Gå til innhold

KOMMENTAR: Tek.no 2007: –Derfor er iPhone uinteressant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

 

 

Nettleseren støttet for øvrig ikke Flash, som i 2007 var en den vanligste standarden på nettsider som strømmet video.

 

At den ikke gjorde det har vel litt av æren for at den (eller andre mobiler) ikke trenger gjøre det i 2015

Lenke til kommentar

Jeg trodde selv at iPhone ikke kom til å ta av såpass mye som den gjorde.

Men nå er jeg også ganske så sikker på at uten genialt markedsførsingstrategem og det at man fikk telefonen til å bli et "må ha" produkt uten at det tekniske trengte å være "bedre" enn konkurrentene hadde svært mye å si.

 

I dag ser jeg at markedet begynner å endre seg og det er akkurat der Apple kanskje kommer til å feile , jeg forstår fortsatt ikke at de ikke har laget et ordentlig vanntett telefon , at glasset og bruksmåten har kunnet sørget for at telefonen ikke har blitt knust såpass enkelt og ikke minst vært holdbar i lengre tid enn dagens telefoner.

 

Man bør jo huske på at Nokia forsvant på under 2 år , det samme kan skje med andre store selskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

 

Man bør jo huske på at Nokia forsvant på under 2 år , det samme kan skje med andre store selskap.

 

 

Litt forskjell på Nokia og Apple mht størrelse. MS hadde vært en bedre sammenlikning, og det selskapet viser det seg veldig vanskelig å bli kvitt uansett hvor mye dumt de gjør

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Nå har Iphone gådd fra å være en liten klumpete telefon tom 5+ og til å bli lik alle de andre tlf. sliter fremdeles med å forst¨å hvorfor disse selger :)

  

For mange hadde dere helt rett i konklusjonen at iPhone var totalt uinteressant.

  

jeg vi nå påstå at det i veldig stor grad er reklamen som sier " må ha" som berger Apple her

Da trenger den ikke å være en helt topp telefon

  

iPhone er merkelig. Jeg fatter ikke hvorfor folk vil ha den.

Jeg har en vag formening om at dette er feil sted å argumentete for at iPhone er bra... Men, til saken. Omtremt samtidig var det en kar i NetCom som kalte iPhone for en "Shitty telefon". Er det noen her på forumet som klarer å finne frem til den artikkelen. Jeg tror faktisk han sa det i et intervju på amobil.no.

 

Da blir både fanboys og Apple-hatere glade.

Lenke til kommentar

Solide kvalitetsløsninger det alt fungerer svært godt sammen er nok også en del av den enorme suksessen. Det er imponerende å tenke på hva Apple har fått til etter å nesten vært konkurs for rundt 20 år siden.

 

Rett og slett imponerende.

Endret av rogkas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den foerste (eneste) riktig bra apple mobilen var iphone4.

 

Har fortsatt ikke skjoennt hypen med iphone3g, synes nokia (n97) var bedre på allt bortsett fra at dem hade litt for lite ram (128mb). Kunne mye som ikke iphone kunne for eksempel multitasking, bruke bluetooth, expandere lagring med microSD, ta gode bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott telefon, som både ser bra ut, fungerer bra, gir høy kvalitetfølelse, har et flott økosystem og godt utvalg av veldig godt optimaliserte apper osv.. Har vel alle vært faktorer som har fått iPhone til å slå an såpass som det har gjort.

 

Det som fikk iPhone til å "boome" i starten var vel hovedsaklig en programvarepakke/løsning som folk flest faktisk fant tiltalende, og en touchskjermløsning som faktisk føltes brukbar og ikke håpløst irriterende som det meste andre hadde på markedet på det daværende tidspunktet.

 

 

Husker jeg anskaffet første Google Nexus telefon, aka Nexus One fra HTC og Android v2.0.X føltes jo som et hobbyprosjekt iforhold til iOS på den tiden. Mye har forandret seg siden da, men det tok endel år før Android klarte å komme helt opp på samme nivået hva gjelder brukervennlig programvare og UX og innen det tid så hadde jo Appe allerede kapret en hel del brukere som har vist seg å være veldig lojale mot Apple.

 

 

Nå har iPhone vært den mestselgende modellen på markedet i flere år og salgstallene blir bare bedre og bedre, så det er jo mange som har blitt investert i Apple sitt økosystem og forskjellene fra iOS til Android og Windows Phone er ikke store nok til at folk bytter bare for å bytte så Apple vil nok holde på veldig mange av de kundene de har kapret i veldig lang tid fremover.

 

Og en ting Apple fremdeles har gående for seg er bedre optimalisering på applikasjoner, det at Android baserer seg på Java er jo ikke akkurat noen stor fordel med tanke på optimalisering av apper og når det samtidig er høyere betalingsvilje hos kunder med iOS, du har langt færre variabler å optimalisere for så er det jo langt enklere å utnytte nye API-er og finesser og utvikle bedre optimalisert programvare generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple har et stort problem .

sakene fungerer bra i utgangspunktet.

