Gå til innhold

Se traileren til Quentin Tarantinos nye western


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har dette med teknologi å gjøre? For all del, gleder meg enorm til Hateful Eight, da den er blant de filmer i år (Sicario, The Revenant og Spectre) som jeg gleder meg mest til. Men ser ikke helt hva en slik artikkel gjør på Teknofil.

 

Enig, kanskje temaet hvor dårlig "gammeldags film som likevel ser bra ut" er det teknofil vil frem til? (Såvidt jeg vet så er denne filmen filmet med 70mm analog film, som også er et poeng i traileren (og forsåvidt i artikkelen), 70mm panavision (hehe) er fremkalt i den siste scenen.

Tim Roth ser bedre ut enn på lenge, men filmen ser mere ut som en ren komedie enn det jeg trodde. Ikke nødvendigvis dårlig det!

Lenke til kommentar

 

Hva har dette med teknologi å gjøre? For all del, gleder meg enorm til Hateful Eight, da den er blant de filmer i år (Sicario, The Revenant og Spectre) som jeg gleder meg mest til. Men ser ikke helt hva en slik artikkel gjør på Teknofil.

Enig, kanskje temaet hvor dårlig "gammeldags film som likevel ser bra ut" er det teknofil vil frem til? (Såvidt jeg vet så er denne filmen filmet med 70mm analog film, som også er et poeng i traileren (og forsåvidt i artikkelen), 70mm panavision (hehe) er fremkalt i den siste scenen.

Tim Roth ser bedre ut enn på lenge, men filmen ser mere ut som en ren komedie enn det jeg trodde. Ikke nødvendigvis dårlig det!

 

 

Filmer har vært filmet analogt siden dens fødsel, og selv i dag, når digitale kameraer og projeksjoner har tatt over, er en vesentlig mengde filmer tatt opp analogt. Alle de største blockbusterne som kommer ut i år, The Hunger Games, Spectre og Star Wars, er filmet analogt. Mad Max: Fury Road var filmet analogt. Mission Impossible 5 var filmet analogt.

 

Desto mindre blir ikke relevansen, når alle kinoer i Norge viser filmer med digitale prosjektorer. Nesten hele meningen med analoge filmer forsvinner da.

 

Du må også gjerne forklare meg hva du mener med "gammeldags film som likevel ser bra ut". 

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...