Gå til innhold

SNIKTITT: Star Fox Zero


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fatter ikkje korfor dei ikkje bygger spelet rundt tanken om at skjermen på kontrollen bidrar med ekstra info som gjer spelet artigare. Man kunne jo td hatt radaren der eller våpen seleskjonsskjermen.

 

Tanken om å be spelaren splittet fokuset med sikte på ein skjerm og flyginga på ein anna er jo helt grusomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt merkelig at gamer.no er så kritiske, når så godt som samtlige andre som har testet det (som jeg vet om) sier det stikk motsatte. Men for all del, bare heng dere på lasset uten engang å ha prøvd spillet selv. Gamer.no sier det er ræva, dermed er det ræva. Logisk.  :roll: 

For øvrig kan gyro-kontrollene skrus av.

http://www.nintendolife.com/news/2015/06/nintendo_says_that_star_fox_zeros_gyro_controls_can_be_turned_off

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk ikke den logikken til å stemme jeg heller. Men ok, om man kan slå av dritten er det jo fortsatt håp. Men de kjører vel hardt å fordele det ut over skjermen fortsatt da eller? 

 

Håper bare de grusomme oppdragene til fots i fra Star Fox Assault ikke blir å finne her, da bør de i hvertfall ikke være i nærheten av så bedritne som de var der.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Journalister klager over at spillet er for vanskelig? Var ganske ambivalent til spillet, men etter å ha lest dette ble jeg faktisk mer interessert.

 

Ja, for det vi alle elsker er jo spill som er vanskelige fordi de har dårlig kontroll :)

 

AtW

Dette vi alle frykter, men finnes heldigvis flust med spill som har blitt slaktet pågrunn av at annmelder ikke tar seg tid til å sette seg inn i mekanikkene. Et kroneksempel er The Wonderful 101, som Platinum Games også utviklet. En av de beste spillene denne generasjonen, men fikk slakt for å være for kronglete/vasnkelig.  Nå er jo Furevik ikke den verste spilljournalisten der ute, men fortsatt lov å håpe at han, som så mange kolleger, er fullstendig på bærtur.

 

Eventuelt kan ting fikses før lansering. Nintendo har de siste årene hatt en lei tendens til å ha oversimplifiserte kontrollsetup de siste årene, så noe i den andre retningen er ikke meg i mot.

 

 

Endret av Endeby
Lenke til kommentar

Litt merkelig at gamer.no er så kritiske, når så godt som samtlige andre som har testet det (som jeg vet om) sier det stikk motsatte. Men for all del, bare heng dere på lasset uten engang å ha prøvd spillet selv. Gamer.no sier det er ræva, dermed er det ræva. Logisk.  :roll: 

 

For øvrig kan gyro-kontrollene skrus av.

 

http://www.nintendolife.com/news/2015/06/nintendo_says_that_star_fox_zeros_gyro_controls_can_be_turned_off

 

Det har sett rævva ut helt siden første gang de prøvde å presentere det (kontroll-opplegget altså). Ikke en gang de som har fått i oppdrag å presentere spillet hos Nintendo klarer å styre dritten. Og for å argumentere på samme måte som deg; så godt som alle jeg har sett som har testet spillet har hatt store problemer med å følge med på to skjermer samtidig, og ønsker seg spillet med normale kontrollere. De må være litt tett i nøtten for å tro at det er en god idé å tvinge folk til å se på én skjerm med det ene øyet og en annen skjerm med det andre. For det går ikke an.

 

Denne journalisten (Jenni Lada @ technologytell.com - 21. juni) formulerte det godt:

My impression is that the Gamepad support is shoehorned in, an obnoxious annoyance equivalent to the push to add motion controls in to everything. Which, by the way, the Star Fox Zero demo had too – and they couldn’t be turned off.

