Gå til innhold

SNIKTITT: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte ikke Ground Zeroes overhode så jeg er skeptisk til dette. Misliker basebygginga og soldat-rekrutteringa fra PSP-spillene også. Vil ha totalt gale, lineære historier ala MGS2 og 3 og 4. Liker ikke retningen serien har tatt etter det.

 

Helt enig, fikk vondt inni meg av å se den ballongen man kunne trylle vekk lik med.

Lenke til kommentar

Likte ikke Ground Zeroes overhode så jeg er skeptisk til dette. Misliker basebygginga og soldat-rekrutteringa fra PSP-spillene også. Vil ha totalt gale, lineære historier ala MGS2 og 3 og 4. Liker ikke retningen serien har tatt etter det.

 

Helt enig, Peace Walker var en skikkelig turn-off, selv om jeg likte historien veldig godt så falt aldri det andre helt i smak. Får se hvordan dette blir og ikke minst kjører på PC, men vil gjerne lese anmeldelser før jeg kjøper.

Lenke til kommentar

Jeg likte Ground Zeroes godt, selv om det var kort. Å gjennomføre oppdraget uten å utløse alarmen krevde virkelig at man var metodisk og forsiktig, og jeg feilet totalt en stund før jeg begynte å lære meg området, og jeg tenker at det er sånn det skal fungere. I MGS4 snublet jeg meg gjennom område etter område helt uten å føle at jeg hadde mestret dem.

Lenke til kommentar

"Med dette i bakhodet får man håpe det ikke er en slags blockbuster-etteraping ateauren Kojima har gått for når han nå har latt seg inspirere av Red Dead Redemption og Grand Theft Auto V, og om ikke lang tid presenterer sitt nye verk, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain."

ateauren Kojima.. Hva betyr "ateauren"?

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg var veldig glad i MGS på PS1 og oppfølgeren på PS2 i sin tid. Etter det har jeg dog ikke spilt noen av etterfølgerne.

 

Er det likevel mulig for meg å plukke opp denne tittelen og ha glede av den? Eller må jeg kjenne enhver krik og krok av historien.

Må innrømme at det går litt i surr hvem Solid Snake er, etter å ha lest om Liquid Snake og gud og Herman.

Lenke til kommentar

"Med dette i bakhodet får man håpe det ikke er en slags blockbuster-etteraping ateauren Kojima har gått for når han nå har latt seg inspirere av Red Dead Redemption og Grand Theft Auto V, og om ikke lang tid presenterer sitt nye verk, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain."

ateauren Kojima.. Hva betyr "ateauren"?

 

Auteur. Det menes vel bare at det er Kojima og hans visjon som har bestemt det meste i spillet, at det i stor grad er hans verk mer enn studioets.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg husker jeg var veldig glad i MGS på PS1 og oppfølgeren på PS2 i sin tid. Etter det har jeg dog ikke spilt noen av etterfølgerne.

 

Er det likevel mulig for meg å plukke opp denne tittelen og ha glede av den? Eller må jeg kjenne enhver krik og krok av historien.

Må innrømme at det går litt i surr hvem Solid Snake er, etter å ha lest om Liquid Snake og gud og Herman.

Vel det skal jeg gjøre forvirringen komplett og si at det er ikke Solid Snake du spiller i dette spillet, men Big Boss :p

 

Skal igjennom Snake Eater igjen nå til friuken før dette kommer for å friske opp litt, tror ikke det blir tid til en ny runde med Peace Walker,så får heller lese meg opp igjen på storyen der. Gleder meg meget til PP :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ser at Gamer sitt syn på japan fortsatt er ræva, hold dere til vestlige spill takk, visst dere skal gjøre slikt flisespikkeri i hver eneste anmeldelse.

 

Dere rett og slett skriver som om spillene der fra er under dere og rett og slett gjør narr av art og gameplay stilen,

 

News flash, resten av verden setter pris på den gale fantasien, og det er kun dere som holder på slikt nå.

Lenke til kommentar

Ser at Gamer sitt syn på japan fortsatt er ræva, hold dere til vestlige spill takk, visst dere skal gjøre slikt flisespikkeri i hver eneste anmeldelse.

 

Dere rett og slett skriver som om spillene der fra er under dere og rett og slett gjør narr av art og gameplay stilen,

 

News flash, resten av verden setter pris på den gale fantasien, og det er kun dere som holder på slikt nå.

 

Problemet mitt er at de har tona ned galskapen for mye og at jeg ikke er så interessert i det åpne verden-aspektet :)

Lenke til kommentar

Ser at Gamer sitt syn på japan fortsatt er ræva, hold dere til vestlige spill takk, visst dere skal gjøre slikt flisespikkeri i hver eneste anmeldelse.

 

Dere rett og slett skriver som om spillene der fra er under dere og rett og slett gjør narr av art og gameplay stilen,

 

News flash, resten av verden setter pris på den gale fantasien, og det er kun dere som holder på slikt nå.

 

Du har kanskje ikke fått med deg at Magnus faktisk er ganske stor fan av Metal Gear-serien, og at han liker det absurde og rare? Tror ikke han mener å kritisere et helt land og hvordan de utvikler spill bare fordi han har noen ankepunkter å komme med på et spill han spilte i en time på Gamescom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg meget til dette. Har spilt prologen til døde. Å ser frem til å teleportere sauer gjennom ormhull. Disse spillene har alltid hatt en gjenspillbarhet så få andre spill har hatt for min del. Spiller først spille gjennom med ting på et litt seriøst plan. Og når andre gang starter, så blir det spillet balls out crazy.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Spilte nettopp gjennom prologen, og like etter ba jeg om refund på Steam.
 
Maken til flåsete tull har jeg aldri vært borti.
Saints Row var mer realistisk enn prologen til MGS TPP.
 
Resten av spillet er kanskje bedre, men når man starter på sykehuset og det plutselig kommer

 

en jente som kan fly og starte brann og en djevel av flammer som eksploderer alt som irriterer den samt en gigantisk flyvende hval som knuser sykehuset, for deretter å bli jaktet av flammedjevelen på en enhjørning

og så gå videre til neste mission hvor dette tilsynelatende var en normal opplevelse... Nei, da gir jeg opp.

 

Smaken er som baken og alt det der, men for meg var dette like smakløst som selve baken...

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...