Gå til innhold

SNIKTITT: StarCraft II: Legacy of the Void - Whispers of Oblivion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er dårlig for nybegynnere tviler jeg på at det blir noen esport-suksess, alle spill er avhengig av "nytt blod".

 

AtW

Det kjem kanskje ikkje så mange nye inn i scenen som har sjansen til å hevde seg på dette tidspunktet uansett. SC2 er ein mindre Esport samanlikna med dei største, men har klart seg greit heilt sidan SC i sin tid starta.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om det er dårlig for nybegynnere tviler jeg på at det blir noen esport-suksess, alle spill er avhengig av "nytt blod".

 

AtW

Det kjem kanskje ikjke så mange nye inn i scenen til å hevde seg på dette tidspunktet uansett. SC2 er ein mindre Esport samanlikna med dei største, men har klart seg greit heilt sidan SC i sin tid starta.

 

 

Folk i toppen i SC2 erstattes jo hele tiden med nykommere. Og selv  om ikke så vil man bare miste publikum og interesse om ingen nye velger å spille spillet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Folk i toppen i SC2 erstattes jo hele tiden med nykommere. Og selv om ikke så vil man bare miste publikum og interesse om ingen nye velger å spille spillet.

 

AtW

 

Kven til dømes? Ser ein på topplista i WCS, så har alle vore aktive sidan tidleg stadie av SC2, fleire kjem òg frå SC1. Det er vanskeleg å hevde seg over tid, så det blir ofte endringar, men dei "nye" som dukkar opp har stort sett spelt SC2 i fleire år allereie.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Folk i toppen i SC2 erstattes jo hele tiden med nykommere. Og selv om ikke så vil man bare miste publikum og interesse om ingen nye velger å spille spillet.

 

AtW

 

Kven til dømes? Ser ein på topplista i WCS, så har alle vore aktive sidan tidleg stadie av SC2, fleire kjem òg frå SC1. Det er vanskeleg å hevde seg over tid, så det blir ofte endringar, men dei "nye" som dukkar opp har stort sett spelt SC2 i fleire år allereie.

 

 

Nykommere, som i nykommere i toppen. Men jeg henger ikke helt hva du mener med "nye inn i scenen som kan hevde seg" når jeg ser ditt andre innlegg? Hva mener du, folk som er nye for starcraft? Joa, det tar noen år å bli god, men mener du det vil slutte å byttes ut, så men snittet  av top 32 har feks spill på et godt nivå i 3 år nå, så vil det øke til 5 år om 2 år? At man må trene noen år gjør jo ikke at rekruttering ikke er nødvendig, det gjør bare at sportens død utsettes noen år om det ikke kommer nye. Det er svært få som er over 25 i toppen feks.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

 

 

Folk i toppen i SC2 erstattes jo hele tiden med nykommere. Og selv om ikke så vil man bare miste publikum og interesse om ingen nye velger å spille spillet.

 

AtW

 

Kven til dømes? Ser ein på topplista i WCS, så har alle vore aktive sidan tidleg stadie av SC2, fleire kjem òg frå SC1. Det er vanskeleg å hevde seg over tid, så det blir ofte endringar, men dei "nye" som dukkar opp har stort sett spelt SC2 i fleire år allereie.

 

 

Nykommere, som i nykommere i toppen. Men jeg henger ikke helt hva du mener med "nye inn i scenen som kan hevde seg" når jeg ser ditt andre innlegg? Hva mener du, folk som er nye for starcraft? Joa, det tar noen år å bli god, men mener du det vil slutte å byttes ut, så men snittet  av top 32 har feks spill på et godt nivå i 3 år nå, så vil det øke til 5 år om 2 år? At man må trene noen år gjør jo ikke at rekruttering ikke er nødvendig, det gjør bare at sportens død utsettes noen år om det ikke kommer nye. Det er svært få som er over 25 i toppen feks.

 

AtW

Grunnen til at det er så få over 25 år med i "toppen" må nok også militærtjenesten i landet ta noen av skylden for. Den varer i over 2 år og "ingen" klarer comeback til øverste nivå etter endt tjeneste. Ikke engang Boxer ;)

 

Nok om det!

GLEDER MEG!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at det er så få over 25 år med i "toppen" må nok også militærtjenesten i landet ta noen av skylden for. Den varer i over 2 år og "ingen" klarer comeback til øverste nivå etter endt tjeneste. Ikke engang Boxer ;)

 

 

Og det er bare Koreanere som har 2 års tjeneste før fylte 28 år, så hva med alle andre land bortsett fra Korea? Hvorfor er det ikke 25+ år gamle spillere fra feks Sverige? Hvorfor er det ikke 25+ år gamle spillere fra USA?

 

Starcraft mangler for mye nå i 2015, man kan nesten si at teknologien ikke er der helt enda..

 

Starcraft er for vanskelig for nye folk og Blizzard klarer ikke å lage en ordentlig tutorial som kan føre folk fra campaign over til multiplayer, istedenfor å gjøre noe slikt så sitter blizzard bare der mens spillet får færre og færre spillere.

