Gå til innhold

Best likte prosessorprodusent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seff er det AMD.. Billige priser for GOD ytelse.. Med andre ord MYE for penga!!

 

Intel er jo da som oftest overklokkerenes venn da. Så det er jo hovedvekta ligger på... Amd kan også klokkes en del men ikke i like stor grad. Men uansett AMD rox skal jeg si. Eneste negative med AMD prosessorene er jo da liten FSB men ser ut som at det bedres nå utover mot neste sommer... Tror amd snart har makta over Intel igjen hvis de ikke passer seg.. Tror det ikke kommer til å bli noe spesielt lurt å ha en AMD 64 bits eller i det tilfelle NOEN 64 bits prosessorer siden det ikke er noen spill eller noe som støtter det noe da..

 

Jeg har TRO på Amd... Keep Going On!!!

Lenke til kommentar
Tydlig at HW er mest lest av fjortiser.

Kan du begrunne det?

mest fjorttiser har amd. og hw.no har flest folk med amd.

Dummeste jeg har hørt. 11 år siden jeg var fjortis, men skulle gjerne vært det igjen (hadde det mye morsomt på den tiden).

 

Men, hvorfor velger akkurat fjortiser AMD da? Uvitenhet? Don't think so. Hvis teorien din stemmer har vi mange fornuftige fjortiser her på HW. :woot:

 

Hva mener du med at "hw" folk har AMD? Aner en negativ tone...

Lenke til kommentar

Når det gjelder gjennomsnittsalderen på brukerne her er vel kalenderen en god indikator og den viser ikke akkurat at gjennomsnittsalderen er så alfor høy, men å kalle disse for fjortisser er vel ikke riktig.

Men at du finner flest amd maskiner i de yngre lag av medlemmsmassen er det nok ingen tvil om og det er nok heller ingen tvil om at det er prisen som er avgjørende her ikke om det er amd eller Intel.

Noen vil selvfølgelig hevde at de hadde kjøpt AMD uansett om prisen hadde vert lik bare for å støtte de svake å unngå monopol, men jeg er temmelig sikker på at den %vise anndelen hadde vert en helt annen i denne undersøkelsen om prisene på cpuène hadde vert lik.For om det var monopolspøkelset som var avgjørende så lurer jeg på hvorfor de samme som hevder dette i denne situasjonen kunn annbefaler Komplett ved kjøp av varer (dette er ikke kritikk av komplett) men som en sammenligning, de har vel samme "størrelse" i webbutikkmarkede som Intel har i cpu markede.

Min konklusjon på sånne argumenter blir dermed at for de fleste betyr de lite men er greie å bruke så lenge de passer i argumentasjonen.

Lenke til kommentar
mest fjorttiser har amd. og hw.no har flest folk med amd.

Nesten alle kriminelle drikker alkohol, det betyr ikke at alle som drikker alkohol er kriminelle.

 

Men, jeg er forsåvidt enig med uttalelsen når det kommer til fjortiser og Amd. Som Snekker'n sier, hvis prisen på cpu'ene hadde vært lik, hadde nok prosenten vært en helt annen.

 

For en fjortis / student med et par hundre kroner til overs i måneden, er det sikkert greit å kunne kjøpe en middelmådig prosessor + hk, istedenfor å betale en tusenlapp ekstra for en bedre prosessor.

Lenke til kommentar

Synes hele argumentasjonen angående hvorfor folk har Amd er tåpelig. Er vel like greit for en fjortis å spare en tusing som det er for en hvilken som helst person uansett alder?! Uansett så kan det jo være at noen bare rett og slett liker Amd selv om det sikkert høres helt horibelt ut.....

 

Jeg har Amd selv om jeg er voksen og har råd til en intel. Hvordan i huleste forklarer dere den? ;)

(Kanskje jeg er dum og ikke har peiling, men det er en annen diskusjon :) )

 

Jeg har gode erfaringer med amd og velger derfor å fortsette å bruke amd. Etter det jeg leser i tester så viser noen at intel er best og andre at amd er best. Interesserer meg midt i smørøyet da marginene er så små at jeg merker ikke noe til dem allikevel.

 

Kanskje jeg skaffer meg en intel neste gang jeg oppgraderer, men det får tiden vise.

Lenke til kommentar
Vi regner med å kjøre en ny slik undersøkelse i slutten av første kvartal neste år da Intel sitt svar på AMD "Hammer"-prosessorerne kommer, nemlig "Prescott", for å se hva slags utslag dette gjør på den generelle følelsen blant våre brukere

 

Jeg tror nok at resultatet på den testen kommer til å bli ganske lik den som var nå fordi de fleste stemte vel på den prosessoren de har, og ikke hvilket som er best på markedet.

Lenke til kommentar

Jeg skal nok ikke legge skjul på at jeg valgte AMD pga. prisen, men selv om jeg hadde hatt 10000kr( som bare var til pc ) mer i kjøpende stund hadde jeg fortsatt kjøpt meg amd, for man få nok mye mer glede av f.eks ett utrolig stilig kabinett eller en ordentlig Lcd sjerm enn den absolutt råeste cpu'en og det absolutt beste hovedkortet. Den eneste måten man kan si at Intel har bedre Cpu'er er om man ser bort fra prisene. AMD er kanskje for folk som meg som bryr seg litt om økonomien sin, og ikke ser helt det brilliante med 1000poeng mer i 3dmark, eller noen minutter mindre når man rendrer eller litt raskere kompilering.

