Gå til innhold

Nå kan du oppgi posisjonen din i Google Maps på en ny måte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting i veien med lengdegrader og breddegrader, men det er ikke alltid det mest praktiske systemet.

Det blir så mange siffer å holde styr på, og man kan lett forveksle noe.

 

Dette andre systemet bruker betydelig færre sifre.

 

What3words bruker ord i stedet for tall. Ethvert sted på jordkloden kan angis med 3 ord.

Ulempen er at om du flytter deg noen få meter, så får du tre helt andre ord, og du skjønner ikke umiddelbart at de to stedene med helt forskjellige ord faktisk er i nærheten av hverandre. Men det er lett å oppgi posisjon via radio/telefon med denne metoden, siden de tre ordene er vanskeligere å misforstå enn en lang rekke siffer.

 

Ingen system er perfekt, men det koster så lite for en bedrift som Google å inkludere alle systemene i sin karttjeneste. Det er en stor fordel for de som ønsker å bruke dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i allverden er i veien med lengde og breddegrader?

 

Det er sjeldent at jeg ikke har en adresse og da har lengde og breddegrad fungert supert hver gang for min del.

-Da med bruk av bil GPS. (Garmin eller GPS integrert i bilen)

 

Google må gjerne bruke egne tall-/bokstavkoder, men det har nok begrenset verdi for den vanlige bilfører.

 

For de som bor "adresseløst" blir det jo brått mange format å forholde seg til også, dersom ulike karttjenester lager egne varianter.

Lenke til kommentar

Så man må aktivere at nettleseren skal forsøke å lese av hvor man befinner seg, for å få lokasjon. Siden PC'en min ikke har GPS så synes jeg dette virker begrensende.

 

Men, la oss si det blir en vellykket match, så vet plutselig leverandøren av denne tjenesten hvor den og den IP-adressen er lokalisert. Det i seg selv synes jeg er en kjip side med den.

 

Man har altså ikke noe kart hvor man kan ha det gøy og finne ut hvilken kode naboen har? Til det må man benytte helt andre liknende tjenester.

 

Når jeg bruker Google Maps, så kan jeg få koordinater derifra også, men finnes ikke dette nye systemet for Google Maps-bruk?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...