Gå til innhold

OnePlus 2 presser prisen på toppspesifiserte mobiltelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting, fingeravtrykk brukes også som hjem-knapp i tillegg til de to andre touch-knappene. Den gir ikke fra seg et klikk, men fungerer som hvilken som helst annen touch-sensitiv knapp. Den kan programmeres og deaktiveres etter eget ønske, og man kan også velge å aktivere Software-knapper istedet ?

Se MKBHD sin video av den på YouTube. Her forklarer han det og viser masse annet ?

Lenke til kommentar

OnePlus uttaler til Engadget at de har valgt å droppe NFC, siden de fleste av selskapets brukere ikke bruker funksjonen.

Hater slik tankegang som dette... -_- Den støtter heller ikke quick charge av noe slag, ei heller trådløs lading. Fin telefon da, men deal-breaker er deal-breaker.

 

Venter heller på Oppo Find 9 hvis det blir bytte fra Find 7 i det hele tatt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

OnePlus uttaler til Engadget at de har valgt å droppe NFC, siden de fleste av selskapets brukere ikke bruker funksjonen.

Hater slik tankegang som dette... -_- Den støtter heller ikke quick charge av noe slag, ei heller trådløs lading. Fin telefon da, men deal-breaker er deal-breaker.

 

Venter heller på Oppo Find 9 hvis det blir bytte fra Find 7 i det hele tatt.

Den støtter heller ikke SD kort... Men quickcharge er hittil det som er dealbreaker for meg...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

Jeg er ordentlig fornøyd med min OnePlus One. men hvis de ikke legger til fast charge og fjerner NFC... ser ikke helt grunnen til det men :/ da er det liksom ingen grunn for meg å nedgradere til OnePlus Two..

Lenke til kommentar

Hadde den hatt NFC og Quickcharge så hadde dette blitt ett kjøp. Men neida... får håpe nexus 5 (2015) kommer med dette.

 

Har ikke troa på at Sony Xperia z5 kommer med fingeravtrykksensor, NFC og quickcharge, samt SD 810v2/820.

 

Jaja, da ser det ikke ut som om det kommer noen fristende telefoner som møter mine krav i Q3/Q4 i år...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde den hatt NFC og Quickcharge så hadde dette blitt ett kjøp. Men neida... får håpe nexus 5 (2015) kommer med dette.

 

Har ikke troa på at Sony Xperia z5 kommer med fingeravtrykksensor, NFC og quickcharge, samt SD 810v2/820.

 

Jaja, da ser det ikke ut som om det kommer noen fristende telefoner som møter mine krav i Q3/Q4 i år...

 

Alt dette kan jo lett fås kjøpt, du må bare opp i pris. Det er jo en av tingene med billigere produkter, de har ikke alt det beste.

 

Dessuten er det vel lite relevant om telefonen har quickcharge eller ikke. Det som betyr noe er jo hvor raskt den lader. Den telefonen som lader raskest har jo ikke quick charge.

 

Hvis det er USB type-C som har skylden må det jo være noe de kan klare å fikse senere. Den støtter jo opp til 45W lader om jeg husker rett, og jeg ser ingen grunn til at den ikke skal kunne klare å lade telefoner raskt med 10W også. Det kan jo selvfølgelig likevel stemme, det er jo helt i begynnelsen av å bruke denne kontakten, og Qualcomm har vel ikke lagd ladestandarden sin slik at den er kompatibel enda.

Lenke til kommentar

Jeg har min note3 i 1.5 år ca og jeg har enna ikke brukt NFC.NFC har aldri og vil aldri være viktig for meg i telefoner.

Deg om det. Det er veldig mye fiffig du kan gjøre med NFC og støttede apper.

 

 

Nå husker jeg ikke hvor jeg leste dette, men fraværet av Quick Charge ble påstått å skyldes USB-C kontakten.

Gir ikke mening. Det er uansett teknisk mulig.

 

 

Dessuten er det vel lite relevant om telefonen har quickcharge eller ikke. Det som betyr noe er jo hvor raskt den lader. Den telefonen som lader raskest har jo ikke quick charge.

 

Hvis det er USB type-C som har skylden må det jo være noe de kan klare å fikse senere. Den støtter jo opp til 45W lader om jeg husker rett, og jeg ser ingen grunn til at den ikke skal kunne klare å lade telefoner raskt med 10W også. Det kan jo selvfølgelig likevel stemme, det er jo helt i begynnelsen av å bruke denne kontakten, og Qualcomm har vel ikke lagd ladestandarden sin slik at den er kompatibel enda.

Du forstår ikke. Quick charge var et eksempel, den har ikke noen form for tekniske funksjoner som gjør at den lader kjappere. Det hadde heller ikke OnePlus One, som også var en deal-breaker i sin tid. Etter å ha levd med VOOC (som er det raskeste man finner), så skal jeg aldri gå tilbake til noe uten.

 

Ang. Quick charge-standarden til Qualcom, så er dette noe de lett kunne ha kommet seg rundt. Det har ifølge journalister bare satt en USB type C-kontakt til USB 2.0-grensesnitt.

 

 

10 W er fortsatt bare 10 W. Med et batteri på 3300 mAh så vil ladeprosessen være ganske lang.

 

According to OnePlus, a full charge takes "under 3 hours and 20 minutes.

Oppo Find 7 har et 3000 mAh-batteri og lader dette på 1 time. Mest imponerende er at det lader 75 % på 30 minutt. Jo lavere batteriprosent, jo raskere lading. Ikke kall meg en fanboy nå, dette er bare et faktum. Et hyggelig faktum for de som eier Find 7. Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

Hadde den hatt NFC og Quickcharge så hadde dette blitt ett kjøp. Men neida... får håpe nexus 5 (2015) kommer med dette.

