Gå til innhold

Google håver inn penger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig litt skremt av den makten Google bygger opp. Har gjort flere forsøk på å søke ting opp som ikke skal eksistere på norske sider, men spesifikt i enkelte land, men Google vil ikke presentere resultatene, eller de havner så langt bak, at man ikke orker bla gjennom alle valgene.

Noe så enkelt som å forsøke å lete etter pris på barberblad i spesifikke land gir svært få resultater, og som regel kommer norske og engelske (.com)adresser opp, men ikke polske.

Går du derimot inn på et polsk apoteks hjemmeside, så finner man varen på nettsidene dems med pris, og burde derfor ha kommet opp på søket ganske langt frem. Forsøkt å søke etter firmaets navn, og produktnavn slik det står på sidene, med og uten produktnummer, men fremdeles ikke.

Prøvd andre søkemotorer, og da kommer resultatene.

Selvsagt mulig jeg har gjort feil, og ikke er så flink med søkestrenger, så andre som er dyktigere på søk kanskje kan finne frem lettere, men på meg så virker det som vi allerede er kommet dit at det allerede er for mye skjult blokkering på søkeresultatene.

Paranoid? Ja, kanskje. ;-)

Endret av Snowleopard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ikke nødvendigvis at Google ønsker å skjule hva barberblader koster i Polen, men for det fleste som søker etter ting i Norge, så er det totalt uinteressant.  Det er vel slike ting som gjør en søkemotor, til en god søkemotor?

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ikke nødvendigvis at Google ønsker å skjule hva barberblader koster i Polen, men for det fleste som søker etter ting i Norge, så er det totalt uinteressant.  Det er vel slike ting som gjør en søkemotor, til en god søkemotor?

 

En god søkemotor skal vel gi meg de resultatene jeg ønsker og som jeg leter etter, ikke hva andre eventuelt leter etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Ikke glem at Google knapt betaler skatt i Europa, selv om de tjener helt rått på reklame og overtrampe våre individuelle rettigheter og privatliv (f.eks. at Google leser automatisk gjennom alle dine eposter hos Google mail/gmail, for å tilpasse reklame til deg (som Google får mye penger for å gjøre), samtidig som Google er et gigantisk datainnsamlingsredskap for NSA og co.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

 

Det er vel ikke nødvendigvis at Google ønsker å skjule hva barberblader koster i Polen, men for det fleste som søker etter ting i Norge, så er det totalt uinteressant.  Det er vel slike ting som gjør en søkemotor, til en god søkemotor?

 

En god søkemotor skal vel gi meg de resultatene jeg ønsker og som jeg leter etter, ikke hva andre eventuelt leter etter.

 

Det jeg mener er at de nok lager den nok etter hva folk flest leter etter, men neida, den treffer nok ikke alle like godt. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...