Gå til innhold

LG lanserer sitt kraftigste nettbrett hittil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

At de reduserer størrelsen på batteriet samtidig som de skrur opp oppløsning og specs generelt er litt bekymringsfullt. Er det virkelig bedre å kunne skryte av hvor tynt det er enn at det har x antall timer varighet?

Ja, har ikke du fulgt med i Androidundervisningen? Høye tall og mange bokstaver er alltid best vet du...

Lenke til kommentar

 

 

At de reduserer størrelsen på batteriet samtidig som de skrur opp oppløsning og specs generelt er litt bekymringsfullt. Er det virkelig bedre å kunne skryte av hvor tynt det er enn at det har x antall timer varighet?

Ja, har ikke du fulgt med i Androidundervisningen? Høye tall og mange bokstaver er alltid best vet du...

Ja for Apple bryr seg katta i tynnere mobiler, PCer og pads. Eller!?!

 

Denne slankesyken er nok et generelt problem blant produsentene av de nevnte kategorier, mer enn det er et Android/IOS-problem. Kraftigere prosessorer som samtidig er mere strømgjerrige, bedre programmering og bedre administrasjon av forbruk er "løsningene" som skal sørge for at det likevel skal være like god brukstid.

 

PS! Min LG G4 lader jeg stort sett hver 2-3 dag, litt avhengig av hvor mye jeg bruker den. Dog har jeg og måtte lade den samme dag når jeg virkelig har kjørt endel spilling i lengre tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette utseende over funksjonalitet syndromet har eksistert siden dingsene skulle selges til folk flest. Irriterende at alt for få produsenter tør tenke anderledes.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

 

At de reduserer størrelsen på batteriet samtidig som de skrur opp oppløsning og specs generelt er litt bekymringsfullt. Er det virkelig bedre å kunne skryte av hvor tynt det er enn at det har x antall timer varighet?

Ja, har ikke du fulgt med i Androidundervisningen? Høye tall og mange bokstaver er alltid best vet du...

 

Hvis du kjøper Android kan du velge alle slags modeller.  Apple derimot skrur stadig opp specs i sine telefoner, samtidig som de lager dem tynne. Noe som gjør at de ligger på bunn i batteritid blant toppmodeller.

 

Det har ingenting å gjøre med OS, det handler om markedsføring og hva folk vil ha. Folk vil ha tynnere mobiler, folk vil ha bedre specs. Prøv for en gangs skyld å ikke gjøre alt til iOS vs Android? Hvorfor skal det alltid være en konkurranse?

 

Det er et generelt problem ja, men i praksis er det mye verre på Android siden optimaliseringen er mye dårligere enn på ios.

Er det derfor iPhone har så dårlig batteritid sammenlignet med konkurrenter?

Prøv å komme med kommentarer som bidrar til diskusjonen neste gang, istedenfor å begynne en iOS vs Android diskusjon overalt. Spesielt ikke med slike meningsløse påstander som dette.

Lenke til kommentar

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_6-6378.php     61h

http://www.gsmarena.com/htc_one_m9-6891.php    62h

http://www.gsmarena.com/motorola_nexus_6-6604.php      70h

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s6-6849.php      73h

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_6_plus-6665.php       79h

http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3_compact-6538.php   101h

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s6_active-7114.php      109h

Samling av tale, web og video.

 

Den testen du viser til påstår at iPhone gjør det bedre enn S6 på video (!). Da har de åpenbart valgt en utrolig hvit film eller video. Det er absolutt ingen steder som viser at iPhone slår Samsung på video, pga APL. Akkurat det samme som gjør at Samsung alltid gjør det dårlig på web-browsing, og alltid blir slått av LCD her.

 

Nevermind:
"We simply put a 720p video on the internal storage, and then played it back with Mxplayer on the Android devices and the integrated video player using iPhones."

Dette er latterlig. Rett og slett latterlig. Det betyr jo at testen ikke har noe å si, fordi den er utførst utrolig urettferdig.

