,2 Ghz). Dette minner litt om Exynos 5433 til Exynos 7420. Kan selvfølgelig fortsatt være store endringer, men jeg tviler litt spesielt siden dette også er en S modell. Bør likevel være godt nok til å være ganske lik som 7420 i ytelse, og fult mulig bedre.

 

Grafikk vil nok helt klart være bedre enn i 7420, men for oss her i landet vil alltid 7420 sin Mali GPU slå PowerVR sine, siden den er utviklet her i Norge :p

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Lurer på om det fremdeles er mulig å blande fingeravtrykk fra to personer til et avtrykk og slikt begge kan åpne låst Iphone.....da legger man vel ikke igjen hele sitt meget personlige avtrykk i mobilen i hvertfall?

Jeg har et kodet et eneste fingeravtrykk på min Iphone 6 og både min samboer og jeg låser nettopp min Iphone 6.

Vi gjorde det samme for å teste ut flere iphoner. Tenkte å teste hvor mange som kan delta i koding av et enkelt fingeravtrykk for så å låse den opp, tar det i klassen min i morgen:-))

Prøv selv!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...