Gå til innhold

TEST: Så bra fungerer Apple Pay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det ikke VISA eller noe som alt har et godt etablert betalingsystem som kommer med slike mobilbetalingsløsninger fremfor at alle mobilplattformer og produsenter skal jobbe med sine egne. Burde kanskje være noe regulert hvem som skal få lov til å sette opp slike ting også på linje med på utbygging av mobilnettet f.eks. 

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedproblemet blir da prisen brukerstedene må betale for dette.

Med BankAxept koster det noen få titalls ører per transaksjon, mens det for kredittkortbetaling (som alt slikt baserer seg på) fort blir mange ganger så dyrt. 

 

Denne kostnadsøkningen blir jo selvsagt pådyttet oss forbrukere til slutt, gjerne med tort-og-svie-påslag attpå.

 

Tanker?

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Skal jeg ikke påstå noe om hvor mye brukt det er, men Japan fikk vel mobilbetaling via NFC for over 10 år siden, så tipper det er mer utbredt enn andre steder.

 

Samtidig virker det ikke være så utbredt som det kanskje burde ha vært, hva er grunnen og vil det samme skje i resten av verdenen når vi kommer igang? 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke VISA eller noe som alt har et godt etablert betalingsystem som kommer med slike mobilbetalingsløsninger fremfor at alle mobilplattformer og produsenter skal jobbe med sine egne. Burde kanskje være noe regulert hvem som skal få lov til å sette opp slike ting også på linje med på utbygging av mobilnettet f.eks.

En eller annen gang i fremtiden så blir forhåpentligvis mobiltelefoner mer standardisert igjen. Er rett og slett håpløst at så mange ting er avhengig av hvilken mobiltelefon en har.

 

Det neste nå er jo at en t.o.m. må tenke på dette når en skal kjøpe seg bil.

 

Men Apple Play baserer seg vel allerede på VISA sin teknologi i bunn, så terminaler som fungerer med Iphone skal også kunne fungere med Android og WP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Morsomt at Valyou sin tjeneste blir omtalt som begrenset siden den kun fungerer med kunder som har Telenor eller Djouice, og har DNB eller Sparenbank1 Oslo-Akershus eller Nord-Norge.

 

...og samtidig glemmer at Apple Pay KUN fungerer med iPhone...

Det er nok av dem som bruker IPhone, og for alle andre er Android Pay et alternativ. Når begge er kommet på banen ryker både mCash og ValYou ut av markedet.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser at de også aksepterer ett eller annet med android-logo? Hvordan fungerer det?

www.android.com/pay

 

Takk, det hjalp ikke. Jeg kan også lese om løsningen til apple på nettsidene deres. 

 

 

Poenget var at butikken hadde tydelig mulighet til å ta i mot betaling på denne måten, så jeg gikk ut i fra at de hadde testet det også?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...