Starcraft2 hadde hatt mange mange flere spillere om Blizzard hadde hørt på folket, gjør MP-delen gratis med microtransactions og campaign can selges som vanlig, men neida, vi kjører på med en 60 euro pris på alle 3 expansions, fornuftig! :p

Lenke til kommentar

 

Grunnen til at det er så få over 25 år med i "toppen" må nok også militærtjenesten i landet ta noen av skylden for. Den varer i over 2 år og "ingen" klarer comeback til øverste nivå etter endt tjeneste. Ikke engang Boxer ;)

 

Og det er bare Koreanere som har 2 års tjeneste før fylte 28 år, så hva med alle andre land bortsett fra Korea? Hvorfor er det ikke 25+ år gamle spillere fra feks Sverige? Hvorfor er det ikke 25+ år gamle spillere fra USA?

 

 

Litt usikker på om jeg skjønner hva du vil fram til, det er jo folk over 25 som spiller starcraft2....

Men hvorfor så få av "de beste" (de beste i sc2 er fra sør-korea) er over 25 kan forklares med at de ikke makter å komme tilbake etter 2 år borte fra spillet. Tydligst var det i starcraft broodwar som hadde så enormt lang levetid. 

 

Generelt sett vil jo en 25 åring har langt mindre mulig til å trene 8-12 timer hver dag (i flere år) enn hva en "15-åring" har... så sånn sett er det jo logisk at det spretter fram flere progamere som er på et annet stadie enn hva 25+ åringer stort sett er.

 
* Ble noe veldig rart med siteringa her :S
 
Er forresten veldig spent på om vi får se noen store turneringer med Archon Mode, eller om starcraft er og blir et 1vs1-spill.
Endret av Failbar
Lenke til kommentar
 vi kjører på med en 60 euro pris på alle 3 expansions, fornuftig! :p

 

Vet ikke hvor du kjøper spill, men tror du bør skifte butikk :p ca €30 på komplett og cdon, eller €40 direkte fra utgiver. Legacy er et standalone produkt, trenger ikke de tidligere versjonene av sc2 for å spille det

Lenke til kommentar

 

 vi kjører på med en 60 euro pris på alle 3 expansions, fornuftig! :p

 

Vet ikke hvor du kjøper spill, men tror du bør skifte butikk :p ca €30 på komplett og cdon, eller €40 direkte fra utgiver. Legacy er et standalone produkt, trenger ikke de tidligere versjonene av sc2 for å spille det

ah fluck, jeg tok bare de prisene jeg husker fra HotS-lanseringa, da var WoL og HotS 60 euro hver, my bad.

Lenke til kommentar

Uansett positivt at det ikke er full pris nå ;)

 

Ser forøvrig også fram til Archon mode. Har spilt endel sc, men kravene til multitasking er for store for meg, klarer ikke harasse, bygge units, expande, få opp tech bygninger osv alt på samme tid. Selv med 2 personer til å gjøre samme "jobben" tror jeg det kan bli hektisk nok for begge to, spesielt med alle de nye mikro intensive unitene som blir introdusert.

Lenke til kommentar

 

Grunnen til at det er så få over 25 år med i "toppen" må nok også militærtjenesten i landet ta noen av skylden for. Den varer i over 2 år og "ingen" klarer comeback til øverste nivå etter endt tjeneste. Ikke engang Boxer ;)

 

 

Og det er bare Koreanere som har 2 års tjeneste før fylte 28 år, så hva med alle andre land bortsett fra Korea? Hvorfor er det ikke 25+ år gamle spillere fra feks Sverige? Hvorfor er det ikke 25+ år gamle spillere fra USA?

 

Starcraft mangler for mye nå i 2015, man kan nesten si at teknologien ikke er der helt enda..

 

Starcraft er for vanskelig for nye folk og Blizzard klarer ikke å lage en ordentlig tutorial som kan føre folk fra campaign over til multiplayer, istedenfor å gjøre noe slikt så sitter blizzard bare der mens spillet får færre og færre spillere.

Starcraft2 hadde hatt mange mange flere spillere om Blizzard hadde hørt på folket, gjør MP-delen gratis med microtransactions og campaign can selges som vanlig, men neida, vi kjører på med en 60 euro pris på alle 3 expansions, fornuftig! :p

Hovedgrunnen til at det er så få "gamle" som hevder seg har noe med tiden man må bruke for å kunne spille på topp nivå i e-sport.

 

Folk på 30 kan ikke spille 10 timer dagen. Det må tjenes til livets opphold, folk skal gå skole osv.

 

8 timer jobb, 8 timer spilling, da er det bare 8 timer igjen, man klarer/orker rett og slett ikke dette over lang tid. Derfor er de fleste e-sport utøvere så unge. De bor hjemme/teamhus, hvor maten blir servert, klærne blir vasket, og har generelt lite forpliktelser.

 

Det er mange som tror at e-sport utøvere er så unge fordi reaksjonen går ned når man blir eldre, det tror jeg bare er bullshit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...