Gå til innhold

ANBEFALING: Ti supre mobilvalg til skolestart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at det testes mer på rimelige mobiler også. Man får tross alt mye for pengene på en del modeller nå.

 

Dette med 4G blir jo mer og mer vanlig, men er også etter min mening delvis "pr jippo" (brått er 3G liksom ikke noe og 4G det stooore). Den generasjon 3G (3G har jo utviklet seg voldsomt siden det kom vedr. hastigetsklasse m.m.) som er i dag, er jo rask nok til selv HD video m.m., dessuten tar 4G litt mer batteri også.

 

Noen er også lettere uheldig med å miste telefonen, både i bakken eller rote den bort. Samt at dyrere mobiler også lettere blir stjålet.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

For android får man ofte mye for pengene ved å kjøpe en toppmodell fra en generasjon eller flere tilbake. De koster stort sett det samme som mellomklassemobilene, men er i mange tilfeller kraftigere og blir generelt oppdatert over lengre tid - spesielt Sony sine.

 

og HTC

Lenke til kommentar

Lefdal selger Lumia 830 til 1795,-. Det er mye for penga!

 

Vurderer 830 sterkt etter at jeg knuste skjermen på min 920. Reparasjon koster 1200,- så dag kan jeg heller legge inn 600,- ekstra for å få en nyere, tynnere og mer fleksibel modell(bytte batteri og minnekort) selv om det ikke er siste skrik.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Skjønner godt at det fokuseres på rimelige og mellomklassemodeller. Det jeg ikke helt skjønner er at dere snakker om S6 Edge og iPhone 6 f.eks.  Skal ikke studenter liksom ha dårlig råd?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Skjønner godt at det fokuseres på rimelige og mellomklassemodeller. Det jeg ikke helt skjønner er at dere snakker om S6 Edge og iPhone 6 f.eks.  Skal ikke studenter liksom ha dårlig råd?

Tja. De kan jo slumpe til å ha greie foreldre eller en kjæreste med inntekt. Eller de kan ha jobb ved siden av studiene.

Lenke til kommentar

Hvorfor må man kjøpe seg mobil til skolestart?

Er det sånn at den mobilen man hadde i sommerferien plutselig ble for dårlig?

Kan skjønne hjelp til kjøp av skole-laptop, men dette blir for dumt.

Handelstanden skal ha foten sin "inn" overalt hvor "skolestart" kan koples til salg/produkter .

Er det noen som ikke vil kjøpe nye mobiler til nytt studie/skoleår får de prøve å ikke gi etter for alt kjøpepresset.

Men jeg syns det er litt dårlig gjort av tekniske fora og nettsteder som dette å hive seg på samme. Tek har tross alt lagt inn kjøperåd både i budsjett og mellomklasse , :thumbsup: for det.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Skjønner godt at det fokuseres på rimelige og mellomklassemodeller. Det jeg ikke helt skjønner er at dere snakker om S6 Edge og iPhone 6 f.eks.  Skal ikke studenter liksom ha dårlig råd?

Økonomi er visst ikke spørsmålet når sauene skal ha seg en i-telefon.

 

Hva koster de to F1.4-objektivene du nevner i signaturen din? Og Sigma 10-20 millimetern? Du kunne sikkert ha klart deg med billigere F2.0-objektiver, men du hadde råd til det dyreste og da kjøpte du det dyreste. Sånn tenkte jeg også da jeg kjøpte de telefonene du finner i signaturen min.

 

Edit: denne kommentaren går til -Slaktarn-, hvis det ikke kommer tydelig frem.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Skjønner godt at det fokuseres på rimelige og mellomklassemodeller. Det jeg ikke helt skjønner er at dere snakker om S6 Edge og iPhone 6 f.eks.  Skal ikke studenter liksom ha dårlig råd?

Økonomi er visst ikke spørsmålet når sauene skal ha seg en i-telefon.

 

Gratulerer, denne kommentaren er det mest idiotiske jeg har lest hele uka.

Lenke til kommentar

Finner det litt merkelig at Huawei P8 ikke er å finne på lista. Det er en utrolig god telefon, og listepris er rett over 4000, som legger den mellom mellom- og toppklassen, prismessig, men rett i toppklassen, hva ytelse angår.

 

Jeg vet at noen har problemer med merket, som er forståelig, men Huawei har trappet opp modellene sine kraftig det siste året, med modeller som P7, Honor 6, Y550, Honor 4X, P8 Lite, og ikke minst P8.

 

Noen er også litt skeptiske til Huaweis grensesnitt; Emotion UI. Selv har jeg lite problem med det, men P8, i motsetning til P7, har full støtte for å endre på dette, så de som ønsker å bruke Aviate, Nova eller noen andre Launchere, står fritt til å gjøre akkurat som de selv ønsker.

 

Jeg har en P8. Jeg er fornøyd med telefonen jevnt over. Det eneste jeg har å si på telefonen, er batteritid, som framstår som under gjennomsnitt, og at lagringsplassen kun er på 16GB. Her kan man selvfølgelig presse inn et minnekort av ønsket størrelse, men Apper kan desverre ikke legges på minnekort lenger(Lenge leve Android 2.3, der dette var fullt mulig). Utover det er telefonen snappy som fy, pen å se på, og kommer fullspekket av funksjoner du kan velge å bruke eller ikke. Stemmekommandoen "Okay Emy, where are you?" trigger en hendelse hvor telefonen sier hvor den er, og lyser opp. Knokene bruker man for å ta skjermdumper. Kameraet er overraskende bra, og den har forsåvidt også meget gode løsninger på strømsparing.

 

Så her mener iallefall jeg at dere har bommet litt, hva toppmodeller angår.

 

Forsåvidt er jeg også enig med Ham&Cheese, om at Huawei Honor 6 fortjener en plass i mellomklassen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Skjønner godt at det fokuseres på rimelige og mellomklassemodeller. Det jeg ikke helt skjønner er at dere snakker om S6 Edge og iPhone 6 f.eks.  Skal ikke studenter liksom ha dårlig råd?

Økonomi er visst ikke spørsmålet når sauene skal ha seg en i-telefon.

 

Hva koster de to F1.4-objektivene du nevner i signaturen din? Og Sigma 10-20 millimetern? Du kunne sikkert ha klart deg med billigere F2.0-objektiver, men du hadde råd til det dyreste og da kjøpte du det dyreste. Sånn tenkte jeg også da jeg kjøpte de telefonene du finner i signaturen min.

 

Edit: denne kommentaren går til -Slaktarn-, hvis det ikke kommer tydelig frem.

 

 

Fin stråmann. Objektivene er kjøpt brukt, samtlige av dem. Til en veldig god pris, og de er absolutt ikke de dyreste, det hadde du visst om du visste hva du snakket om.

Men her er det snakk om en mobiltelefon, en økonomisk mobiltelefon til studenter, ikke glass til en dyr hobby.

Hva jeg gjør med min halve million i året i en alder av passerte 30 har du ikke en dritt med å uttale deg om.

 

Akkurat på samme måte bryr jeg meg ikke om hva folk kaster bort pengene sine på, men man antar at studenter som skal begynne på studier har trang økonomi, og da er det vel ikke akkurat toppmodellene til blodpris som står øverst på innkjøpslista.

Man begynner og lure når "bling" er blitt viktigere enn skolebøker og de hjelpemidlene man trenger som student.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...