Gå til innhold

Dell lanserer «premium»-Chromebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere glemte å skrive at den har IPS-skjerm.   :)

Gleder meg, denne har jeg lyst på.   :dribble:

Jeg har prøvd å få tak i en brukt Pixel til levelig pris (mindre enn kr 5000), men det er nesten umulig.

Ser strålende ut ja. Men du får nok ikke i5 versjonen unde 5000 heller. i3en er vel rett i overkant av 5000. Men en annen fordel over Pixel maskinene er at denne kommer med norsk tastatur og man slipper å stresse med å importere den. Hadde den bare hatt USB type C. Akk. Blir vel valg mellom i3 og i5 for meg. Får se hva reviewene sier.

 

Litt mer info om maskinene her: http://www.omgchrome.com/dell-chromebook-13-specs-price-release-date-2/

Endret av Zappy1
Lenke til kommentar

"Det har nå begynt å komme Windows-konkurrenter til Chromebook: Acer Cloudbook er en ekstra billig Windows 10-laptop »"

 

Det er vel ikke nytt. Heller omvendt er mer riktig. Chromebook er nytt ikke windows.

 

Det som er "nytt" med disse er at de faktisk skal ha brukbar ytelse til vanlig bruk for de fleste, i motsetning til de små netbook-pc'ene som trengte 10 minutter tenkepause mellom hver endring du gjorde ("litt" overdrevet, riktignok...;-)) Med bedre skjermoppløsning, så kan de faktisk vise en nettside sånn nogenlunde brukbart også.

Lenke til kommentar

hvorfor i alle dager kunne de ikke slenge på den skjermen/rammen som er i xps 13? den har så deilige tynne rammer :wee:

Den er vakker. Men koster også en noen tusenlapper mer for å få den litt tynnere og lettere.

 

For å sammenligne litt:

XPS 13
USD799
15mmx 304mm x 200 mm
1.18kg (touch model weighs 1.26kg)
i3-5010U
128Gb SSD
4GB memory
1920 x 1080 InfinityEdge without touch
15 hour battery life
 
Chromebook 13
USD529
16,7mm x 323mm x 225 mm
1.62kg (non touch model weighs 1.47kg)
i3-5005U
16GB SSD
4GB memory
1920 x 1080 IPS with touch
12 hour battery life

Med XPSen får man i essensen 3 timer batteritid, tynnere og lettere, men uten touch for 280 USD

 

For hoppet opp til  8GB memory og i5 betaler du 200USD på XPSen og 280USD på Chromebooken. Touch på XPSen får man ikke før man er oppe i 1299USD (med da får man også høyere oppløsning).

 

 

En annen ting å tenke på er at Chromebook med 4 GB minne er helt uproblematisk, men det fungerer dårlig med Windows. 

Endret av Zappy1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...