Gå til innhold

Samsung har sluppet teaser-video av sin nye smartklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvordan måler man oppløsning på en rund skjerm?

 

Som om den var firkantet. 

 

 

Tvilsomt at totalmålet gis direkte på den måten. Jeg tolker det slik at G-man etterspør total oppløsning. At et utsnitt et sted midt på skjermen fremdeles kan være firkantet avløser ikke det faktum at mange av disse klokkene har andre former enn firkantede.

 

Det finnes sikkert elegante kombinasjoner av matematiske formler for å finne totalt antall piksler over hele skjermflaten. Dessuten så vil jo produsenten kunne vite hva de har produsert og oppgi oppløsningen til oss.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

Runde hjørner er jo patentert av Apple, og denne klokka er rund. Eit digert, rundt hjørne. Blir nok søksmål av dette.

 

 

Hehehe!  :tease:

 

Men litt seriøst, så skjønner jeg ikke hvorfor det er så mange som roper kopiering og herming når det kommer til klokkene her. Om hver bedrift som skal lage klokker lager 20 forskjellige brukbare prototyper og design, så kan man banne på at de fleste kan anklages for plagiat, uten at det er det.

 

Det er enda ikke kommet noe banebrytende på smart-watch fronten. Det er ikke noe spesielt som ingen andre har/hadde tenkt på. Man er litt mer begrenset her enn man er i mobilverdenen, som i alle fall sliter med at telefoner ser like ut (selv om det har bedret seg i det siste føler jeg). Ikke rart at ting ligner.

 

Uansett hvor bra denne Gear S2 blir så er jeg ikke interessert. Ingen har klart å overbevise meg om at dette er et behov enda. En vanlig klokke til hundre kroner + en god smartmobil i stedet gjør jobben helt fint.

Lenke til kommentar

S(k)amsung fornekter seg ikke og fortsetter kopieringen. Finnes det ingen innovasjon i det selskapet?

Apple og Samsung driver nå å rapper teknologi og selger deler til hverandre og saksøker hverandre så at Samsung er noen stor stygg ulv er en sannhet med modifikasjoner. De er nå like gode begge to.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

S(k)amsung fornekter seg ikke og fortsetter kopieringen. Finnes det ingen innovasjon i det selskapet?

Det er sikkert et troll jeg biter på nå, men hvem/hva er det de kopierer?

 

 

Kødder du?

applewatch.png

Untitled.300x169.png

 

 

Designet av grensesnittet slår meg umiddelbart som sterkt inspirert av Apple.

 

Se forøvrig dette dokumentet (obs: 36 mb pdf).

Det er laget internt i samsung og viser hvordan de steg for steg kopierte hver minste detalj for å gjøre Galaxy S1 mest mulig lik iPhone. Dette dokumentet måtte de slukøret vise frem i en rettsak..

(link til saken)

 

 

edit:

Lastet opp dokumentet her også.

44_iPhone_GalaxyS1_review.pdf

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

 

...

 

 

 

 

Amiga Workbench 1985:

 

2ecfar9.jpg

 

Hvor langt tilbake vil du dra kopieringen?

 

 

Ikke så langt :)

 

Se på størrelsen på ikonene, marginene, fargepaletten, stilen..

 

Er ikke mye fri fantasi fra Samsung der i gården. Hadde det sett ut som bildet fra Amiga hadde jeg neppe sagt noe (men muligens knist litt)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...