 

Jeg er AMD fanatiker, det skal jeg ærlig innrømme, men jeg trur dette ble ganske nøytralt og riktig.

 

P.s : har vært 14 engang, men aldri fjortis :roll:

Lenke til kommentar

den fjortissuttalelsen synes eg er litt vel ubegrunna. Du kan kanskje sei at det er mange yngre som har amd, men dette må vere pga. pris/ytelse. Og dette forteller vell bare om ka produsent som gir mest for penga: AMD...

 

Det forteller og at de som har ekstra penger kjøper Intel og skal heile tida ha det beste: stormannsgal

 

Nei, dette var en tynn, useriøs og usaklig uttalelse. AMD er da på ingen måte en "fjortissprosessor".

Lenke til kommentar

Altså, hvis man ser på entusiast markedet(selvbygg) så har AMD en mye større markedsandel enn det de har i OEM markedet.

 

Hvorfor:

Er alle entusiaster fjortiser?

Er alle entusiaster fattige?

Eller har de mer peiling enn folk som kjøper DELL pc på elkjøp?

Endret av b0nna
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Når det gjelder gjennomsnittsalderen på brukerne her er vel kalenderen en god indikator og den viser ikke akkurat at gjennomsnittsalderen er så alfor høy, men å kalle disse for fjortisser er vel ikke riktig.

Men at du finner flest amd maskiner i de yngre lag av medlemmsmassen er det nok ingen tvil om og det er nok heller ingen tvil om at det er prisen som er avgjørende her ikke om det er amd eller Intel.

Noen vil selvfølgelig hevde at de hadde kjøpt AMD uansett om prisen hadde vert lik bare for å støtte de svake å unngå monopol, men jeg er temmelig sikker på at den %vise anndelen hadde vert en helt annen i denne undersøkelsen om prisene på cpuène hadde vert lik.For om det var monopolspøkelset som var avgjørende så lurer jeg på hvorfor de samme som hevder dette i denne situasjonen kunn annbefaler Komplett ved kjøp av varer (dette er ikke kritikk av komplett) men som en sammenligning, de har vel samme "størrelse" i webbutikkmarkede som Intel har i cpu markede.

Min konklusjon på sånne argumenter blir dermed at for de fleste betyr de lite men er greie å bruke så lenge de passer i argumentasjonen.

fjortiss er en tilstand, ikke en alder, bare for å ha det helt klart.

uheldigvis er det mange som enda prøver å overvinne den tilstanden, men det er en annen sak.

 

når det gjelder gjennomsnittsalderen så vet jeg ikke helt hva den ligger på, de har vel aldri kjørt noen poll o.l på det så er vanskelig å si nøyaktig.

men er det så helt 100% sikkert at man finner flest amd maskiner i de yngre lag ?

ser da mange innlegg om personer som vil ha intel.

og hvordan er det definert ? tar man med alle oppover årene så har intel helt klart den andelen,rett og slett pga de fleste personene har ferdig-pcer levert fra en eller annen butikk, og i alle disse maskinene så er det intel.

 

jeg tror nok den %vise andelen hadde vært ulik den i dag hvis prisen hadde vært helt lik, men noe stor forskjell tror jeg ikke det hadde vært.

ikke glem den andelen som kjøper intel fordi de ikke er spes vant med pcer og har mye penger å sløse.

hva er best, jo, det som koster mest.

gjelder selvsagt ikke noe stort flertall, men du har da de også.

 

jeg tror faktisk ingen kjøper et spesielt cpu merke kun for å støtte "saken".

du kjøper ingenting kun for å gjøre ditt i kampen mot noe monopol,det som er avgjørende er pris\ytelse (for folk flest)

 

blir litt dumt å sammenligne monopol med webshop sammenlignet med valg av cpu. du kan da samtidig trekke inn microsoft inn i dette, har alle amd brukere linux ? hater alle amd brukere EA (djevelen innen spill) ?

du kan ikke akkurat trekke inn nettbutikker for forskjellen på god og dårlig kan bety veldig mye senere.

blir som å klage på at man ikke opphever monopol ved å reise med et trygt flyselskap istedenfor å reise med et som har 1\5 ulykkesratio.

(komplett passer ikke nødvendigvis inn i den sammenligningen)

jeg kjøper stort sett det jeg vil ha og jeg bruker de webshoppene som har det jeg trenger til en billig penge samt at de skal ha et godt rykte (trenger ikke ha så mye skryt, men minst mulig negative tilbakemeldinger)

 

for å vri litt på det hele, hvor mange kjøper intel fordi de er idiotsikre cpuer ?

er praktisk talt umulig å svi dem av samt knuse kjernen o.l

det fører meg til neste spørsmål,hvor mange av intels kjøpere kan null med hardware, betyr det da at de smarte kjøper amd ?

betyr det at intel hadde mistet store andeler hvis amd hadde vært like idiotsikker ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...