Gå til innhold

Capcom gir ut enda en Resident Evil-samlepakke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns bare det er helt hinsidige bra det Capcom nå holder på med! Mater oss på med oppussede versjoner av det som er bra Residen Evil,så lover det oss jaggu meg en remake av Resident Evil 2 også.

 

Nå syns jeg samtidig Revelations 2 var over forventningene bra også, skal nevnes at jeg kun spillte de som renspikket enspiller opplevelse også.

 

Gode tider!

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likte faktisk ikke Revelations 2 noe særlig. Det ble så oppstykked med først et halvt kapittel i strekk med Claire, så andre halvdel med Barry hver eneste gang. I tillegg har de jo mange steder felles, så i stedet for å utforske nye steder, satt jeg med følelsen av "Dette blir morsomt med Barry" eller "Gjesp, dette igjen?". Revelations 1 gjorde mye av det samme, men der er kapitlene så små at det ikke gjorde noe. Vi har også mange flere folk å spille som, og det var aldri helt sikkert hvem neste person vi skulle spille som var. :)

Lenke til kommentar

Jepp. :) Leste du slutten?

 

Episode 1: 8/10
Episode 2: 7/10
Episode 3: 6/10
Episode 4: 8.5/10

 

Vi er helt nede på 6/10 i episode 3, så jeg kunne glatt ha gitt det 7/10 også. Men er mye annet som trekker opp, som f.eks Raid mode. Brukte utallige timer der. Dette er en god grunn til hvorfor jeg ikke liker å sette karakter på anmeldelser. Det er alt for lett å kun se selve tallet, og gi blaffen i resten. Jeg synes episode 2 var en skuffelse, og slet mye for å gidde å spille gjennom episode 3. Med andre ord likte jeg det ikke noe særlig. Men episode 4 trakk opp igjen, og som sagt har vi jo Raid mode.

 

Skulle jeg f.eks gi karakter til Ringenes Herre-filmene til Peter Jackson hadde jeg hatt problemer. Jeg synes historien er utrolig treg i utgangspunktet, og Peter Jackson gjør den merkelig nok enda verre. Jeg klarer ikke å se en hel av de filmene i strekk, og da snakker vi den vanlige versjonen, ikke extended edition. Men samtidig er det svært mye annet som trekker opp. Skuespillere, effekter, musikk osv trekker opp ganske mye. Så igjen, det holder ikke å kun se på et lite tall og gi blaffen i resten. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

8 av 10 er en veldig god karakter!

Hvis du syns et spill er dårlig må du hvertfall ned til karakter 4.

Ellers er jeg enig i veldig mye av det som sies her, med unntak av Crimson zombiene. De er helt geniale! Hvis det passer i RE2 så la oss få flere Crimson!

Leste du hele posten min? Ja, 8/10 er en meget bra karakter, men det betyr ikke at jeg likte spillet. Mye av det var bra, men det er mye som trekker ned også. På det beste var det noe av det beste i serien, men på det verste måtte jeg slite meg videre et steg av gangen, og tok faktisk en pause i episode 3 fordi det var så gørrkjedelig. Det har aldri bare skjedd to ganger før: I Resident Evil 5 og 6. Jeg gadd ikke fullføre noen av dem.

 

Angående Crimson Head kan vi jo se på Resident Evil: Deadly Silence på DS. Der har vi to moduer å spille: En direkte port fra PS1-versjonen, og en helt ny modus i førsteperson (!) Hvorfor kan vi ikke ha en Classic Mode (kun oppdatert teknisk til moderne hardware) og en Crimson Head Mode (med de jævla CH zombiene?) Siden CH endrer hele konseptet på mye burde de så absolutt være i en egen modus, og ikke i en "remake". Da kan vi jo ta RE: DS og droppe Classic Mode, og heller ta hele greia i førsteperson. Spillet er jo det samme. Det er bare kameraet som er endret. Så hvorfor ikke?

 

Men i bunn og grunn dreier det seg om tre ord: Reboot, remake, reimagening. Det er slettes ikke det samme. RE Remake er en reimagening, ikke en remake, nettopp fordi det ikke er det samme spillet som før. Resi 4 er en reboot, da det kun beholder enkelte karakterer (om enn bare i navn, Leon...) og lager alt annet på nytt fra scratch. Samme gjelder Tomb Raider. Den originale serien ble avsluttet i Underworld, så rebooten beholder kun Lara, og hun er ikke engang samme som før. Ennå, i alle fall. Dermed er det en reboot.

 

Skal vi ha en remake må vi ta hele det gamle spillet og lage alt på nytt med moderne hardware, men uten å faktisk endre noe viktig. Vi kan jo ikke lage en Resident Evil 2 Remake og droppe Claire og Leon, til fordel for en ny historie med Jill og Chris. Det blir litt feil. På samme måte kan vi ikke bare droppe enkelte fiender, eller legge på nye fiender som endrer konseptet fullstendig.

 

Tydeligere kan det nok ikke sies. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...