Gå til innhold

– Bransjen er for bortskjemt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen i meg sant. Det er ikke rart det har vært lite nytenking i spillmarkedet på noen år. Kommer et spill her og der, men uten midler til å gjennomføres på en bra måte og mangel på spillere som faktisk ønsker noe nytt. Da blir ting vanskelig...

Virker dog som om trenden har snudd bittelitt pga kickstarter :)

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man trenger ikke å ta en person seriøst eller like ham/ henne for å se at de snakker sant innimellom. Greit nok at han er en dust, men at spillere og utviklere har blitt bortskjemte er 100% sant. Når spillere ikke "takler" litt utfordringer eller det å lære seg noe som de ikke kan fra før så er det noe galt. Når utviklere skygger banen istedenfor å satse på en idè som er utenom normen så er det noe galt. Penger og latskap styrer spillbransjen for mye. Eneste nytt i nesten alle spill er historien og våpen.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Har aldri vært borti mer ufordragelige folk en gamere. Så jeg skjønner godt han trengte en pause.

 

Bravo. Smart kommentar. Du sammenligner personer du møter online med personer du møter face to face? Eller er alle dine medmenneskelige møter over nett og gamere er de verste? Sjekk ut nett-troll-dokumentaren på vg. Gamere er ikke værre nei. Fellesnevneren er pc-skjermen

  • Liker 7
Lenke til kommentar

CliffyB opplevde alså at å legge fram "vidumderlige ideer"som ingen ville kjøpe. Dvs at CliffyB vart snurt for at spillere og spillbransjen var bortskjemte? Difor bestemte CliffyB seg for å pensjonere seg? Viss det er nokon som framstår som bortskjemt så er det CliffyB. Barnslig bortskjemt vil eg seie. Steik for noko vissvass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sku spare tid og lot være å lese orginal-intervjuet. Sløvt av meg å stole på gamer.no men då lyt eg jo rette opp i det eg har knota ned.

 

For di som henger seg opp i den slags er det bare å bytte ut ordet borskjemt med sløv, det sku rette opp det meste bortsett fra at CliffyB framstår som både sløv og bortskjemt i denne samanhengen.

Lenke til kommentar

Faen i meg sant. Det er ikke rart det har vært lite nytenking i spillmarkedet på noen år. Kommer et spill her og der, men uten midler til å gjennomføres på en bra måte og mangel på spillere som faktisk ønsker noe nytt. Da blir ting vanskelig...

 

Virker dog som om trenden har snudd bittelitt pga kickstarter :)

 

Det er bransjen som har blitt litt tilbaketrukken.

Ta å stikk innom en abandonware nettsted for gamle DOS spill, så blar du bakover i årene.

Se på alle de sjangrene de var innom, jeg har sett de mest absurde men morsomste kombinasjonene, og sjangrer som den dag idag, er døde og gravlagt.

 

Lenke til kommentar

Har aldri vært borti mer ufordragelige folk en gamere. Så jeg skjønner godt han trengte en pause.

 

Jeg savner tiden med Sierra, Westwood og Bullfrog. Merker at jeg har blitt bortskjemt selv, kjøper ofte spill som jeg knapt bruker 10 timer på før det går i glemmeboken hvis det ikke utrolig bra som jeg ellers ville brukt 100-200 timer på hadde jeg vært tenåring igjen.

 

Synes spill industrien kan for den møkkete holdningen gamere har til spill industrien selv gjennom kollusjon via spill media, screenshots som blir redigert, spill media og enkelte utviklere som kaller gamere for kvinnehatere, behandle forbrukerne som idioter, drite i multiplayer, unødvendige tredjeparts programmer fulle av bugs som en blir tvinget til å ta i bruk, selskap som Ubisoft og EA som kjøper elskede franchiser og enten slakter de eller forhindrer andre i å kjøpe lisensen for å utvikle etterkommer spesielt når en kombinerer dette med nettbrett/mobilspill fokuset så blir PC gamers nedprioritert og PC franchiser blir tilpasset nettbrett mikrotransaksjon Canadian devil helvete istedenfor verdige forsøk på oppfølger.

 

Bortsett fra det så er jeg enig angående arrogante frekke og bortskjemte gamere som trur de er elite bare fordi de no lifer spill og forventer at spill skal være perfekt designet med kort utviklingstid og ikke noe delays (SC hatere).

Lenke til kommentar

 

Har aldri vært borti mer ufordragelige folk en gamere. Så jeg skjønner godt han trengte en pause.

Jeg savner tiden med Sierra, Westwood og Bullfrog. Merker at jeg har blitt bortskjemt selv, kjøper ofte spill som jeg knapt bruker 10 timer på før det går i glemmeboken hvis det ikke utrolig bra som jeg ellers ville brukt 100-200 timer på hadde jeg vært tenåring igjen.

 

 

 

Ja, den som hadde hatt tiden med lavere spillkvalitet tilbake igjen, det var saker.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Har aldri vært borti mer ufordragelige folk en gamere. Så jeg skjønner godt han trengte en pause.

Jeg savner tiden med Sierra, Westwood og Bullfrog. Merker at jeg har blitt bortskjemt selv, kjøper ofte spill som jeg knapt bruker 10 timer på før det går i glemmeboken hvis det ikke utrolig bra som jeg ellers ville brukt 100-200 timer på hadde jeg vært tenåring igjen.

 

 

 

Ja, den som hadde hatt tiden med lavere spillkvalitet tilbake igjen, det var saker.

 

AtW

 

 

Lavere spill kvalitet med Sierra, Westwood og Bullfrog? spill som selger dritbra den dag i dag  :lol: Rart da at folk fortsatt foretrekker Heroes 3 istedenfor Heroes 6 hvis det var lavere spill kvalitet før i tiden :p

Lenke til kommentar

Det er sånn jeg oppfatter det du sier, du orker bare å bruke 10 timer på spill om de ikke er "utrolig bra", og du hadde brukt 100-200 timer på det før, les: du hadde lavere krav til kvalitet tidligere.

 

AtW

Ah da formulerte jeg meg dårlig. De gode Sierra, Westwood, black isle og Bullfrog spillene spiller jeg fortsatt i dag for de er helt unike og overgår alle nye spill i kvalitet og gameplay. Vi har ikke slike unike spill utviklere lengre, dag er det nesten bare indie utviklere som leverer nye orginale spill og bra kvalitet.

 

Mitt poeng er at før kunne jeg spille mediocre spill mange hundre timer hvor i dag jeg kjøper et mediocre spill så må jeg bare legge det fra meg etter et par timer. Har ikke nødvendigvis høyere krav, har bare blitt mer bortskjemt med at jeg ikke gidder å bruke tid på mediocre spill når jeg har tilgang til alle gullkornene produsert tidligere og at jeg føler meg lurt og klager når et spill jeg har vært hypet på viser så være mediocre hvor jeg før bare ville vært glad for å ha et nytt spill.

 

Edit: Kan trekke en analogi for eksempel i dag har vi gamere tilgang til tusenvis av spill, på samme måte så er barn bortskjemte i dag med at rommene deres flyter over av leker og julaften er et stort "meh" mens når vi var barn så hadde vi bare en håndfull action figurer og julaften var helt awesome fordi vi ble glade så lenge pakken var hard. Vet ikke om dette er tilfellet men it makes sense to me at gamere er mer bortskjemte i dag.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...