Gå til innhold

SNIKTITT: Her er telefonen for deg som vil ta selfien til nye høyder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow... Det er tydelig at jeg er ute av fase med "kidsa". Jeg synes det å ta selfies er kleint og ubehagelig; å skulle dra frem telefonen og stå og glise på tilfeldige steder ute blant folk kunne aldri falt meg inn. Å skulle dra frem en ringblits og drive og styre og herje er for meg rimelig fjernt.

 

Men, kanskje det er jeg som er rar?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ringblits er en type blits som omkranser objektivet som en ring. Blant fordelene med slike er at objekter i bildet kaster minimalt med synlig skygge i bildet fordi lyskilden befinner seg like utenfor objektivet på alle kanter. På grunn av dette er de egnet bla. til makro og portrettfotografering hvor skyggene som typisk oppstår ved bruk av vanlig blits er uønsket. Den såkalte ringblitsen i artikkelen vil kaste helt alminnelige skygger i bildet.

 

Her er et kamera med ringblits:

Best_camera_flash_for_portrait_photograp

 

 

På denne mobilen sitter ingen ringblits, det er en sirkelformet blits:

ing2.1000x542.png

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wow... Det er tydelig at jeg er ute av fase med "kidsa". Jeg synes det å ta selfies er kleint og ubehagelig; å skulle dra frem telefonen og stå og glise på tilfeldige steder ute blant folk kunne aldri falt meg inn. Å skulle dra frem en ringblits og drive og styre og herje er for meg rimelig fjernt.

 

Men, kanskje det er jeg som er rar?

 

Ikke sant, alt dreier seg om vise seg fram på div sosiale nettverk, greit at 12 åringer tar 70 selfies om dagen men at voksne politikere står med selfiestang i handen og lager fiskemunn er bare dumt i mine øyne, men så er jeg sikker bare rar jeg også....skjønner ikke hvorfor mennesker føler trang til å eksponere seg og livet sitt for hele verden.....trist

Lenke til kommentar

En ringblits er en type blits som omkranser objektivet som en ring. Blant fordelene med slike er at objekter i bildet kaster minimalt med synlig skygge i bildet fordi lyskilden befinner seg like utenfor objektivet på alle kanter. På grunn av dette er de egnet bla. til makro og portrettfotografering hvor skyggene som typisk oppstår ved bruk av vanlig blits er uønsket. Den såkalte ringblitsen i artikkelen vil kaste helt alminnelige skygger i bildet.

 

Du har selvfølgelig rett – har oppdatert artikkelen.

 

Kurt Lekanger, fagredaktør Tek.no

Endret av Kurt Lekanger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wow... Det er tydelig at jeg er ute av fase med "kidsa". Jeg synes det å ta selfies er kleint og ubehagelig; å skulle dra frem telefonen og stå og glise på tilfeldige steder ute blant folk kunne aldri falt meg inn. Å skulle dra frem en ringblits og drive og styre og herje er for meg rimelig fjernt.

 

Men, kanskje det er jeg som er rar?

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...