 

Har ikke troa på at Sony Xperia z5 kommer med fingeravtrykksensor, NFC og quickcharge, samt SD 810v2/820.

 

Jaja, da ser det ikke ut som om det kommer noen fristende telefoner som møter mine krav i Q3/Q4 i år...

 

Jeg er helt enig med deg, NFC, quickcharge, fremmover vente stereo høyttalere og sd kort hadde dette vært min nye telefon, uten tvil. men ser ut som opo'n får holde til op3 kommer.. eller ny droid turbo maybe?

Lenke til kommentar

Alt dette kan jo lett fås kjøpt, du må bare opp i pris. Det er jo en av tingene med billigere produkter, de har ikke alt det beste.

 

Dessuten er det vel lite relevant om telefonen har quickcharge eller ikke. Det som betyr noe er jo hvor raskt den lader. Den telefonen som lader raskest har jo ikke quick charge.

 

Hvis det er USB type-C som har skylden må det jo være noe de kan klare å fikse senere. Den støtter jo opp til 45W lader om jeg husker rett, og jeg ser ingen grunn til at den ikke skal kunne klare å lade telefoner raskt med 10W også. Det kan jo selvfølgelig likevel stemme, det er jo helt i begynnelsen av å bruke denne kontakten, og Qualcomm har vel ikke lagd ladestandarden sin slik at den er kompatibel enda.

 

Si meg, hvilken telefon er det som har dette? Meg bekjent, ingen. S6 er nærme, men den har dessverre bare USB 2.0.

 

Jeg vil ha USB 3.0, android 5(M når det kommer), NFC (jeg bruker det faktisk), QuickCharge,helst qi charging, fingeravtrykkleser og greit batteri. I 5-5.5 tommer.

 

Det finnes ikke, dessverre. S6 er som sagt nærme, men ikke helt der.

Lenke til kommentar

 

Du forstår ikke. Quick charge var et eksempel, den har ikke noen form for tekniske funksjoner som gjør at den lader kjappere. Det hadde heller ikke OnePlus One, som også var en deal-breaker i sin tid. Etter å ha levd med VOOC (som er det raskeste man finner), så skal jeg aldri gå tilbake til noe uten.

 

Ang. Quick charge-standarden til Qualcom, så er dette noe de lett kunne ha kommet seg rundt. Det har ifølge journalister bare satt en USB type C-kontakt til USB 2.0-grensesnitt.

 

 

10 W er fortsatt bare 10 W. Med et batteri på 3300 mAh så vil ladeprosessen være ganske lang.

 

According to OnePlus, a full charge takes "under 3 hours and 20 minutes.

Oppo Find 7 har et 3000 mAh-batteri og lader dette på 1 time. Mest imponerende er at det lader 75 % på 30 minutt. Jo lavere batteriprosent, jo raskere lading. Ikke kall meg en fanboy nå, dette er bare et faktum. Et hyggelig faktum for de som eier Find 7.

 

Hvis det bare var et eksempel så forstår jeg. Så på VOOC og kilder bekrefter det du sier. De har jo laget en litt spesiell port, som støtter ekstra overføring av strøm med deres egne ladeløsning. I tillegg er selve laderen langt større, og gir hele 4,5A, mot 2A som er vanlig. Så det er nok uten tvil den kjappeste, da alle andre bruker svært små ladere pga størrelse.

73788.png

Nærmeste konkurrent er jo S6 med 90 minutter, mot da 60 minutter for oppo. Hvis den nye oneplus kommer på 3 timer og 20 minutter vil den jo ha ganske dårlig lading! Enda verre en trådløs lading for S6. Ellers har batteristørrelse lite å si. Hvis du ser på Apple er forskjellen mellom 6 og 6+ ganske stor, men hos Samsung er forskjellen mellom Note 4 og S6 minimal, og skyldes nok forbedringer mer enn størrelse. Note er jo langt raskere enn S5 f. eks.

 

Alle lader raskt med lav batteriposent, opp til et visst nivå. Det er vanligvis 80% som regnes som grenser der det begynner å gå ganske sent. Du kan lett bruke like lang tid fra 0 til 80, som 80 til 100:

http://images.anandtech.com/doci/9146/Wired_Charger_GS6.PNG

 

 

 

Si meg, hvilken telefon er det som har dette? Meg bekjent, ingen. S6 er nærme, men den har dessverre bare USB 2.0.

 

Jeg vil ha USB 3.0, android 5(M når det kommer), NFC (jeg bruker det faktisk), QuickCharge,helst qi charging, fingeravtrykkleser og greit batteri. I 5-5.5 tommer.

 

Det finnes ikke, dessverre. S6 er som sagt nærme, men ikke helt der.

 

Den mangler jo kun USB 3.0 for å tilfredsstille disse kravene, noe du ikke sa noe om i den første posten :)

Den eneste telefonen jeg vet om som har hatt USB 3.0 er Galaxy Note 3, med en fullstørrelse USB-port. Den mangler derimot en god del av det andre på listen din. Muligens USB 3.0 gjør comeback i form av en type-C port i Note 5?

Lenke til kommentar

Men bildebrikken er ny, og ved å gå opp fra 1,12 til 1,13 mikrometer pikseltetthet på brikken skal kameraet ha blitt bedre på å ta bilder i svakt lys.

Dette må være en spøk eller misforståelse. Økningen er så liten at selve pikselstørrelsen gir marginal forskjell i lysopptak. Mulig det rett og slett er samme pikseltetthet, bare avrundet litt forskjellig.

 

Til sammenligning: Nesten alle 2015-telefoner har ca 1,1 mikron pikselavstand. Et par unntak er iPhone (6?) med 1,5 mikron piksler og HTC One M8 med 2,0 mikron piksler.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...