Gå til innhold

Acer med toppspekket Windows 10-mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig kult at Acer kommer med slik telefon, men før jeg kjøper en Windows 10 mobile enhet må operativsystemet kjøre ordentlig. Det er utrolig mye bugs, mye funksjoner som må finpusses og apper som må optimaliseres. Det er for mye tull med Windows 10 mobile på dette tidspunktet. Enn så lenge er det Windows Phone 8.1 som gjelder.

Endret av [email protected]
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Snakk om å gi havre til en død hest... Og hvorfor ser den ut som en to år gammel Samsung?

 

Bare så det er sagt: WP er helt ok, og på Lefdal får du Lumia 830 til 1500 kroner. DET er en kjempedeal.

Lenke til kommentar

Veldig kult at Acer kommer med slik telefon, men før jeg kjøper en Windows 10 mobile enhet må operativsystemet kjøre ordentlig. Det er utrolig mye bugs, mye funksjoner som må finpusses og apper som må optimaliseres. Det er for mye tull med Windows 10 mobile på dette tidspunktet. Enn så lenge er det Windows Phone 8.1 som gjelder.

Nå er det vel strengt tatt ingen som forventer at du skal kjøpe en telefon med Windows 10 i dag, og å klage over at et OS som enda ikke er lansert har en del bugs blir litt spesielt.

 

Grunnen til at de av oss som kjører W10 i dag har dette OS'et installert er jo rett og slett at vi skal avdekke og rapportere problemene, slik MS faktisk kan finpusse.

Endret av Serpentbane
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes det er flott at flere HW-leverandører pusher Windows devicer fremover. WP/W10 er inne i en ond sirkel der utviklere ikke fokuserer på OS fordi det har vært for få brukere, brukere som kunne valgt OS velger noe annet grunnet apper, og produsenter lager ikke devicer fordi det er for få kjøpere, osv, osv.

 

Hvor skadelig dette er for MS kan man se ved bare å se på en enkelt app som SnapChat.

 

MS har en kurs ut av denne sirkelen nå, det går i det minste ikke like fort rundt lenger. Og med W10 har MS heldig vis fått en del ny medvind på utviklersiden. Men det er enda langt igjen. For selv om de store viktige appene i stor grad er på vei, er det på de små lokale appene og de små nisjeproduktene den aller største utfordringen venter. Apper for banker etc. Apper for den automatiske plenklipperen, dørlåsen, oppvaskmaskinen, vedovnen og slik ting. Disse har ikke hatt like stor betydning for de aller fleste enda, men fokuset vil nok bli enda større der også.

 

Med det sakt, jeg er glad jeg slipper å bruke en app til absolutt alt. Jeg klarer å fyre i ovenen uten at en app forteller meg når jeg skal legge i mer ved.

Lenke til kommentar

Ikke finnes det noen telefoner preinstallert med Windows 10, og jeg har heller ikke sagt at jeg skal kjøpe en telefon med Windows 10 i dag. Jeg klager ikke, jeg presiserer at det er Windows Phone 8.1 som gjelder i dag.

 

Jeg er selv med på å avdekke feil og mangler, ganske aktiv også. Du tolket innlegget mitt feil.

Lenke til kommentar

Veldig kult at Acer kommer med slik telefon, men før jeg kjøper en Windows 10 mobile enhet må operativsystemet kjøre ordentlig. Det er utrolig mye bugs, mye funksjoner som må finpusses og apper som må optimaliseres. Det er for mye tull med Windows 10 mobile på dette tidspunktet. Enn så lenge er det Windows Phone 8.1 som gjelder.

 

Nå blir jo ikke W10P sluppet før i november, så det er vel rimelig at det er problemer på nåværende tidspunkt. Når det er sagt har jeg kjørt den siste preview builden på min L930 siden den kom ut. Selv om det er irritasjonsmomenter har den fungert rimelig greit, såpass at jeg ikke har følt noe akutt behov for å rulle tilbake til 8.1 denne gangen. Jeg håper imidlertid at den endelige versjonen vil inneholde en del gode ting fra WP som Microsoft har strippet fra W10, som for eksempel muligheten til å ha bare en innboks for alle mailkontoene

Lenke til kommentar

Snakk om å gi havre til en død hest... Og hvorfor ser den ut som en to år gammel Samsung?

 

Bare så det er sagt: WP er helt ok, og på Lefdal får du Lumia 830 til 1500 kroner. DET er en kjempedeal.

 

Ja 830 har endelig kommet ned i en rimelig prisklasse, den var priset 1000kr for høyt ved lansering, men Jade Primo sikter seg inn mot ett helt annet marked da den selges med både dock, mus og tastatur i pakken.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...