 

Neste test:
To give it a slightly different style to the local video test, we left the video playing in portrait, thereby taking up a bit less of the screen.
Altså øker de APL BETRAKTELIG som gjør at LCD gjør det bedre enn AMOLED nok en gang. Høyst usannsynlig test.

 

Gaming vinner naturligvis iPhone, pga oppløsning.

 

 

"One oddity here was that the Samsung Galaxy S6’s screen actually needed to be bumped up a bit, where it had to be lowered in the video test."

 

De vet åpenbart ikke hva de holder på med......  Lysstyrke ble også justert basert på hva de selv syntes bar omtrent riktig.... Svært vitenskapelig.

 

Jeg beklager, men jeg holder meg til skikkelige tester, og tar ikke bare det en hvilken som helst fyr på nettet skriver i et "review". GSM Arena har veldig gode rutiner for sin testing, og tester alle mobiler likt. Du kan i tillegg styre hvor mye hver test skal telle. (Tar du video til 4 og resten til 1 så har Galaxy S6 best batteritid av alle)
 

iPhone har helt greit batteri til en dag med bruk, akkurat som S6 har. Så de eksakte tallene har egentlig lite å si. Jeg bare viser de eksakte tallene for å vise tydelig at Apple HELT klart er i kategorien for tynnere mobiler med bedre specs til fordel for batteritid. De er ikke noe forskjellige fra f. eks Samsung sine modeller dette året. Sony er et eksempel på et selskap som faktisk lager litt tykkere mobiler for ekstra batteritid. Og folk kjøper ikke Sony, til tross for at de også får svært gode reviews.

Endret av TKongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Les denne du TKongen: http://www.trustedre...st-battery-life

 

Hvis du virkelig mener/tror at iphone 6 som knapt varer en dag har bedre batteri enn android mobiler så er du faktisk latterlig. Klager på motorola og sony og at alt er elendig, så presterer du faktisk å si at en av de dyreste telefonene på markedet, med en av de verste batteriene er best? Testene er nok feil ja, men samma bang om den varer x antall timer i en test når den ikek holder en dag ;)

Håper virkelig du troller og at du ikke er seriøs med dette ubegrunnede android hatet ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

For alt det du ikke er enig i må jo være oppspinn fra ende til annen?

 

Jeg har aldri skrevet at Motorola og Sony er elendig. Jeg peker derimot ut der de faktisk har svakheter. Det eneste jeg har sagt om Sony er at en del av de har problem med at bakdekselet sprekker av seg selv. Du må leve under en stein i skogen i Sibir dersom du ikke vet at dette er et faktum.

 

Skrev også at Motorola ikke har det beste kameraet. Ikke at telefonen er elendig. Men jeg pekte ut  en svakhet. Masse tester påpeker også at kameraet på Nexus 6 ikke er det beste.

 

Forskjellen på oss to er at jeg ikke hater noe som helst. Jeg har Androidtelefoner. Som jeg liker godt. Men de er ikke det spor bedre på det meste enn iPhone 6 er. Som jeg også har. Lader min iPhone 6 ca annenhver dag, og da er jeg som regel på 40% igjen. Men det kan jo komme av at jeg ikke sitter å peller på telefonen min døgnet rundt.

 

Sony Z3 har nok bedre batteritid enn iPhone 6. Ingen problemer med å innrømme det. Det er det sikkert flere som har. Men av de som ble testet i den testen jeg linket til var det ikke det. Er det så grufullt for deg å innse at toppmodellene til LG, Samsung og HTC faktisk har en svakhet? Batteritiden.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Sony Z3 har nok bedre batteritid enn iPhone 6. Ingen problemer med å innrømme det. Det er det sikkert flere som har. Men av de som ble testet i den testen jeg linket til var det ikke det. Er det så grufullt for deg å innse at toppmodellene til LG, Samsung og HTC faktisk har en svakhet? Batteritiden.

Testen du linker er ugyldig som bevis for noe som helst. Jeg påpekte ganske mange uregelmessigheter med testen.

