Gå til innhold

ANMELDELSE: Rocket League


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Noen særlig lagfølelse er vanskelig å oppnå, ettersom det ikke er mulig for spillerne å kommunisere seg imellom 

 

Minner om at det er fullt mulig å både skrive i chat og snakke til hverandre under matcher i spillet.

 

 

 

 

Fordi spillet enda er ungt har det foreløpig ikke åpenbart seg spesielt mange andre taktikker enn «kom deg etter ballen så fort som mulig og forsøk å score et mål»-prinsippet. 

 

Nå også etter å ha kun spilt dette i en dag (ca 3 timer) har folk taktikker de bruker også. f.eks:

I offensivt spill har man typisk (3v3) 

* En offensiv keeper

* En som lurer rundt midten (avhengig av hvor ballen er) som beveger seg fra midten og opp foran mål

* En som kjemper rundt i hjørnene/sidene for å få til et form for innlegg

Jeg har sett de 2 mest offensive spillerne rullere noe avhengig av hvor ballen har befunnet seg tidligere

 

I 4v4 så har jeg sett variasjoner av å enten fylle på med en person på sidene eller i midten.

I 2v2 er det vanlig med en defensiv og en offensiv.

 

I defensivt spill i 3v3 har jeg sett noe av det samme med i en mer defensiv stilling naturlig nok.

* En keeper

* En som ligger i "returrom". Dvs foran målet om da ballen eventuelt skulle falle ned der

* En som kjemper på sidene defensivt for å avverge innlegg.

 

På høyere nivå enn hva jeg er (kjenner 2 stk som har spilt det nonstop siden dag 1.) Så er det å sprenge hverandre en del av taktikken under kontringer. 

 

Artikkelen er noe mangelfull da jeg personlig synes det kan nevnes at det kan spilles alt fra 1v1 til 4v4 samt valg av mye kosmetisk design som "unlockes" jo mer man spiller. Alt fra farge på lakk til hvilken hatt du skal ha på deg noe som gir spillet en liten dose humor og variasjon.  

Endret av Mennon
Lenke til kommentar

Har tilbakelagt x antall timer i dette herlige spillet til nå, og mange flere skal det bli. Lagfølelsen er vanskelig ja, men jeg merket etter hvert som timene gikk (og rankingen ble høyere) at det var lettere å spille sammen med andre da en begynte å forstå hvordan samspillet fungerte.

Lenke til kommentar

Artigste sportsspillet jeg har spilt siden SSX3! Digger det! Jeg spiller stort sett 2v2 sammen med en kamerat og vi bruker teamspeak så vi har ikke noe problem med å samarbeide som et lag. Det er selvfølgelig gøy å spille mølje med folk du ikke kjenner også, men ingenting slår den følelsen du får når man klarer å samarbeide om både angrep og forsvar!

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe spillet. Hva er beste måte å kontrollere bilen på? Tastatur og mus? Gamepad av noe slag? Joystick?

Brukte selv mus+tastatur i starten. Det funker for så vidt greit, men kjenner at kjørefølelsen kjennes mye bedre med gamepad. Konverteringen fra tastatur til gamepad var dog forferdelig tricky  :p  

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe spillet. Hva er beste måte å kontrollere bilen på? Tastatur og mus? Gamepad av noe slag? Joystick?

 

Bruker tastatur selv, det fungerer helt fint, men tror man har en stor fordel dersom man bruker en PS3/4 kontroll, det er noen funksjoner som blir litt tricky på tastatur, for eksempel å huske på å holde inne skift mens du er opp ned i lufta for å styre roll istedenfor sving, eller å måtte bruke piltastene både til å kontrollere pitch når du er i lufta og til å gasse når du er på bakken. Vurderer sterkt å rote frem PS3 kontrollen min

Lenke til kommentar

Meh.

 

Å bytte ut spillere med biler som ikke engang kan holde på ballen, men bare mose inn i dem fra en vanskelig kontrollert vinkel. Litt som når de minste barna spiller fotball.

 

Altitude gjorde det bedre.

