Gå til innhold

Nå forklarer ikke Microsoft Windows-oppdateringene lenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var ikke bra før heller. Også tidligere fikk jeg stort sett bare opp triviell eller generisk informasjon gjennom grensesnittet. Her har de et godt stykke å strekke seg, og det mener jeg de bør siden de allerede har pirret på seg endel av de som er interessert i slik informasjon før de installerer oppgraderinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Verdens mest brukervennlige operativsystem", eller var det bare mest utbredt?

Uten å ha prøvd noen mer brukervennlige operativsystemer selv, så er jeg ganske sikker på at det ikke er noen av delene.

 

Jeg bruker Windows. Jeg bruker Windows fordi jeg synes det er det beste for meg på PC. På akademiske nivåer må det helt sikkert finnes komplekse systemer som har kommet mye lengre på brukervennlighet. Og det finnes mobile systemer som har mye større utbredelse. Mobile systemer er gjerne mindre komplekse og kan dermed også lettere bli brukervennlige, uten at jeg vil forsøke måle et mobilt opp mot Windows. Men at det er kategorisk mest brukervennlig, tror jeg ikke før noen har gjort en studie opp mot lite utbredte systemer i akademiske miljøer. ...Og jeg har sett og hørt om den studien... :p

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

De går samme vei som Facebook (i alle fall på iOS):

 

"Takk for at du bruker Windows! For å gjøre operativsystemet bedre for deg har vi oppdateringer til Windows Update annenhver uke. Du kan oppdatere operativsystemet automatisk (uten å komme hit og sjekke) om du vil eller ikke.

Hver oppdatering av Windows inneholder forbedringer av hastighet og pålitelighet, muligens andre ting også, uten at vi vil gå dypere inn på hva akkurat dette går ut på.

 

Windows 10 er mye mer brukervennlig enn WIndows 8, men det er vel ikke akkurat rare målet å strekke seg etter... Bare ved å forsøke å bruke kalender"appen" ser man hvor lite brukervennlig opplegget er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Målet til MS er å komme nærmere et konsept slik Apple kjører løpet. De som i framtiden vil ha mer kontroll må benytte Linux-varianter.

MS vil dra alle sin operativsystemvariantet mot en midte og en fellesnevner. Uten denne samlingen har MS et stort problem. Det vil i en forbrukersammenheng være de mobile og energigjerrige løsningene som blir hovedsaken. De trenger å få hovedmassen av brukere over dit. Standard PCer vil bli et marginalt marked sett i den store kommersielle MS-sammenhengen. Så Windows vil endre seg sakte men sikker mot en glatt og grei løsning. Du ender opp med å legge inn "apper" og alt av drivere og oppdateringer blir borte, og alle de forskjellig plattformene blir til slutt en logisk enhet, uten for mye manipuleringsmuligheter.

Lenke til kommentar

 

jeg ser ikke problemet med dette.

Du ser ikke problemet med at Windows kan gjøre store endringer i for eksempel personvernet, eller hvor mye informasjon de samler inn, uten å varsle deg om dette?

 

Det har da vitterlig ikke noe med denne saken å gjøre.

Endringer i personvernet varsler på andre måter enn gjennom informasjon om individuelle Windows-oppdateringer.

 

Alternativt, så stoler du ikke på noe som Microsoft sier eller gjør, men da burde du heller ikke bruke Windows i det hele tatt.

Lenke til kommentar

 

 

jeg ser ikke problemet med dette.

Du ser ikke problemet med at Windows kan gjøre store endringer i for eksempel personvernet, eller hvor mye informasjon de samler inn, uten å varsle deg om dette?

 

Det har da vitterlig ikke noe med denne saken å gjøre.

Endringer i personvernet varsler på andre måter enn gjennom informasjon om individuelle Windows-oppdateringer.

 

Alternativt, så stoler du ikke på noe som Microsoft sier eller gjør, men da burde du heller ikke bruke Windows i det hele tatt.

 

 

Hva hindrer Microsoft i å endre på de punktene jeg nevnte uten å opplyse om det, når de ikke trenger å opplyse om hva en oppdatering inneholder?

Endret av Akrobaten
Lenke til kommentar

 

 

jeg ser ikke problemet med dette.

 

Du ser det ikke? Ikke, "jeg personlig synes ikke det er et stort problem", men du skjønner faktisk ikke hva som kan være problemet med det?

 

AtW

 

 

Nope. Ikke et snev. Jeg ser egentlig bare på det som en ny anledning for brukere til å syte over noe ubetydelig.

 

 

Du har aldri sett nytten av en changelog? Å se hva som er forandret i et program? Om ikke annet for å vite at det har kommet en ny funksjon man kan prøve?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...