Du kan lage tester med ledende spørsmål, du kan lage tester med betingelser som åpenbart favoriserer en ting. Slike undersøkelser blir aldri tatt seriøst. Denne testen er en slik test. Jeg tror ikke testen prøver å fremstille iPhone bra, fordi testen viser en så åpenbar mangel på kunnskap at jeg ikke tror det er mulig for tester å skape slike betingelser med vilje. Det endrer ikke på det faktum at det er slik. Bruke en spesiell app for android og standard app for iOS? Helt seriøst? Er det på noen måte forsøk å gjøre testen rettferdig eller vitenskapelig? Denne testen er faktisk direkte latterlig. Jeg ville skammet meg av å ha navnet mitt på en slik test.

 

Når det er sagt så er ikke forskjellen mellom iPhone 6 og galaxy s6 veldig stor i batteritid. De regnes for ca en dag begge to. Poenget mitt er bare at Apple er helt klart i spissen når det kommer til å ofre batteritid for specs og tykkelse. De putter inn minst mulig batteritid for å få ca en dag i tester og ikke kritikk for altfor dårlig batteritid. Det samme har jo Samsung gjort, men altså gitt den mer batteri.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig det er helt OK at man har sagt at "normale telefoner holder en dag med vanlig bruk, nettbrett i 10-12 timer", også designer man de minste og peneste enhetene man kan som oppfyller dette. Jeg har mer glede av små og tynne enheter hver dag enn ekstra batteritid de ekstremt få gangene jeg ikke er ved en lader daglig. 

 

Trenger man mer er det jo bare å ta med seg et eksternt batteri eller kjøpe en modell som er optimalisert for batteritid. 

 

(En ting som virkelig er lurt er strømsparemodusen som bl.a. Samsung og Apple har kommet med i det siste, der man slår av alt som ikke er essensielt sånn at man ved dårlig batteri beholder iallfall noe funksjonalitet.)

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig det er helt OK at man har sagt at "normale telefoner holder en dag med vanlig bruk, nettbrett i 10-12 timer", også designer man de minste og peneste enhetene man kan som oppfyller dette. Jeg har mer glede av små og tynne enheter hver dag enn ekstra batteritid de ekstremt få gangene jeg ikke er ved en lader daglig. 

 

Trenger man mer er det jo bare å ta med seg et eksternt batteri eller kjøpe en modell som er optimalisert for batteritid. 

 

(En ting som virkelig er lurt er strømsparemodusen som bl.a. Samsung og Apple har kommet med i det siste, der man slår av alt som ikke er essensielt sånn at man ved dårlig batteri beholder iallfall noe funksjonalitet.)

du sier at du liker å ha med deg en liten og tynn enhet og er villig til å få mindre batteritid pga dette og rettferdiggjør det med at du kan ta med deg ett eksternt batteri? det ga ikke litt mening engang. En powerbank og en iphone er jo vesentlig mye mer å drasse på enn en telefon som en ett par mm tjukkere? smh...

Lenke til kommentar

Jeg forstår heller ikke hva som er problemet med batteritiden på en dag på dagens telefoner som de designes etter. Det er ingen som har lagd noen toppmodell som varer to dager. I reviews får Sony sin Z3 og Z3C 1,5 dager, men du ser jo tydelig av salgene at dette betyr ganske lite for de fleste. Det er jo mye viktigere at telefonene ikke blir for store, og at telefonene gjør jobben sin bedre enn at de har 0.5 dag mer batteritid. Nå som ladeteknologien har kommet så langt, slik at du lager en s6 på 1.5 timer trenger du ikke akkurat å lade over natten heller.

 

Ellers har Samsung hatt strømsparingsmoduser ganske lenge, selv om det er nytt for Apple. Det nye for Samsung er jo ultra power saving, som er mer ekstremt enn noe annet. Du gjør i praksis din dyre smarttelefon til en 100 kr nokia, og får og uker med batteritid. Som lett beviser at batteritid på telefoner ikke har blitt dårligere. Hvis du deaktiverer alt, så er det faktisk bedre.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...