Gå til innhold

Snart kan du trolig få kjøpt en 21,5-tommers iMac med 4K-oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del er det viktigere med skjermflate og det o så norske ordet realestate, eller rett og slett tilgjengelig plass til objekter på skjermen.

 

Altså, man kan si hva man vil om skarphet og detaljer, men 4K på 21" og skalering, jeg klarer fremdeles ikke å se behovet. Og uten skalering på 21" blir objektene så små at det blir helt håpløst.

 

For all del, det er helt sikkert preferanser. Men selv på 27" og 2560x1440 er bildet skarpt nok. Dessuten blir ikke skaleringen pen med mindre objektene som vises på skjermen er tilpasset oppløsningen og skalering.

 

Jeg har ikke noe imot at det kommer, men det blir ikke noe innsalgsargument for min del.

Lenke til kommentar

For min del er det viktigere med skjermflate og det o så norske ordet realestate, eller rett og slett tilgjengelig plass til objekter på skjermen.

 

Altså, man kan si hva man vil om skarphet og detaljer, men 4K på 21" og skalering, jeg klarer fremdeles ikke å se behovet. Og uten skalering på 21" blir objektene så små at det blir helt håpløst.

 

For all del, det er helt sikkert preferanser. Men selv på 27" og 2560x1440 er bildet skarpt nok. Dessuten blir ikke skaleringen pen med mindre objektene som vises på skjermen er tilpasset oppløsningen og skalering.

 

Jeg har ikke noe imot at det kommer, men det blir ikke noe innsalgsargument for min del.

 

Selv på min 32" 4K skjerm, så blir ting altfor smått uten skalering. Må ha 125% skalering for at det skal være levelig. Så på den nye iMACen får man en desktop som blir som 1080p da, bare at tekst blir mye skarpere.

Lenke til kommentar

 

For min del er det viktigere med skjermflate og det o så norske ordet realestate, eller rett og slett tilgjengelig plass til objekter på skjermen.

 

Altså, man kan si hva man vil om skarphet og detaljer, men 4K på 21" og skalering, jeg klarer fremdeles ikke å se behovet. Og uten skalering på 21" blir objektene så små at det blir helt håpløst.

 

For all del, det er helt sikkert preferanser. Men selv på 27" og 2560x1440 er bildet skarpt nok. Dessuten blir ikke skaleringen pen med mindre objektene som vises på skjermen er tilpasset oppløsningen og skalering.

 

Jeg har ikke noe imot at det kommer, men det blir ikke noe innsalgsargument for min del.

 

Selv på min 32" 4K skjerm, så blir ting altfor smått uten skalering. Må ha 125% skalering for at det skal være levelig. Så på den nye iMACen får man en desktop som blir som 1080p da, bare at tekst blir mye skarpere.

 

Det er akkurat det jeg skriver. Og det er sistnevnte jeg ikke ser det helt store poenget med på en slik skjerm. Som sagt preferanser, men jeg hadde ikke lagt kronasjen der. Effekten er nok mer synlig på 27" og større, men da ikke skalert til 1080. Jeg ville uansett ha arbeidsflate som tilsvarer omtrent native 27" 2560x1440 ish.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...