De hadde nok fungert enda bedre hvis de hadde fungert slik alle vil det

Det er også problemet ,tingene funger ikke slik alle ønsker de skal gjøre

 

andre ting som kan være problematisk er at Apple går lit for fort frem på enkelte ting og helder for mye igjen på andre

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Den foerste (eneste) riktig bra apple mobilen var iphone4.

 

Har fortsatt ikke skjoennt hypen med iphone3g, synes nokia (n97) var bedre på allt bortsett fra at dem hade litt for lite ram (128mb). Kunne mye som ikke iphone kunne for eksempel multitasking, bruke bluetooth, expandere lagring med microSD, ta gode bilder.

 

 

Nå hadde jeg både Nokia N95 og N97, foretrakk faktisk førstnevnte da jeg syntes N97 ble noe uhåndterlig i bruk og hvis du ikke klarer å forstå hvorfor iPhone 3G / 3GS slo an fremfor disse så har du ikke mye forståelse for hva den vanlige mannen i gata faktisk trenger av teknologiske produkter.

 

N95 og N97 med Symbian OS var noe skikkelig herk hva gjelder brukervennlighet, og appsituasjonen var jo et virvar og helt forferdelig dårlig sammenlignet med situasjonen til iOS hvor apper ikke bare så bedre ut, fungerte bedre og det hele men var langt enklere å finne, installere osv.. For ikke å snakke om at minnehåndteringen på Symbian var grisedårlig, var ofte jeg ikke kunne motta SMS på N95 fordi minne var flyt opp og jeg måtte sitte å manuelt drepe prosesser i et desperat håp om å kunne få inn tekstmeldinger...

 

Brukervennligheten ved bruk av den trykksensitive skjermen var jo heller ikke noen fryd sammenlignet med iPhone for å si det sånn.. Også var det jo dette med DAC+effektforsterker og den type ting da. Det å bruke N95 og N97 som musikkavspiller krevde at du ikke hadde store krav til lydkvalitet for å si det sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apple har et stort problem .

sakene fungerer bra i utgangspunktet.

De hadde nok fungert enda bedre hvis de hadde fungert slik alle vil det

Det er også problemet ,tingene funger ikke slik alle ønsker de skal gjøre

 

 

Om Apple har et kjempeproblem, så har vel ALLE et kjempeproblem? Apple er tross alt det selskapet som år etter år har solgt de mestselgende modellene på markedet og har suverent best inntjening av samtlige i markedet? Om dette er å ha et kjempeproblem som bedrift, så kan jo egentlig alle sammen legge ned med en eneste gang.

Lenke til kommentar

Apple har et stort problem .

sakene fungerer bra i utgangspunktet.

De hadde nok fungert enda bedre hvis de hadde fungert slik alle vil det

Det er også problemet ,tingene funger ikke slik alle ønsker de skal gjøre

 

andre ting som kan være problematisk er at Apple går lit for fort frem på enkelte ting og helder for mye igjen på andre

 

Jammen var det ikke fritt for elg her heller og det der var nok et merkelig innlegg.

 

Har Apple et stort problem? Neppe. De selger telefoner i bøtter og spann og har en hel masse fornøyde brukere.

 

Finnes det en telefon i dag som fungere slik som alle vil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple har et stort problem .

sakene fungerer bra i utgangspunktet.

De hadde nok fungert enda bedre hvis de hadde fungert slik alle vil det

Det er også problemet ,tingene funger ikke slik alle ønsker de skal gjøre

 

andre ting som kan være problematisk er at Apple går lit for fort frem på enkelte ting og helder for mye igjen på andre

Det var da et utrolig spesifikt innlegg!

Lenke til kommentar

 

Apple har et stort problem .

sakene fungerer bra i utgangspunktet.

De hadde nok fungert enda bedre hvis de hadde fungert slik alle vil det

Det er også problemet ,tingene funger ikke slik alle ønsker de skal gjøre

 

 

Om Apple har et kjempeproblem, så har vel ALLE et kjempeproblem? Apple er tross alt det selskapet som år etter år har solgt de mestselgende modellene på markedet og har suverent best inntjening av samtlige i markedet? Om dette er å ha et kjempeproblem som bedrift, så kan jo egentlig alle sammen legge ned med en eneste gang.

 

Det er jo ikke så rart når det er press  på å kjøpe telefonen deres samtidig som alle produktene er stivt priset .

alle har ikke det problemet da de lar være å kjøpe Apple dingser

 

Forskjellen er at konkurrentene ( hver for seg ) har flere alternativer å velge mellom

 

man kan ikke komme forbi at flere av Apple dingsene oppfattes som sak man må ha for vise seg frem , på samme måte som alle som bruker dyre biler som "penis-forlenger"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...