Gå til innhold

Kameraer lar deg kikke inn i kjøleskapet via mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal den enkelte benytte mobiltelefonen ytterligere, så slipper jeg vel snart å se et medmenneske i øynene. De fleste er snart ikke til stede der de befinne seg, men holder på med noe som foregår et annet sted via telefonen. For all del og isolert sett, så er vel mye bra med mulighetene, men pass på å heve blikket en gang i blant, så kiropraktoren ikke blir overbelastet med for mange dårlige nakker.

Lenke til kommentar

Litt overraskende at Siemens og Bosch var først til dette, men det er en veldig positivt nyhet. Forhåpentligvis får det andre til å øke satsingen her også. Bra at de samarbeider også, da vil nok ting fungere på tvers av selskapene (forhåpentligvis). Så spørs det bare om denne appstyringen er en app, eller en app for hver dings....

 

Og helt enig med kjøleskapet. De fleste vil langt ifra se alt de har i kjøleskapet med et slikt kamera. Her er det nok rom for forbedring.

Lenke til kommentar

Det er sjølvsagt stilig med slike funksjonar, men eg har vanskeligheiter for å sjå den praktiske nytten.

 

Som påpeikt så er det begrensa kor mykje eit kamera kan fange opp, illustrasjonbildet er tydeligvis tatt med åpen dør på 1 til 2 meters avstand. Med eit vidvinkelkamera vil ein kunne sjå ein del, men ein vil nok oftast oppleve at nesten heile synsfeltet er blokkert av ei matvare som står på feil plass.

Skal ein bruke kameraet som handleliste så mangler ein den viktigaste funksjonen; vekt. Kva hjelp det å sjå at eg har ein pakke med smør i kjøleskapet om eg ikkje husker om smørpakken er heilt ny eller nesten tom?

 

Temperaturjustering er også noke som eg sliter med å sjå fordelen med å kunne gjere via internett, faren er vell mykje større for at eventuelle hackera bruker muligheita til å feiljustere kjøleskapet? Her vil ein i teorien kunne gjere folk meir sårbare for hacking sidan hackaren no ikkje lenger berre kan stjele og plante informasjon, men også gjere fysiske endringar som å slå av kjøleskapet (eller slå på kokeplatene utan at du veit om det).

 

 

For min del kan dei fint hive eit kamera inni kjøleskapet dersom dette ikkje kostar noke særlig ekstra, men dette er nok ikkje funksjonar som eg er villig til å betale spesielt mykje for.

Lenke til kommentar

Det er sjølvsagt stilig med slike funksjonar, men eg har vanskeligheiter for å sjå den praktiske nytten.

 

 

Temperaturjustering er også noke som eg sliter med å sjå fordelen med å kunne gjere via internett, faren er vell mykje større for at eventuelle hackera bruker muligheita til å feiljustere kjøleskapet? Her vil ein i teorien kunne gjere folk meir sårbare for hacking sidan hackaren no ikkje lenger berre kan stjele og plante informasjon, men også gjere fysiske endringar som å slå av kjøleskapet (eller slå på kokeplatene utan at du veit om det).

 

 

Jeg har vanskelig for å se den praktiske faren av at en hacker gidder å gå inn på kjøleskapet til meg og sett temperaturen fra 4 til 6 grader.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at hacking er noe stort problem. Det er ihvertfall ikke et problem når det kommer til overvåkningssystemer innenfor kjøle- og fryselagre, der det faktisk er behov for overvåking av temperaturer og maskiner.

 

Når det kommer til hjemmebruk og overvåking av kjøleskap, sliter jeg veldig med å se poenget.

Lenke til kommentar

"Nå er endelig kjøkeskapet og kaffemaskinen på nett"... Jaha? Hva i alle dager er "endelig" med dette?

For det første meker jeg på å ha sett dette for over 1 pr siden og for det andre.. Må du styre dette via mobilen har du overdrevent forhold til teknologi og er rett og slett kvalmt lat.. Dette er unødvendig utvikling på feil område

 

Kvalmende lat faktisk, hvorfor? Hvorfor er det så jævlig viktig å bruke mye tid på kjedelige oppgaver? Er du kvalmende lat om du copy-paster istedet for å skrive inn tekst på nytt også?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det er sjølvsagt stilig med slike funksjonar, men eg har vanskeligheiter for å sjå den praktiske nytten.

