Gå til innhold

Denne skal ta opp kampen med Tesla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kommer det en hybrid Vanquish V12 med mindre enn 0.5L/mil, så sier jeg ja takk! :)

Har du råd til Vanquish har du råd til service, drift og drivstoff.

Skjønner ikke denne overdrevne fokuseringen på drivstofforbruk, for de fleste er dette peanuts i det store bilregnskapet.

 

En klok mann sa en gang: "whatever floats your boat... or mine."  :wee: 

Man foretrekker hva man foretrekker, og alle har sine grunner som gir mening for dem selv. 

Lenke til kommentar

 

Kommer det en hybrid Vanquish V12 med mindre enn 0.5L/mil, så sier jeg ja takk! :)

Har du råd til Vanquish har du råd til service, drift og drivstoff.

Skjønner ikke denne overdrevne fokuseringen på drivstofforbruk, for de fleste er dette peanuts i det store bilregnskapet.

 

Kan jo være at man er en bilglad riking som må fremstå miljøvennlig utad? Og da blir V12 dårlig PR. En hybrid vil både redusere utslipp og den kognitive dissonansen som oppstår når man er miljøbevisst, men samtidig ikke klarer å la være å bruke mer ressurser enn flere millioner urfolk til sammen.

 

Det er jo en form for sykelig avhengighet til ting både de og oss lider av. Jeg vil gjerne ha en ny telefon, men jeg trenger det strengt tatt ikke. Den gamle er bare litt treg, men den funker fortsatt. Hadde jeg hatt millioner i banken så hadde jeg nok også siklet på ny bil. Og muligens i et svakt øyeblikk gitt etter for impulsen om å kjøpe.

Lenke til kommentar

Det ligger mye i det å holde seg i skinnet mot å kjøpe ting.

Bruker man mye penger på en ting er det tilsvarende mindre å bruke på andre ting, enkel matte dette.

Så forbruksbasert og bruk-og-kast som samfunnet har blitt er det nok mange av oss som bør tenke seg godt om før de handler noe de strengt talt ikke trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...