Gå til innhold

Kraftig vekst for Apples nye musikktjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AM er dårligere enn Spotify på absolutt alle måter bortsett fra én, og det er at de har folk som sitter og lager interessante spillelister basert på dine preferanser. Ikke bare autogenerert motstandsløs drit som hos Spotify, men godt gjennomtenkte utvalg basert på forskjellige ting. I går fikk jeg f.eks listen "inspirasjonskilder for Flaming Lips tidlig i karrieren". For meg er det nok til å bytte, og til å godta at resten av løsningen er dårligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er det bare jeg som har opplevd at Apple Music plutselig har fått et vesentlig dårligere utvalg enn hva Spotify har (og hva det hadde tidligere). Virker nesten som om de har fjernet favorittartistene mine :(

Lenke til kommentar

AM er dårligere enn Spotify på absolutt alle måter bortsett fra én, og det er at de har folk som sitter og lager interessante spillelister basert på dine preferanser. Ikke bare autogenerert motstandsløs drit som hos Spotify, men godt gjennomtenkte utvalg basert på forskjellige ting. I går fikk jeg f.eks listen "inspirasjonskilder for Flaming Lips tidlig i karrieren". For meg er det nok til å bytte, og til å godta at resten av løsningen er dårligere.

 

Hva med å bruke gratisabonnementet til å finne ny musikk? Gjør dette selv og har funnet et par nye sanger som har blitt lagt til i Spotify.

 

Dog synes jeg Spotify har bedre utvalg og kommer hvertfall foreløig til å holde meg til Spotify.

 

Uansett er det hvertfall bra at Spotify får en utfordrer, så lenge konkurransen er sunn selvfølgelig. Blir bare bedre for oss forbrukere da :)

Lenke til kommentar

AM er dårligere enn Spotify på absolutt alle måter bortsett fra én

 

Jeg tror jeg har vært enig med deg i nesten alle andre innlegg jeg har registrert, det du skriver her stemmer ikke for min del. Jeg syns AM er bedre enn Spotify på nesten alt, og det er etter at AM kun har vært tilgjengelig noen få uker.

 

(Resten av innlegget ditt, som jeg har klippet bort, stemmer bra for min opplevelse...:-))

 

 

Spotify er heller ikke noe dårlig valg å fortsette med for dem som liker det best, eller hva det nå måtte være man har av årsaker. Det er jo ikke verre enn at man velger det man liker best...:-)

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Spotify-bruker i mange år, men aldri brukt det. Aldri. Apple Music signet jeg opp med en gang. Synes det er kjempegreier. Særlig når jeg har det rett i iTunes sammen med min "fysiske" musikksamling. Så hater jeg tredjepartsvare..

 

Hvorfor tok du i bruk Apple Music med en gang, men ikke Spotify da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

AM er dårligere enn Spotify på absolutt alle måter bortsett fra én

 

Jeg tror jeg har vært enig med deg i nesten alle andre innlegg jeg har registrert, det du skriver her stemmer ikke for min del. Jeg syns AM er bedre enn Spotify på nesten alt, og det er etter at AM kun har vært tilgjengelig noen få uker.

 

(Resten av innlegget ditt, som jeg har klippet bort, stemmer bra for min opplevelse...:-))

 

 

Spotify er heller ikke noe dårlig valg å fortsette med for dem som liker det best, eller hva det nå måtte være man har av årsaker. Det er jo ikke verre enn at man velger det man liker best...:-)

 

 

Hvorfor er Apple Music er bedre på nesten alt? Jeg har prøvd det en stund fra og til, men opplever at jeg ikke blir venn med grensesnittet, det er rotete og skaper ikke en sømløs overgang mellom disklagret musikk og strømmet musikk når man søker. Hvis jeg søker får jeg per fast innstilling kun opp lokal musikk, men må manuelt gå over til Apple Music i søkefeltet for å finne strømbar musikk. I tillegg liker jeg bedre hele søkefunksjonen på spotify hvor man får opp en fin liste av artister/sanger/album med en gang man starter skrivingen. 

 

For min musikksmak, har de et dårligere musikktilbud enn Spotify. 

 

Jeg skulle egentlig likt å vite hva fordelene med Apple Music er, for jeg har som sagt prøvd det uten å helt se den store gevinsten (utenom disse håndlaga spillelistene, som ikke interesserer meg). 

 

Når dette er sagt mener jeg ikke at spotify er perfekt, langt derifra, men jeg ser ikke AM som noen reddende engel.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Ser for meg det blir vanskelig og bli direkte bedre en Spotify siden de er rimelige, har massivt utvalg og selve appen syntes i det minste jeg er veldig bra. Tipper at de får mange brukere pga. "Apple".

 

Det er skikkelig bra å forhåndsdømme et produkt basert på egen synsing og ikke erfaring.

Endret av rasivert
Lenke til kommentar

 

Ser for meg det blir vanskelig og bli direkte bedre en Spotify siden de er rimelige, har massivt utvalg og selve appen syntes i det minste jeg er veldig bra. Tipper at de får mange brukere pga. "Apple".

 

Det er skikkelig bra å forhåndsdømme et produkt basert på egen synsing og ikke erfaring.

 

 

Hvilken "forhåndsdømming" er det du tenker på? 

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er Apple Music er bedre på nesten alt?

...

Vel, det er det for meg. Jeg syns det er et mer intuitivt brukergrensesnitt som jeg også syns er friskere og mer moderne. Jeg finner den musikken jeg liker lettere. Det er bedre integrert mot iOS/OSx/iCloud.

 

Men legg merke til at jeg skriver FOR MEG da...:-)

Lenke til kommentar

 

Ser for meg det blir vanskelig og bli direkte bedre en Spotify siden de er rimelige, har massivt utvalg og selve appen syntes i det minste jeg er veldig bra. Tipper at de får mange brukere pga. "Apple".

 

Det er skikkelig bra å forhåndsdømme et produkt basert på egen synsing og ikke erfaring.

 

Jeg sa ingenting om produktet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor tok du i bruk Apple Music med en gang, men ikke Spotify da?

 

Fordi Apple, vel! 

 

Du verden, "Nå foreligger det tall som viser at musikkstrømmetjenesten har vokst kraftig siden lansering". Du snakker om journalistikk på høyt nivå.

 

Tjenesten har vokst med ∞ %!! OMG Apple orgasme. Seriøst, dog. Gitt hvor mange brukere Apple har integrert inn i hele eller deler av Apple-universet, og hvor mye omtale og hype ethvert Apple-produkt får i egenskap av å være Apple-produkt, så måtte Apple Music virkelig vært elendig om det ikke skulle bli en suksess. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...