Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Tab A 9.7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår meg ikke helt på produktstrategien og navngivningen til Samsung? Skulle ikke A-serien være etterfølger og forenkling av "Alpha" som i utgangspunktet skulle ha fokus på design og metallutførelse? Både Galaxy Alpha, A3, A5 og A7 er jo i metall. Men på nettbrett så skal tydeligvis ikke Alpha / A-serien ha noe mer metallutførelser å gjøre lenger?

Lenke til kommentar

Så denne på elkjøp og må si den ser ikke så ille ut når det gjelder design. Minner litt om ipad. Solgte min ipad så nå trenger jeg nytt brett og det skal ikke være apple denne gangen. overprisa møkk imo. Hadde den i 2år. Så nå trenger jeg nytt brett. Synd det ikke er topp specs på tab a 9.7.

Lenke til kommentar

Har Samsungs 12 tommer pluss flere andre Samsung brett og er knallfornøyd.

 

Det som jo gjør at dette nettbrettet (nevnt over) faller gjennom, det er jo skjermoppløsningen (768 x 1024), som vel er den dårligste på noe samsungbrett, og likt med den aller første utgaven av Ipad (?!).

 

For film så fungerer det vel ok, men for eksempel for lesing av dokumenter så blir vel denne oppløsningen for dårlig.

 

Har vel mer enn dobbelt så stor oppløsning på 12 tommeren og synes vel at det er akkurat dette som gjør at tingene fungerer. Kunne ellers godt tenkt meg 9.7 tommeren også hvis den hadde hatt en brukbar oppløsning.

 

Tab S 8.4 har jo for eksempel spesifikasjoner som er på en helt annen planet mye bedre:

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_tab_s_8_4_lte-6435.php

 

Ser at TAB S 8.4 nå koster 2.800 i wifi utgave, men det er jo et brett som kan fungere:

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/SMT700NZWANEE/samsung-galaxy-tab-s-8-4-wifi-16-gb-hvit?scid=Pricecomparison2989

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Har Samsungs 12 tommer pluss flere andre Samsung brett og er knallfornøyd.

 

Det som jo gjør at dette nettbrettet (nevnt over) faller gjennom, det er jo skjermoppløsningen (768 x 1024), som vel er den dårligste på noe samsungbrett, og likt med den aller første utgaven av Ipad (?!).

 

For film så fungerer det vel ok, men for eksempel for lesing av dokumenter så blir vel denne oppløsningen for dårlig.

 

Har vel mer enn dobbelt så stor oppløsning på 12 tommeren og synes vel at det er akkurat dette som gjør at tingene fungerer. Kunne ellers godt tenkt meg 9.7 tommeren også hvis den hadde hatt en brukbar oppløsning.

 

Tab S 8.4 har jo for eksempel spesifikasjoner som er på en helt annen planet mye bedre:

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_tab_s_8_4_lte-6435.php

 

Ser at TAB S 8.4 nå koster 2.800 i wifi utgave, men det er jo et brett som kan fungere:

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/SMT700NZWANEE/samsung-galaxy-tab-s-8-4-wifi-16-gb-hvit?scid=Pricecomparison2989

 

 

Hva slags 12" er det snakk om?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager glemte vekk denne tråden ..

 

Den heter SM-P900. Da jeg så på den i butikken så var førsteinntrykket at "hvem i alle dager kan bruke et så stort nettbrett".

 

Så bestemte jeg meg etter en tid å kjøpe Note 10. Så dro jeg etterhvert ned i butikken for å kjøpe 10 tommeren. Da var de utsolgt for 10 tommere og det var bare en 12 tommer igjen. Jeg fortalte dem at det er da ingen som vil kjøpe et så stort nettbrett og dere har også brukt den som demo, så batteriet er sikkert defekt, men OK for den rette prisen så skal jeg da saktens kjøpe det.

 

Plutselig så hadde jeg et 12 toms nettbrett som jeg aldri hadde tenkt å kjøpe men når jeg fikk brukt det litt så syntes jeg at det var helt fantastisk. Har et Note 8 som jeg fortsatt brukes som "lite nettbrett" og ellers så bruker jeg 12 tommeren til det aller meste, spesielt film og "bokhylle". Har en iPad 10 tommer også, men det bruker jeg nå ganske lite. Synes 12 tomeren fungerer bedre til det meste når man først skal bruke et brett med litt vekt.

 

Vekten er ikke noe problem i forhold til bruken, for det blir til at man sitter og holder det mot et bord eller en annen støtte akkurat som en stor bok. Det oppleves ikke som for stort eller for tungt, i alle fall for hjemme og jobbruk.  Kunne nå ikke tenke meg å være uten 12 tommers brett.

 

.. Men skal et nettbrett ha noen særlig hensikt så må oppløsningen være god nok. Tab A 9.7 har vel samme oppløsning som den aller første utgaven av iPad og for mage formål så fungerer dette ikke.

Endret av arne22
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Denne kommer med Flipboard installert på forhånd.

Rootet, så Flipboard kan ikke av installeres.

Kjøpte den til minstemann, og fikk litt sjokk da vi skjønte dette. Med en hel skjermside som kommer med nyheter fra hele verden, kan vikke la minstemann få denne. Hva tenker Samsung på her?

Jeg er på vei tilbake til butikken for å heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Denne kommer med Flipboard installert på forhånd.

Rootet, så Flipboard kan ikke av installeres.

Kjøpte den til minstemann, og fikk litt sjokk da vi skjønte dette. Med en hel skjermside som kommer med nyheter fra hele verden, kan vikke la minstemann få denne. Hva tenker Samsung på her?

Jeg er på vei tilbake til butikken for å heve kjøpet.

 

Det kan ikke fjernes, men det kan deaktiveres. Det vil alltid ta plass i internminne, men vil ikke være i veien ellers.

 

Det er et kjapt google søk. Litt raskere enn å dra en tur til butikken.

Lenke til kommentar

Det er en del forskjellige saker og ting på Samsung sine greier som ikke ser ut til å ha noen annen funksjon enn å trekke strøm. Pleier således å gå gjennom appene og fjerne ganske mye av det jeg ikke vil ha. 

 

Resultatet blir raskere brett og lengre batteri-tid.

 

Det er et antall apper som er "ikke avinstallerbare", men man kan deaktivere og fjerne alle data og oppdateringer (Skjer vel automatisk). Når appen er deaktivert dvs stengt med og alle data og oppgraderinger fjernet, så gjør den temmelig lite av seg og for de fleste praktiske formål så fungerer dette i praksis som en avinstallering. Appene som man ikke bruker tar bitte litt plass på ssd'en men ellers så merker man ingen ting til dem.

 

Sånn dett enig med TKongen over.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...