 

 

Temperaturjustering er også noke som eg sliter med å sjå fordelen med å kunne gjere via internett, faren er vell mykje større for at eventuelle hackera bruker muligheita til å feiljustere kjøleskapet? Her vil ein i teorien kunne gjere folk meir sårbare for hacking sidan hackaren no ikkje lenger berre kan stjele og plante informasjon, men også gjere fysiske endringar som å slå av kjøleskapet (eller slå på kokeplatene utan at du veit om det).

 

 

Jeg har vanskelig for å se den praktiske faren av at en hacker gidder å gå inn på kjøleskapet til meg og sett temperaturen fra 4 til 6 grader.

 

AtW

 

 

Du må tenke litt mer avansert enn som så.

Eier du kjøleskapet på innsiden av nettet, så har du ett punkt du kan jobbe deg videre ifra.

I en bedrift eller hos private så kan du da for eksempel jobbe med å ta over routeren, riktignok vil vell mesteparten av disse i bedrifter da få eget nettverk forhåpentligvis, men det er nok av dem som ikke får det.

 

Akkurat per idag har vi ikke løst programvare problemet med slike ting, så fram til det er på plass så burde ikke slike ting befinne seg på noe som helst nettverk.

 

Lenke til kommentar

Alle som ikke ser poenget i dette, og er skeptiske. Dette  er ting som virker som noe som er unødvendig og har liten praktisk nytte osv. Likevel har ganske mye av det vi bruker i dag vært i den kategorien. Bare se på statistikk så ser dere at nordmenn har hatt en ganske stor økning i antall timer fritid per dag. Rapportene er ganske klare på at mye skyldes teknologiske nyvinninger, som forenkler kjedelige hverdags gjøremål. Som gjør at du f. eks har mer tid til å jogge. Ser ikke hvordan det gjør deg lat. Du effektiviserer ting som er kjedelig, og frigir mer tid som kan brukes etter eget ønske. 

Lenke til kommentar

 

 

Det er sjølvsagt stilig med slike funksjonar, men eg har vanskeligheiter for å sjå den praktiske nytten.

 

 

Temperaturjustering er også noke som eg sliter med å sjå fordelen med å kunne gjere via internett, faren er vell mykje større for at eventuelle hackera bruker muligheita til å feiljustere kjøleskapet? Her vil ein i teorien kunne gjere folk meir sårbare for hacking sidan hackaren no ikkje lenger berre kan stjele og plante informasjon, men også gjere fysiske endringar som å slå av kjøleskapet (eller slå på kokeplatene utan at du veit om det).

 

 

Jeg har vanskelig for å se den praktiske faren av at en hacker gidder å gå inn på kjøleskapet til meg og sett temperaturen fra 4 til 6 grader.

 

AtW

 

 

Du må tenke litt mer avansert enn som så.

Eier du kjøleskapet på innsiden av nettet, så har du ett punkt du kan jobbe deg videre ifra.

I en bedrift eller hos private så kan du da for eksempel jobbe med å ta over routeren, riktignok vil vell mesteparten av disse i bedrifter da få eget nettverk forhåpentligvis, men det er nok av dem som ikke får det.

 

Akkurat per idag har vi ikke løst programvare problemet med slike ting, så fram til det er på plass så burde ikke slike ting befinne seg på noe som helst nettverk.

 

 

 

Nei, det tror jeg ikke at jeg må, jeg bedømmer faren som minimal, selv om den er teoretisk tilstede.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, det tror jeg ikke at jeg må, jeg bedømmer faren som minimal, selv om den er teoretisk tilstede.

 

AtW

 

 

Vell, Kina mennene har nå begynt å sette siktene sine på hjemmeroutere.

Men, når det gjelder firma så skal du ikke sette dette som "minimalt" finnes en del firma hvor printeren var inngangsportalen i nettverket...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...