Gå til innhold

Gutta fra Top Gear går til Amazons strømmetjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amazon vet at nesten alle land med internett, også har folk som ser på Top Gear. Det ville ha vært utenkelig at de kun skal gjøre tv-serien tilgjengelig for USA og UK. Men torrent blir det uansett. Håper dog ikke vi må betale like mye som netflix for å se det, da de neppe har mange andre gode serier og filmer, eller apper til f.eks mange forskjellige smart-tv'er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Amazon vet at nesten alle land med internett, også har folk som ser på Top Gear. Det ville ha vært utenkelig at de kun skal gjøre tv-serien tilgjengelig for USA og UK. Men torrent blir det uansett. Håper dog ikke vi må betale like mye som netflix for å se det, da de neppe har mange andre gode serier og filmer, eller apper til f.eks mange forskjellige smart-tv'er.

 

De har blant annet Vikings (jeg syntes ihvertdfall den var alright i mangel på mer GOT). Så den på Amazon gjennom Smartdns, altså ikke nødvendig å gå helt til VPN for å benytte Amazon Prime. Amazon hadde også et greit utvalg av filmer. Mitt inntrykk var at de hadde et bedre utvalg av interessante programmer og filmer enn HBO, men ikke like mye som Netflix.

Lenke til kommentar

Da blir det torrent. Gidder ikke styre med VPN mer enn jeg må. Bruker VPN men begynner å bli lei av hvor tungvindt det er med tanke på annen bruk av internett

 

Jeg bruker vpn for å laste ned torrents også, bare for å være sikker. Men er enig i at det går utover normal nettbruk, så jeg laster som regel ned på natta. Har også funnet noen nettsider som har blokkert min vpn ip, så da er man like langt. Endret av Cool
Lenke til kommentar

Det går an å bruke enklere metoder for å få Amazon Instant til å fungere, en kan bruke en dns tjeneste som unlocator.com (samme som unblockus, funker med Netflix, Hulu osv også). Koster en liten mnd avgift, men enkelt å sette opp på konsoller hvis man bruker det.

 

Jeg testet Amazon instant på PS4, synes det funka veldig bra og fant mye som jeg likte, så fant ut at jeg ville fortsette når prøveperioden var utløpt. Det var ikke så enkelt som jeg trodde. Prøvde først å betale med mitt visa og mastercard. Ingen av de funka, selv om jeg hadde amerikansk adresse, og prøve å betale fra en pc som tilkoblet amerikansk VPN.

 

Fant så ut at jeg skulle teste med et amerikansk visakort, prøvde USunlocked sitt visa kort. Det var at typen prepaid, som en må fylle opp. Det fungerte heller ikke! fant også ut årsaken, Amazon tillater ikke at en bruker prepaid visa kort til betaling av Amazon instant.

 

Så da fant jeg en mellomløsing, det går an å kjøpe det det du vil se fra nettsidene til amazon instant (fra en nettleser), og så kunne jeg se det på PS4..

 

etter noen måneder så jeg plutselig at jeg hadde blit trukket for et årsabonnement på Prime for Instant på mastercardet mitt. men da brukte jeg Instant så lite at jeg avbestilte det.. Faktiskt fikk jeg da tilbake mesteparten av pengene helt automatisk (dette gjorde jeg flere uker etter at jeg ble trukket), så kudos til Amazon for dette.

 

Så det er mulig at det kanskje funker nå, ellers kan man jo feks kjøpe tilgang til det man vil se, feks hvis det bare er nye top gear, med metoden jeg beskrev

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

BBC har jeg lovlig og rimelig på kanalvelgeren. Gidder jeg å skaffe meg at abonnement til, utover Netflix og den fordømte kanalpakken? Nei. Hvorfor jeg har sett så mye TG? Fordi de har gått så latterlig mye i reprise på BBC. Så nei, det blir ikke Amazon-TV på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...