Gå til innhold

Amerikansk 17-åring dømt til 11 år i fengsel for Twitter-konto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette viser jo at det er en viss rettssikkerhet i USA likevel, på tross av dødsstraffer og mye rare varianter av rettsaker.

 

11 år høres jo unektelig mildt ut for noe så ekstremt som IS faktisk er. Hadde man brukt samme mynt og nedgradert seg på nivå med IS, så hadde jo dødsstraff blitt gitt for mye mindre forteelser (altså de forteelser som IS misliker da, vel og merke).

 

Men, man skal jo ha gode beviser i en velfungerende rettsstat.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Etter hva jeg kan se har ikke fyren gjort annet enn å spre meningene sine med de verktøy som var tilgjengelige. Et fascistregime hadde vært stolt av amerikanernes reaksjon her.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan se har ikke fyren gjort annet enn å spre meningene sine med de verktøy som var tilgjengelige. Et fascistregime hadde vært stolt av amerikanernes reaksjon her.

 

Da bør du se litt bedre etter, og kanskje lese artikkelen. Her nevnes det jo både tilrettelegging for finansiell støtte og aktiv hjelp med å sende en annen tenåring i klørne til IS, så denne idioten gikk mye lenger enn å spre meningene sine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

denne idioten gikk mye lenger enn å spre meningene sine.

17 år gammel, aldri utført noe voldelig. 11 år i fengsel, da primært for sine meninger og aktivitetene for å påvirke andre med disse.

 

Jeg finner ingen grunn til at dette virker rimelig under noen omstendighet.

 

En skal vokte seg vel for å ikke selv bli like ille som de man bekjemper. Da har man tapt.

Her nevnes det jo både tilrettelegging for finansiell støtte

Tja.. vise noen hvordan bitcoin funker... Underlig hvilke ting som brått gir fengsel.

aktiv hjelp med å sende en annen tenåring i klørne til IS

F.eks hjelpe til med kjøp av flybilett eller fortelle hvordan en kunne komme seg til Syria. 

(Du får være forsiktig med å nevne, til sydentur-folket på vei til Tyrkia, at Syria er nabolandet. Sånt kan fort bli noen måneder bak lås og slå)

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

 

denne idioten gikk mye lenger enn å spre meningene sine.

17 år gammel, aldri utført noe voldelig. 11 år i fengsel, da primært for sine meninger og aktivitetene for å påvirke andre med disse.

 

Jeg finner ingen grunn til at dette virker rimelig under noen omstendighet.

 

En skal vokte seg vel for å ikke selv bli like ille som de man bekjemper. Da har man tapt.

 

 

 

 

11 års fengsel, ikke bare for sine meninger, men for sine handlinger gjennom å aktivt oppfordre til og understøtte terrorisme. Det har flere års strafferamme også i Norge.

 

En skal vokte seg vel for å tolerere spredning av gift, og la sosiale medier bli et fristed for verdens verste avskum. 

 

 

Her nevnes det jo både tilrettelegging for finansiell støtte

Tja.. vise noen hvordan bitcoin funker... Underlig hvilke ting som brått gir fengsel. 

 

 

 

 

Kontekst er noen ganger særdeles viktig, og når du forsøker å underslå konteksten blir det bare absurd. Jeg kan vise deg hvordan et våpen fungerer i gitte settinger og det er helt OK og ikke i nærheten av ulovlig, men det blir noe annet om jeg viser deg hvordan et våpen fungerer og får deg til å gå ut på gaten og drepe tilfeldige, uskyldige mennesker. Det er et langt steg fra å vite hvordan Bitcoin funker, til å finansiere terroristers dødlige virksomhet gjennom Bitcoin. Finansiering av terrororganisasjoner er en alvorlig forbrytelse også i Norge.

 

 

aktiv hjelp med å sende en annen tenåring i klørne til IS

F.eks hjelpe til med kjøp av flybilett eller fortelle hvordan en kunne komme seg til Syria. 

(Du får være forsiktig med å nevne, til sydentur-folket på vei til Tyrkia, at Syria er nabolandet. Sånt kan fort bli noen måneder bak lås og slå)

 

 

 

Det var ikke snakk om en uskyldig ferietur til IS, og det vet du godt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...