Gå til innhold

Dette er Asus' nye vannkjølte spillbeist


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selve maskinen ser ikke så altfor verst ut (betydelig bedre enn forrige generasjon):

 

bild_10.jpg

asusgx700handson13_1020.0.jpg

bild_1.jpg

 

 

Men docking-enheten ser ut som et leketøy. Det fascinerer meg hvordan hvert eneste gaming-produkt er nødt til å se ut som en action man-transformer-spaceship med aldersmerking 7+ og super laser beams i alle retninger.

 

Greit nok at deres målgruppe kanskje ikke vil ha stilrent og ryddig business-look, men litt designetikette må da vel gå an. Som sagt, denne maskinen til Asus (merk: selve maskinen) så ikke så altfor verst ut faktisk, selv om jeg personlig foretrekker noe à la Elitebook eller Macbook Pro, stilrent og ryddig.

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror dette systemet blir problematisk i bruk, all den tid noe som kan kobles til og fra ikke kan være "lukket" som vanlige vedlikeholdsfrie vannkjølinger.

 

Jeg vet ikke hvilken maskin Ad Nauseam viser bilder av, men den vannkjølte maskinen som man ser på bildene hos The Verge, er det ikke. Den kan være "vedlikeholdsfri" da den har hurtigkoplinger for vannkjøling og ser slik ut bak:

 

asusgx700handson15_1020.0.jpg

 

Men det er klart, en enkel "fill port" på docking enheten bør jo kanskje helst være der.

Lenke til kommentar

La merke til del av URL på det ene bildet ditt:"ifa-2015-nvidia-geforce-gtx-990m-im-asus-gx700-und-rog-g752-vorgestellt".

 

GTX990m!! (Såvidt google translate kan forstå skal den yte litt bedre enn 980m, hele laptoppen trekker max 180W. Men vannkjølt forer de laptopen med over 330W og da skal 990m yte ca 30% bedre enn desktop GTX980!)

 

Modellen på bildet er nok da G752, designet er som du sier ellers likt.

 

Edit:

 

Skal si tyskerne var flinke på å få med seg det litt mer essensielle: :p

 

USD4000 doh!  :cry:

 

bild_14.jpg

 

bild_17.jpg

 

bild_16.jpg

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Ryktes om at 990m fra Nvidia vil yte ca likt som 980m SLI, som igjen er ca 30% raskere enn Desktop 980 gtx.

 

Begynner å bli bra dette? =) Gleder meg, veldig fan av "kompakte" gaming maskiner!

 

Bare det at med slik hardware så krever disse "bærbare PC'ene" at man kobler inn strømkontakten under spilling uansett. Fint med kompakte gaming maskiner, men det kan man da bygge seg selv om man ønsker det. Du får ikke skjermen skrudd fast da bare :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Hvorfor folk kjøper gaming laptop fatter jeg ikke.. Kan ikke oppgraderes på nevneverdig måte, og mobile-komponenter blir fort "gammelt" i dataverden.

 

Like greit å gjemme bort 15 000 kr i ett år, og deretter kaste det rett ut av vinduet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...