Gå til innhold

SNIKTITT: Fallout 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ødemarken er egentlig ikke så veldig interessant spør du meg. Det skal være litt ødemark, men jeg blir dritlei av å gå se på døde planter i en evighet. Fallout new vegas var for meg et langt mer givende spill enn fallout 3. Liker at det er spor av en "apokalypse" over alt og at menneskene gjenbygger i restene av gammel storhet. Postapokalyptiske storbyer er kule ting

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Mitt ankepunkt mot Fallout 3 var at det føltest så tomt. Virka som dei hadde lagt energi ned i Megaton og ein håndfull andre plassar (som sjølvsagt var vist i forkant av spelsleppet). For min del var New Vegas i hardcore-mode den beste opplevelsen av ein post apocalyptisk verden. Spar på drikke,mat. Begrens kva du kan bære med deg. Klart. Den følelsen forsvant desverre fort når ein gjekk opp eit par level og hamstra stimpacks. Men historien og verdenen gjekk i mine auger Fallout 3 ein høg gang. Så håpar i det minste Bethesda

har stjelt/lånt/kopiert ein del ting av Obsidian i sin nye kreasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg får følelsen av at dette er et spill som trigger alle sansene om man vil, at man kan velge om man vil være alene i ødemarken eller bygge opp et samfunn.

Så de store spørsmålene for meg er om hvordan jeg skal fullføre spillet første gang, eller hvor mange ganger man skal fullføre det og hvor mange måter er det å spille dette spillet på?

Kommer jeg noengang til å fullføre det eller kommer jeg til å rote meg bort i å bygge opp et digert samfunn.

 

Gleder meg gjør jeg uansett :)

 

Btw: Har denne som startvindu når jeg åpner internett :)http://fo4countdown.com/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til artikkelforfatteren:

 

Dessuten må man huske på at New Vegas var et Obsidian-spill. Denne gangen er det opphavsstudioet selv, Bethesda, som står for utviklingen, slik det var med Fallout 4.

Du vet at Bethesda kjøpte rettighetene til Fallout, og ikke hadde noe erfaringer med franchisen før Fallout 3, mens det faktisk er (mange av) folkene i Obsidian som har jobbet med Fallout-spillene tidligere (fra Black Isle)? Det ser nemlig ikke slik ut i måten du har formulert deg på.

 

New Vegas var en mye mer "autentisk" Fallout-opplevelse, både med stemning og ikke minst humor, enn Fallout 3, som var veldig dystert og alvorlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
For grunnen til at Fallout 3 i min bok var det åpenbart beste av de to spillene

 

Stoppet å lese der, men det var lett å skjønne holdningen allerede fra starten av. Tydelig at dette såkalte Fallout-spillet kommer til å bli en ren FPS med håpløse karakterer, platt historie og hvor hunden har de mest velskrevne dialogene. Med andre ord akkurat slik Gamer vil ha det.

 

Tror ikke Obsidian kan redde den siste rest av ære denne gangen, siden spillmekanismene har blitt kjørt gjennom siste iterasjon av Todd-kverna. Kanskje det blir bedre om man spiller det med en bøtte på hodet.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Jeg har hørt om folk som foretrakk FO3 foran New Vegas, men jeg har ikke sett en i levende live.

 

Plott, karakterer og grunnleggende spillmekanikk er tydeligvis ikke viktig for disse menneskene.

Fallout 3 har da alle disse tingene, om de er godt gjennomført er en helt annen sak. Bethesda sin RPG stil passet ikke helt inn i Fallout universet Black Isle lagde, men de var ihvertfall smarte nok til å flytte serien til Øst-kysten og satt sin egen spinn på det.

 

Jeg syns New Vegas er et bedre spill enn Fallout 3, men jeg foretrekker å spille Fallout 3. Motivasjonen for The Courier er jo så dårlig utnyttet, og the Legion er en ekkel parodi som ikke fungerer eller er vist godt nok i spillet. Mange elementer i New Vegas som også er dårlige.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Old-timers, mener du.

Fallout som vi spilte I gode gamle dager var ikke en generisk CS-klone.

Dette er jo ikke en CS klone i det hele tatt. Det er et rollespill med skytemekanismer. Dine stats, eller S.P.E.C.I.A.L avgjør jo fortsatt om du treffer, samme med perks og skills. Du kan bare kompensere for lavere stats med bedre aim, men det betyr ikke nødvendigvis at du treffer.

 

Mange som også glemmer at Fallout kan spilles som en melee character også, eller du kan bare prate deg igjennom alle problemene dine med Charisma build. Du har så mange alternativer.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Til artikkelforfatteren:

 

Dessuten må man huske på at New Vegas var et Obsidian-spill. Denne gangen er det opphavsstudioet selv, Bethesda, som står for utviklingen, slik det var med Fallout 4.

Du vet at Bethesda kjøpte rettighetene til Fallout, og ikke hadde noe erfaringer med franchisen før Fallout 3, mens det faktisk er (mange av) folkene i Obsidian som har jobbet med Fallout-spillene tidligere (fra Black Isle)? Det ser nemlig ikke slik ut i måten du har formulert deg på.

 

New Vegas var en mye mer "autentisk" Fallout-opplevelse, både med stemning og ikke minst humor, enn Fallout 3, som var veldig dystert og alvorlig.

 

 

Hadde tenkt til å påpeke det samme. Komisk at artikkelforfatter skriver at Bethesda er opphavsstudioet når Obsidian nærmest er en videreføring av Black Isle, som er det faktiske opphavsstudioet ... Det strålende Fallout-universet er i tillegg skapt for å lage rollespill, ikke for å lage åpen verden-FPS'ene til Bethesda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sier ja takk til Fallrim og jeg sier ja takk om Obsidian får lov til å lage Fallout: New Vegas 2 etterpå.

 

Skyrim with guns høres mektig forlokkende ut, spør du meg. I Fallout 3 kunne du peile deg ut ett eller annet i horisonten, gå dit og oppdage at inne i et lite skur gikk det an å pusle sammen en historie bare med det du finner av objekter, gamle skjeletter og en del av et lite brev. Små mini-historier som ga liv til den golde ørkenen.

 

I New Vegas, derimot, var det fint lite av noe som helst som ikke var relatert til en questline som man orket å gjøre én gang. Det var ikke rom for å utforske verden, se hva man finner av interessante ting. Du blir en passasjer i eget spill selv om du på sett og vis endrer historienes gang med dine handlinger. Jeg brydde meg aldri nevneverdig om hvordan det hele skulle ende, i likhet med mainquesten i Fallout 3, Fallout 1&2 og alle andre spill jeg har spilt.

 

Så jeg likte Fallout 3 bedre enn FNV, men vil ikke si at sistnevnte er et dårlig spill. Langt i fra - det er ett av de bedre, og jeg håper Obsidian får lov til å lage ett til. Det var mange ting de gjorde bedre enn Bethesda, og noen ting de gjorde dårligere.

 

Håpet er at Fallout 4 klarer å gjøre begge deler, og at Obsidian tar stafettpinnen derifra og gjør det de kan best enda bedre enn forrige gang OG frir litt til F3/4-publikumet ved å skape litt av den samme stemningen som i de gjennom flere bortgjemte mini-stories hvor man får lov til å bruke egen fantasi og innlevelsesevne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...