 

Et steg i riktig retning hvis de nå sier at motion controls kan velges bort.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Platinum Games for StarFox!?!?!

nei fy faen, im outta here. Det er ikke et dårlig studio i mine øyne men noen IPer forblir best ute av visse hender

Dette er bare et klassisk eksempel på at folk bryr seg om navnet på utviklerstudioet, men har null peiling på hvem som faktisk er utviklerne. Diablo 3 "måtte" jo utvikles av Blizzard. Noe annet ville vært utenkelig. Men samtidig er det få, om noen, som faktisk fikk med seg at ingen av de som lagde Diablo 1 og 2 faktisk var involvert i Diablo 3. Doom må jo helt klart lages av id Software, til tross for at verken John Romero eller John Carmack faktisk jobber der lengre.

 

Ja, StarFox Zero lages av Platinum, men Miyamoto er fortsatt producer, og dermed svært viktig for spillet - akkurat som med de andre.

 

*snip*

Som sagt er gyrokontrollen helt frivillig, så hele posten din er meningsløs.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Journalister klager over at spillet er for vanskelig? Var ganske ambivalent til spillet, men etter å ha lest dette ble jeg faktisk mer interessert.

 

Ja, for det vi alle elsker er jo spill som er vanskelige fordi de har dårlig kontroll :)

 

AtW

Dette vi alle frykter, men finnes heldigvis flust med spill som har blitt slaktet pågrunn av at annmelder ikke tar seg tid til å sette seg inn i mekanikkene. Et kroneksempel er The Wonderful 101, som Platinum Games også utviklet. En av de beste spillene denne generasjonen, men fikk slakt for å være for kronglete/vasnkelig.  Nå er jo Furevik ikke den verste spilljournalisten der ute, men fortsatt lov å håpe at han, som så mange kolleger, er fullstendig på bærtur.

 

Eventuelt kan ting fikses før lansering. Nintendo har de siste årene hatt en lei tendens til å ha oversimplifiserte kontrollsetup de siste årene, så noe i den andre retningen er ikke meg i mot.

 

 

Som du sikkert såg i teksten har eg allereie sagt at dette i beste fall kan vere ei vanesak, men at det var frykteleg vanskeleg å kome i gong med.

 

Eg fekk ikkje prøve spelet utan gyro, og eg kan berre skrive om det eg faktisk har fått prøve.

Lenke til kommentar

Eg fekk ikkje prøve spelet utan gyro, og eg kan berre skrive om det eg faktisk har fått prøve.

Problemet er at i våre dager er det mange som tror folk som deg (dvs spillanmeldere)har "fasiten" på hva som er bra, så når de ser på forsiden at StarFox Zero "ikke lover bra", har de allerede godtatt at spillet kommer til å bli elendig. Det er svært lett å gi folk feil inntrykk av spillet, og nesten umulig å rette det opp igjen. Denne tråden er et godt eksempel på det. Alt jeg har sett av spillet (inkludert videoen jeg linket til) tyder på at det blir et klassisk StarFox, bare med cockpit på gamepaden i tillegg til det vanlige "bakfra-kameraet". Det ser også pent ut, selv om videoen jeg linket til ikke viser det så godt, da det er litt dårlig kvalitet på den. Men jeg gleder meg enormt til spillet, fordi jeg ikke har sett noe som helst som tyder på at det ikke blir svært bra. :)

 

Som sagt, jeg mener ikke å kritisere. Jeg vil bare anbefale at dere anmeldere tenker mer over hva dere skriver. Sier dere at spillet er svært bra, men har litt problemer med kontrollene, vil mange synes det er svært bra. Sier dere derimot at kontrollene er svært dårlige, men spillet ellers er svært bra, vil alt for mange henge seg opp i nettopp det at kontrollene er dårlige (og påstå at spillet derfor er elendig, før de i det hele tatt har prøvd det) - til tross for at det er nøyaktig samme spill det er snakk om.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om folk kan slutte å klage over ting de ikke har peiling på i to sekunder er det jo bare å se hvordan spillet faktisk er i praksis. Jeg ser ikke problemet med kontrollene.

 

 

Så godt du har inngående erfaring med kontrollene da, så vi kan bruke dine erfaringer som grunnlag til å vite at det ikke er noe problem...

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...