Gå til innhold

SAMLETEST: Her er vår anbefaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder adaptere og økosystem kan det være verdt å nevne at Sony allerede har et adapter som gir deg god autofokus på A-mount, og at dem snart kommer med adaptere til både Nikon og Canon. Dette vil gi et ganske så godt utvalg i objektiver, i tillegg til at man vil kunne bruke evt. gamle linser som man har liggende.

 

Skaffer du deg f.eks. LA-EA4 vil du kunne kjøpe den en god gammel minolta beercan 70-210 med AF fra ebay for en tusenlapp.

 

Det kan også være lurt å sjekke byggekvalitet og prisnivå på evt. linser man ser for seg å kjøpe i fremtiden. Noen produsenter bruker mye plastik og elektronikk som ikke eldes like godt.

Lenke til kommentar

Når det gjelder adaptere og økosystem kan det være verdt å nevne at Sony allerede har et adapter som gir deg god autofokus på A-mount, og at dem snart kommer med adaptere til både Nikon og Canon. Dette vil gi et ganske så godt utvalg i objektiver, i tillegg til at man vil kunne bruke evt. gamle linser som man har liggende.

 

Skaffer du deg f.eks. LA-EA4 vil du kunne kjøpe den en god gammel minolta beercan 70-210 med AF fra ebay for en tusenlapp.

 

Det kan også være lurt å sjekke byggekvalitet og prisnivå på evt. linser man ser for seg å kjøpe i fremtiden. Noen produsenter bruker mye plastik og elektronikk som ikke eldes like godt.

 

Har ikke alle systemene adpatere? Det er jo adaptere til omtrent "alt" på mFT ihvertfall?

 

Og hvilke produsenter bruker elektronikk som ikke eldes godt? Hva slags elektronikk er det?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder adaptere og økosystem kan det være verdt å nevne at Sony allerede har et adapter som gir deg god autofokus på A-mount, og at dem snart kommer med adaptere til både Nikon og Canon. Dette vil gi et ganske så godt utvalg i objektiver, i tillegg til at man vil kunne bruke evt. gamle linser som man har liggende.

 

Skaffer du deg f.eks. LA-EA4 vil du kunne kjøpe den en god gammel minolta beercan 70-210 med AF fra ebay for en tusenlapp.

 

Det kan også være lurt å sjekke byggekvalitet og prisnivå på evt. linser man ser for seg å kjøpe i fremtiden. Noen produsenter bruker mye plastik og elektronikk som ikke eldes like godt.

 

Har ikke alle systemene adpatere? Det er jo adaptere til omtrent "alt" på mFT ihvertfall?

 

Og hvilke produsenter bruker elektronikk som ikke eldes godt? Hva slags elektronikk er det?

 

AtW

 

 

Joda du får adaptere til det meste. Det jeg skulle frem til var at det er et få tall produsenter som tilbyr adaptere som faktisk lar deg utnytte "fremmede" objektiver til det fulle. Mao. du kan bruke objektiver fra 80-tallet med autofokus.

 

Når jeg sier elektronikk så mener jeg de små motorene og hva det nå enn måtte være som som styrer både autofokus og optisk bildestabilisering inne i objektivene til disse speilløse kameraene. I tillegg har Samsung slengt inn en ekstra funksjonsknapp og velger via fokusringen.

Ønsker bare å gjøre folk oppmerksomme på at man sjekker kvaliteten på evt. tilleggsutstyr. Kjøpte meg en NX210 for noen år siden, og det er ikke alltid elektronikken vil oppføre seg lengre. Den kan f.eks. skifte mellom moduser uten at jeg har gjort noe annet enn å holde i kameraet. Plastikken "knirker" også mye mer enn da jeg kjøpte det. Det har for all del vært et godt kamera, men i ettertid angrer jeg litt da jeg ser kvaliteten til konkurrentene. Det virker på meg som om enkelte produsenter er mer opptatt av å pushe nye produkter enn å bygge et ordentlig økosystem rundt produktene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...