Gå til innhold

RYKTE: – Snart kommer den nye Apple TV-versjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja takk!

 

Høres ut som mye bra her. Men tror TV-tjenesten til å begynne med blir USA Only, og vil nok ta minst en aTV-generasjon til før den kommer hit til lands, tror jeg.

 

Om de nå i tillegg klarer å få ut fingeren på den ene tingen som jeg tror de fleste savner, nemlig å kunne spille av innhold fra egen NAS eller delt katalog, og som ikke krever bare Apples offisielt støttede formater og iTunes, men og disse formatene som "pirater" (oss vanlige mennesker) bruker, uten at den krever jailbreak.

 

Så vil nok noen forlange at den og bør få støtte for 4K 60Hz, og jeg er forsåvidt ikke uenig i at det burde komme samtidig. Med tanke på hvilken CPU de putter i den, så er det kanskje ikke veldig usannsynlig. Tror og det er nødvendig for å lokke folk over fra Chromestick.

 

De bør og åpne enda mer for airplay-støtte fra annet enn egne enheter, så man slipper å bruke tredjepartsløsninger for å spille av fra Android og MS-baserte enheter.

Lenke til kommentar

Tipper man kan se langt etter "piratstøtte" (altså NAS etc.) på AppleTV. Det måtte i såfall være via en Appstore som f.eks tillater Plex etc. å lage apper til enheten.

 

Ja, det finnes folk som har rippet dvd-samlinga, men de er neppe i målgruppa her.

 

Mistenker at det samme gjelder 4k for denne generasjonen, men det ville jeg ikke satt penger på.

 

Det jeg virkelig ønsker meg er en App Store (spill, kanaler) og fortsatt støtte for wired nett. Dessuten håper jeg de fikser fjernkontrollen og fortatt ikke krever at man bruker telefon for å betjene. Da er jeg happy.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Hørt om programmet Beamer? Har brukt det i flere år nå, og fungerer strålende. Man bare åpner en filmfil i Beamer på macen(usikker på om det finnes windows versjon), så streames innholdet automatisk til ATVen. Srt filer fungerer også.

 

Jeg synes i hvert fall det har vært en bedre løsning enn feks Plex eller Air video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...