 

Sier du at den 2D pile of ****'en her gjorde det bedre enn Rocket League?? Det blir ikke det samme i det hele tatt.

 

Og å kontrollere vinkel du skyter ballen i er jo en del av ferdighetene man må lære seg....! Klager du virkerlig på at skillcap er høy?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Formenel ble etablert i utvikler Psyonix"

 

Rimelig sikker på at det her skal stå 'Formelen' :)

 

Spillet ser kansje litt ensformig ut, men til 140kr så er det absolutt verdt å prøve. jeg liker også at de som spiller på PC spiller sammen med spillerbasen på Playstation, stooort pluss.

Lenke til kommentar

Nå også etter å ha kun spilt dette i en dag (ca 3 timer) har folk taktikker de bruker også.  

 

Jeg har sett lirik streame dette spillet. Han har spilt det en god del, som må bety at det er et bra spill. Han spiller jo da med andre, slik at de har voice comms. De har og absolutt mye strategi når de spiller, som varierer etter hvor mange som er med som du sier.

 

De har faktisk en strategi for 4 spillere som går ut på at den ene bare plukker opp boost og knuser motstandere, slik at det blir lettere for de to offensive spillerne å komme seg gjennom og score.

 

Ellers så spiller de selvfølgelig spillet på PC, men de bruker kontrollere (PS og xbox). Så virker absolutt som det er det beste valget for dette spillet. Det er jo og cross-platform som indikerer at det ikke er noen ulempe med kontroller, slik som i fps f.eks.

Lenke til kommentar

 

Meh.

 

Å bytte ut spillere med biler som ikke engang kan holde på ballen, men bare mose inn i dem fra en vanskelig kontrollert vinkel. Litt som når de minste barna spiller fotball.

 

Altitude gjorde det bedre.

 

Sier du at den 2D pile of ****'en her gjorde det bedre enn Rocket League?? Det blir ikke det samme i det hele tatt.

 

Og å kontrollere vinkel du skyter ballen i er jo en del av ferdighetene man må lære seg....! Klager du virkerlig på at skillcap er høy?

Det er som å gå fra Shadows of Amn til Origins.

Lenke til kommentar

 

Meh.

 

Å bytte ut spillere med biler som ikke engang kan holde på ballen, men bare mose inn i dem fra en vanskelig kontrollert vinkel. Litt som når de minste barna spiller fotball.

 

Altitude gjorde det bedre.

Sier du at den 2D pile of ****'en her gjorde det bedre enn Rocket League?? Det blir ikke det samme i det hele tatt.

 

Og å kontrollere vinkel du skyter ballen i er jo en del av ferdighetene man må lære seg....! Klager du virkerlig på at skillcap er høy?

 

Altitude var et fantastisk spill! Spilte det relativt aktivt selv over 1-2 år, veldig gøy, og mye taktikk der. Antar du ikke har spilt det selv når du kaller det dritt?

 

Har ikke prøvd Rocket League selv, men føler ikke at de to spillene kan sammenlignes, eneste de har til felles er at man spiller en fjern slekting av fotball.

Lenke til kommentar

Kan jo nevne i full fart her at GamersLeague eSport er ute etter å sette sammen en lineup i Rocket League for å komme tidlig på banen i ett spill som det prates enormt mye om i kulissene. Det er da til PC det er snakk om og dersom du kunne tenke deg til å dedikere mye tid til å bli en av de aller beste i dette spillet under vår paraply så er det bare å ta kontakt. Det er en ekstra bonus for oss dersom du har kraftig nok maskin til å kunne streame også. Epost for kontakt: [email protected]

Lenke til kommentar

Spilte Rocket League på lanparty i helga, gikk noen timer.

Men jeg kan ikke si jeg er imponert.

Alle baner er helt like, bare litt annen grafikk, man kan kun treffe ballen, det er eneste måten å spille på. Ballen spretter og man må ha mer eller mindre flaks for å komme seg under når den lander, og når man er der så er gjerne alle andre spillere også der.

Gameplay er vel det man kaller klyngespill.

 

Ikke verd de 140 kronene det kostet. Ensformig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...